Banky.cz Banky v ČR mBank

mBank

mBank je mladá dynamická banka, která svoji první pobočku v Čechách otevřela v roce 2007. Vstřícná, mobilní, výhodná, transparentní a přátelská filosofie mBank s levnými a jednoduchými službami zaujala už miliony klientů v Polsku, na Slovensku a také v České republice.

Běžný účet bez poplatků

Přehled banky mBank

Web
Internetbanking
Adresa:
Jugoslávská 1, Praha 2, PSČ 120 00
27943445
SWIFT
BREX CZ PP
Na českém trhu
20.6.1986

Pobočky a bankomaty mBank

O bance mBank

mBank je mladá dynamická banka, která svoji první pobočku v Čechách otevřela v roce 2007. Mateřská polská skupina mBank (dříve BRE Bank) je součástí německé Commerzbank. Jako první moderní nízkonákladová banka v ČR přišla s konceptem bezplatného účtu bez podmínek. Tento koncept drží do současnosti a nevypadá to, že by plánovala svou filosofii měnit.

Zřiďte si běžný účet u mBank, a naplno využívejte bezplatného vedení účtu, výběrů z bankomatů (nad  1 500 Kč), bezplatného online a mobilního bankovnictví i většiny finančních transakcí, včetně sepa plateb.

mBank do České republiky vstoupila v listopadu roku 2007. Jako první přinesla klientům nový samoobslužný model, na jehož základě si klienti sami spravují každodenní bankovní transakce a běžný účet obsluhují přes internetové, mobilní a telefonické bankovnictví. Pobočky mBank služby klientům nenabízí, ale slouží spíše jako poradenská centra a ke sjednání hypotéky.

Přestože dnes již většina bank funguje ve standardu internetového a mobilního bankovnictví, mBank zůstane tím průkopníkem, který bezplatné a samoobslužné (přímé) bankovnictví na českém trhu zavedl. Různé bonusy a výhody v době založení byly (vedle plně online bankovnictví) malou českou bankovní revolucí. mBank také patřila k prvním, u nichž jste si mohli zřídit účet na dálku, přes internet.

Vstup této nízkonákladové polské banky nové generace na český trh klientům předvedl, že i banka může být vstřícná, levná, transparentní a ke klientům přátelská. mBank Jako první vnesla na český trh malou revoluci v podobě nulových poplatků téměř za všechny služby, čímž přilákala velký zájem nových klientů a jejich počet rychle vzrostl. Aktuálně jich je okolo 800 tisíc.

Přímé bankovnictví mBank

Hlavním krédem mBank jsou nulové poplatky za vedení účtu a všechny základní bankovní operace -výběry z bankomatů (nad 1 500 Kč), převody v běžném režimu (za okamžitou platbu je poplatek 1 Kč), příchozí i odchozí platby do zemí EU a EHP (v eurech) apod. Hlavním komunikačním kanálem se zákazníky je internet a mobilní aplikace, kde lze jednat s živým operátorem. Také telefon (mLinka). U mBank tedy plnohodnotně funguje, tzv. přímé bankovnictví.

Pobočky mBank provozuje buď jako Finanční centra, nebo kiosky. Finanční centra jsou klasické pobočky, kde zaměstnanci nabízí různé produkty a najdete je ve větších městech (jde ale o banku bez hotovostní pokladny, využít tu však můžete vkladového bankomatu). Na pobočkách se dá vedle podání žádosti o založení nových produktů přiřazovat disponenty k účtům, nebo nahlásit změnu osobních údajů, a také podávat reklamace a rušit jednotlivé produkty.

Finanční centra mBank jsou v Praze, Brně, Ostravě, Liberci, Hradci Králové, Plzni a Zlíně. V ostatních městech jsou jen tzv. mKiosky. mKiosky jsou menší stánky obvykle v obchodních centrech, aby byly dostupnější klientům. V mKiosku si klienti mohou zřídit základní produkty, jako je běžný účet, spoření, spotřební úvěr.. Mají delší otevírací dobu, internetové terminály a bezplatné přímé spojení na mLinku.

mBanka se soustředí převážně na bezhotovostní operace, a proto není možné vkládat ani vybírat peníze na pobočce. Co je specifikum, že nemá vlastní bankomaty v ČR, ale peníze lze vybrat ve všech bankomatech ostatních bank a na pobočkách konkurenčních bank v rámci Cashadvance (výběr peněz na pobočkách bank nebo ve směnárnách pomocí platební karty), nebo u obchodníků podporujících tzv. Cashback (vyplacení hotovosti při nákupu placeného kartou). Hotovost lze u mBank uložit prostřednictvím vkladomatu na pobočkách a v některých kioscích.

