Banky.cz Bankovní poradna zdarma

Bankovní poradna zdarma - strana 132

REKLAMA

Falešný zahraniční prodejce

31.1.2018 Podvod

Dobrý den, mám relativně klasický scénář: dne 9.1. jsem za nemalou sumu zakoupil elektroniku u pána, který inzeruje na serveru Bazos.cz. Protože tvrdil, že je cizinec a žije ve Španělsku, nemohl jsem si zboží osobně vyzvednout. Domluvili jsme se tedy, že náš obchod vyřešíme za účasti třetí strany - kurýrní společnosti údajně využívající služeb Escrow (já jakožto kupující zaplatím třetí straně, dorazí mi zboží, po inspekci a odsouhlasení, že je vše v pořádku, společnost uvolní peníze ve prospěch prodejce). Jen pro zajímavost je to tato kurýrní společnost https://delivery-ct.com. Peníze jsem kurýrní společnosti odeslal (na IBAN banky ING v Itálii), mám rozsáhlou mailovou komunikaci v AJ jak s prodejcem, tak kurýrní společností, včetně faktury za elektroniku (bez razítka a podpisu), screenshoty z jejich trackingu zásilky, atd. Po 2 dnech mi přišel e-mail s žádostí o další nemalou sumu kvůli nutnosti zaplatit pojištění pro cestu zboží po Evropě. Odmítl jsem a v rámci dohody jsem požádal o zrušení obchodu a navrácení plné částky zpět, což má být součástí jejich "refund policy". Společnost mi zrušení objednávky potvrdila s tím, že peníze mi přijdou zpět na účet za 10-14 pracovních dní. Bohužel až nyní jsem měl dostatek indicií, abych se dovtípil, že se nejspíše jedná o podvod, pán ze Španělska a kurýrní společnost jsou zřejmě jedna a ta samá osoba a žádná dohoda s Escrow neexistuje. Ihned jsem zároveň požádal o reklamaci transakce u své banky, která v rámci reklamačního řízení poslala zahraniční bance žádost o vrácení platby. Zatím se neozvali, ale nepředpokládám úspěch. Nyní uplynulo oněch 14 dní na vrácení peněz, peníze jsem samozřejmě nedostal a e-mailem se mnou ani pán, ani společnost již nekomunikuje. Tedy má otázka: mám v tuto chvíli nějaké možnosti? Je relevantní řešit událost prostřednictvím PČR? Je nějaká šance při podání žaloby? Děkuji za Vaši odpověď

REKLAMA

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2025, všechna práva vyhrazena