Historie mBank

mBank v ČR začala působit jako retailová větev polské BRE Bank, později mBank S.A. a německé Commerzbank. Jak o první zavedla samoobslužný model bankovnictví, kdy si zákazník celý účet i všechny transakce spravuje sám přes internetové nebo telefonické bankovnictví. V Polsku se mBank stala jednou z nejúspěšnějších bank a jen samotná značka je nejsilnějším bankovním brandem na trhu.

mBank svou výhodností, mobilitou a srozumitelnými službami oslovila přes sedm miliónů klientů v Polsku, ČR a na Slovensku. V únoru 2014 prošla mBank největší změnou ve své historii, když zavedla inovované internetové bankovnictví, změnila firemní logo a design. V Polsku tyto změny přišly ještě o rok dříve. Za dobu své existence získala banka na českém trhu mnoho ocenění a téměř tři čtvrtě miliónů klientů.

mBank během své existence na českém trhu získala mnohá ocenění, a to nejen za spotřebitelské produkty (účty, spoření, půjčky), ale také za produkty podnikatelské, především za mKonto Business.

Vlastnictví mBank

mBank spadá pod polskou mBank S.A. a pod německou Commerzbank AG, která je druhá největší v zemi se sídlem ve Frankfurtu nad Mohanem. Připomeňme, že s Commerzbank se na českém trhu setkáváme již od roku 1992. Soustředí se ale výhradně na firemní a privátní klientelu, českému spotřebiteli proto příliš známá není.

Ocenění mBank

mBank sbírá ocenění za nejlepší produkty a služby v průběhu celé své historie. K nejúspěšnějším letům patřily roky 2019 a 2020. 

V čem se mBank odlišuje od ostatních bank?
Nahlásit chybu

Expertní hodnocení a recenze banky mBank

mBank vstoupila na český trh v roce 2007 jako první nízkonákladová banka nové generace. Jedná se o retailovou odnož polské mBank S.A. (dříve BRE Bank), která je součástí německé Commerzbank. Banka přinesla na český trh revoluční koncept bezplatného účtu bez podmínek, který si zachovává dodnes. S více než 700 tisíci klienty se etablovala jako významná bankovní instituce na českém trhu.

Banka se zaměřuje především na retailovou klientelu a drobné podnikatele, přičemž nabízí základní bankovní produkty včetně běžných účtů, spořicích produktů, hypoték a spotřebitelských úvěrů. Významným aspektem je důraz na samoobslužný model bankovnictví, kdy klienti spravují své finance především prostřednictvím internetového a mobilního bankovnictví. Pobočková síť funguje primárně jako poradenská centra a místa pro sjednání hypoték, nenabízí však hotovostní služby.

V oblasti technologií a inovací je mBank považována za průkopníka. Nabízí širokou škálu bezkontaktních platebních metod, včetně možnosti platit telefonem, hodinkami, chytrým náramkem nebo prstenem. Banka také jako jedna z prvních umožnila zřízení účtu kompletně online. Všechny vklady jsou pojištěny v rámci Garančního systému finančního trhu do výše 100 000 eur.

Pokud hledáte moderní banku s nulovými poplatky za běžné služby a zajímavými technologickými možnostmi, zřiďte si účet u mBank ještě dnes. Díky plně online procesu můžete mít svůj nový účet založený během několika minut z pohodlí domova a začít využívat všech výhod, které mBank nabízí, včetně bezplatného vedení účtu a výběrů z bankomatů nad 1 500 Kč, zdarma rezervy až do 1 000 Kč nebo široké nabídky spoření a produktů pro děti nebo pro živnostníky.

Výhody:

  • Vedení běžného účtu zcela zdarma bez podmínek
  • Bezplatné výběry z bankomatů nad 1 500 Kč v ČR i zahraničí
  • Propracované internetové a mobilní bankovnictví
  • Hypotéky bez poplatků s příznivými úrokovými sazbami
  • Široká nabídka moderních platebních metod
  • vkladomaty po celé ČR
  • Výhodné směnné kurzy při platbě mKartou Svět

Nevýhody:

  • Omezená pobočková síť
  • Absence hotovostních služeb na pobočkách
  • Nižší úročení na spořicím účtu s limitovanou částkou pro výhodné úročení
  • Méně výhodné směnné kurzy mimo platby mKartou Svět
  • Zpoplatnění výběrů z bankomatu pod 1 500 Kč
  • Chybějící možnost investičních produktů

Jaké finanční služby můžete získat od mBank

mBank se zaměřuje jak na běžné klienty, tak na klienty z řad podnikatelů a drobných firem. Nejde o banku, která by cílila na korporáty nebo institucionální klienty. Nenajdete tu ani možnost investování prostřednictvím banky.

V portfoliu mBank hledejte jen běžné bankovní produkty pro spotřebitele a podnikatele, včetně základního bankopojištění. V čem je takové nastavení banky výhodné pro klienty? mBank díky kombinaci nabídky základních bankovních služeb a minima poboček může trvale držet nízké (nebo nulové) ceny za většinu položek ze své nabídky. Zkrátka: mBank je již od svého vstupu na český trh synonymem pro bankovnictví zdarma.

Jste-li běžný klient, u mBank můžete s výhodou zřídit a využívat tyto účty a spoření:

  • běžný účet mKonto  - bez poplatků za vedení a za všechny běžné transakce, včetně sepa plateb. Jedinou výjimkou je platba 1 Kč za okamžitou platbu a zpoplatněný výběr z bankomatu, když vybíráte nižší částku než 1 500 Kč
  • dětský běžný účet - mKonto pro děti do 15 let
  • studentský běžný účet Navlastnítriko - od 15 do 18 let
  • spořicí účet mSpoření - na něj se automaticky zasílají peníze tak, jak si sami nastavíte. Lze si tu nastavit až 8 cílů spoření, každý na max. 100 000 Kč (dohromady až 800 000 Kč). A na každý cíl spořit odděleně. Jednoduše si tak můžete nahradit léty osvědčenou obálkovou metodu, ale s tím rozdílem, že tady se vám budou úspory v obálkách ještě i úročit
  • spořicí účet emax Plus - s limitem až 2 mil. Kč. I zde si můžete zřídit více podúčtů pro spoření: konkrétně 4, každý s limitem max. 500 000 Kč
  • termínovaný vklad  - již od 1 000 Kč a s trváním na 3, 6 a 12 měsíců
  • platební karty k běžnému účtu s různým nastavením - například mKarta Svět s výhodnějším směnným kurzem, Zlatá mKarta s prémiovými výhodami nebo eKarta pro platby na internetu bez obav.

U mBank si můžete vyřídit následující spotřební půjčky:

  • půjčka na cokoliv do 1 200 000 Kč s pojištěním schopnosti splácet
  • půjčka na cokoliv do 1 200 000 Kč bez pojištění schopnosti splácet
  • konsolidace půjček - již od 10 000 Kč
  • povolené přečerpání (kontokorent) až do 300 000 Kč - výhodou kontokorentu je jeho nastavení: do 1 000 Kč je totiž zcela bez úroků. Po jeho vyřízení můžete mít na každý měsíc zdarma rezervu až 1 000 Kč
  • kreditní karta ve třech variantách: mKreditka, mKreditka eShop a mKreditka Plus, u všech s možností vedení karty zdarma

mBank je také hypoteční bankou. Hypotéky nabízí:

Využít můžete i základní bankopojištění. V současnosti je v nabídce mBank:

Pokud jste OSVČ, můžete u mBank využívat jak běžných bankovních produktů, tak i byznysového účtu, spoření a úvěrů. mBank vám nabídne zdarma vedení:

Jak to má mBank s pojištěním vkladů?

Všechny vklady na běžném účtu, spořicím účtu i termínovaném vklady u mBank jsou pojištěny do výše přibližně 2,5 milionu Kč (100 000 eur). Banka je součástí Garančního systém finančního trhu, který provozuje Fond pojištění vkladů.

Jak funguje pojištění? V případě krachu jakékoliv banky v České republice se každý vkladatel (každá fyzická nebo právnická osoba) přihlásí o náhradu vkladů. Do 7 dní dostane vyplacenou jistinu vkladu i naběhlý úrok, a to až do částky odpovídající 100 000 eur. Pokud váš vklad u banky činí více jak 2,5 mil. Kč a obáváte se krachu, můžete vklad "rozložit" na více osob nebo mezi více bank. Vzhledem k tomu, že mBank nenabízí investování, pojištění vkladů se vztahuje na všechny její produkty.

V čem se mBank odlišuje od ostatních bank?

mBank se v současnosti zaměřuje na co nejširší paletu bezkontaktních plateb. Máte-li u mBank některý z běžných účtů, můžete platit nejen klasicky kartou, ale také telefonem, hodinkami, chytrým náramkem nebo prstenem. Co se nositelností týká, využívat můžete platby Xiaomi, Swatch, Garmin a Fitbit.

Aby toho nebylo málo, zavedla mBank i možnost platit přímo z auta značky Škoda, v němž je aktivní aplikace MyŠkoda (aniž byste museli kontaktovat obsluhu na čerpací stanici OMV). V oblasti spoření drží mBank úroky vždy výš než většina konkurence.

mBank cílí též na klienty z řad živnostníků a drobných podnikatelů. Z toho plyne, že banka se zaměřuje především na mladé a technologicky zdatné klienty, kterým bude vyhovovat obsluha základního bankovnictví plně online. Také na klienty, kteří od banky chtějí jen bankovní služby, a nic víc. Ale zato služby zdarma (či jen s minimálním poplatkem) a s pestrými technologickými možnostmi jejich využívání.

Nahlásit chybu

Recenze banky mBank

Dotazy v poradně k mBank

Platba s konverzí měny a spor s bankou

16.8.2024 Platba
Dobrý den, na internetu zoufale hledám informace a pomoc ohledně chybné platby, kterou jsem omylem zadala. Mám spor (zatím ne soudní) s UniCredit Bank, ve které mám veden účet v CZK a EUR. Mimochodem, EUR účet vůbec nevyužívám (byl automaticky přidám k účtu TOP, kde mám svůj účet v CZK). Bohužel jsem z nepozornosti odeslala platbu z jiné své banky (mBank), a to ve výši 795 tisíc na svůj účet vedený v EUR. Platba měla samozřejmě směřovat na účet vedený v CZK. Ihned po odeslání jsem volala do obou bank, že jsem udělala chybu. Nejprve do své odesílající banky, která mi sdělila, že platbu již není možné vrátit (jednalo se o poslání platby po 16 h a nejednalo se o platbu na účet cizí osoby). Bylo mi sděleno, že se platba "asi" vrátí. Platba byla totiž odeslána jako obyčejná tuzemská platba ve stejné měně CZK, pouze jsem omylem zvolila špatně dvojčíslí účtu, které bylo pro euro účet. Poté jsem volala 3x do příchozí banky UniCredit Bank po následující 2 dny jsem s tím, že jsem platbu špatně zadala. Mám doklad o hovorech (výpis z účtu). Bohužel jsem se obrátila pouze na infolinku UniCredit Bank (neměla jsem kontakt ani jsem nevěděla o nějakém svém osobním bankéřovi - jinak bych mu logicky volala) - kde mi bylo sděleno, ať vyčkám, že banka si s platbou poradí nebo ji případně vrátí. Banka si čtvrtý den vesele platbu připsala na můj EUR účet. Na převodu jsem ztratila 54 tisíc a banka se tváří, že udělala vše v pořádku. Na pobočce mi paní řekla, že můj osobní bankéř dostává vždy při takových platbách upozornění do emailu a platbu musí ověřit, protože byla prostě "nestandardní platba". Což se vůbec nestalo. Žádná z mých reklamací směrem k bance nebyla samozřejmě uznána. Oni udělali vše v pořádku dle mého pokynu. Nenabídli mi ani možnost ani převodu peněz mezi účty za výhodnější kurz. Ještě si naúčtovali poplatek 1 500 Kč za příchozí platbu v cizí měně. Obrátila jsem se na finančního arbitra. Paní Nedelková mi z prvotního šetření sdělila, že pravděpodobně to vypadá na moji prohru, že banka nepochybila. O notifikaci a ověření platby ze strany příchozí banky v jejím návrhu rozhodnutí nebyla vůbec řeč, protože banka o tom nemá žádný důkaz (žádné ověření totiž nebylo, protože bych ho logicky samozřejmě nepovolila!). Tohle vůbec neprošetřovala. Ani všechny hovory. Prosím, kam se obrátit? Není nějaký zákon nebo určitý předpis nebo alespoň doporučení pro banky, jaká ověření mají učinit předtím, než připíšou takovouto platbu? Z interních zdrojů od jiných zaměstnanců již nyní vím, že UniCredit tyhle platby ověřuje, ale samozřejmě se mi to každý zaměstnanec bojí dát písemně, protože je to jeho zaměstnavatel. Možná na to mají i nějaký vnitřní předpis, ale ten mi samozřejmě banka neposkytne. Napadlo mě nahrát si nějaký hovor, kde se na tohle budu ptát. Nebo něco takového existuje? Proč mi banka prostě nepomohla v této nestandardní situaci, kdy volám, že platba je špatně - co teď dělat. Vždyť to se přece může stát denně komukoliv. Cítím se velmi poškozena a postoj FA mě značně překvapil. A to na něj čekám 7 měsíců a ještě jsem ho urgovala. Mockrát děkuji za radu, pokud nějakou máte. Jednalo se o peníze na převod hypotéky, pro nás prostě nesmírná finanční ztráta. Dobrý den, příchozí platby v jiné měně než je měna účtu se automaticky přepočítávají kurzem banky (devizy nákup/prodej) a na účet se připisují v měně účtu. Banky v takovýchto situacích klientům nevolají a nezkoumají, zda chtějí platbu přijmout či nikoliv (žádný zákon toto nenařizuje). Vše se děje automaticky. Platbu lze u odesílající banky stornovat jen do momentu, než peníze opustí banku (záleží na přesném času zadání a typu platby - mohou to být vteřiny, minuty, hodiny). Banka příjemce platbu u odesílající banky stornovat nemůže. U plateb bez konverze měn není problém peníze vrátit zpět na účet odesílatele v plné výši. U plateb s konverzí měn to bohužel možné není. UniCredit Bank za Vaše koruny nakoupila eura a ty Vám připsala na účet. Pokud byste chtěla platbu vrátit, musela by banka za eura nakoupit koruny a ty poslat zpět. Z důvodu dvojité konverze jste proto tratila nemalou částku. Banka nikterak nepochybila, nemá smysl řešit spor přes Finančního arbitra či soudně - nemůžete vyhrát. Pochybení bylo na Vaší stráně při zadávání platby. Ne všechna chybná rozhodnutí lze bohužel napravit. Je to jako s právem na vrácení zboží do 14 dnů (při nákupu online). Většinu omylem zakoupeného zboží vrátit lze, ale nelze vrátit např. zboží upravené na míru, zboží podléhající rychlé zkáze, zboží s duševním vlastnictvím (např. noviny, program, film po shlédnutí). atd. ZOBRAZIT CELÝ DOTAZ A ODPOVĚĎ

Kam uložit 1-2 mil. Kč?

11.7.2024 Spoření
Dobrý den, letos mi bude 60 a většina prostředků, které jsem odkládal na tzv. klidné stáří, je bohužel nedostupná v rámci mediálně známých investičních kauz. Aktuálně ukládám úspory na spořící účty bank do jejich limitů (FIO do 200k, Trinity, mBank), ale hledám pochopitelně co nejvyšší výnos bez rizika. Jelikož lze navíc očekávat další snižování úrokových sazeb, má cenu uvažovat i o využití např. Conseq Repofond (mám účet)? Zde bude výnos asi obdobný jako na spořících účtech, mohl bych se vyhnout danění, pokud nebudu vybírat, ale má to smysl? Nebo máte jiný typ, kam postupně ukládat úspory v rozsahu 1-2 mil. Kč? Děkuji :-) Dobrý den, investiční trojúhelník má 3 vrcholy - očekávaný výnos, riziko a likviditu. Nelze dosáhnout nejlepších hodnot u všech 3 vrcholů najednou, vždy si musíte stanovit priority, především s ohledem na Váš rizikový profil (jaké riziko jste ochoten podstoupit). Zcela bezrizikový je vklad u bank do 2,5 mil. Kč (do této výše jsou vklady pojištěny na 100% hodnoty). 1-2 mil. Kč můžete uložit za 4,5-5,25% do Max Banky, J&T Banky a VÚB (bez omezení výše vkladů/bez nutnosti dělit velký vklad na více malých). Podílový fond má smysl v případě, kdy je očekávaný výnos z fondu vyšší než úrok na bankovních vkladech (obdobný výnos není dostatečnou motivací pro převod peněz z likvidního a bezrizikového bankovního vkladu). Doporučuji náš srovnávač spořicích účtů. ZOBRAZIT CELÝ DOTAZ A ODPOVĚĎ

Články o mBank

© Banky.cz 2025, všechna práva vyhrazena