Dobrý den, jsem důchodce a důchod mi chodí na účet. Exekutor mi zablokoval účet, Dvakrát mi povolil životní minimum. Přišlo mi z Prahy z důchodového, že mi nemůže brát peníze. Dostávám 3 700 Kč a z SK 100 EUR. Moje přítelkyně si dala poslat nemocenskou na můj účet. No exekutor nedá. Můžu se zeptat prosím, z čeho mám žít? Když nemůžu vybrat ani korunu. Já si myslím, že každý měsíc co mi tam chodí důchod, aspoň životní minimum, mi může nechat. Děkuji
Pokračování dotazu č. 20108: Dobrý den, díky za odpověď. Omlouvám se, nejasně jsem se vyjádřil. QR kód je v pořádku, jednou se vyplní dobře, v druhém případě špatně. Jedná se o chybu v bankovnictví banky, tím už jsem si naprosto jistý, nahrál jsem si oba případy na video. Jde mi o to, jestli je nějaký nezávislý arbitr (státní instituce) který toto posoudí, v případě že banka svou chybu neuzná. Díky za odpověď.
Dobrý den, mám dluh cca 200 000 Kč. Proto nevlastním dosud ani žádný bankovní účet. Byl jsem dlouho mimo dosah jakékoliv možnosti se starat o své záležitosti a nyní jsem zjistil, že mám ještě akcie dvou společností z kuponové privatizace. Pokud je budu chtít odprodat, bude mi hned účet pro tento účel zřízený zmrazen?
Dobrý den, chtěl bych se zeptat ohledně úrokových sazeb. Na začátku listopadu bude zasedání ČNB. Dá se očekávat nějaké zvýšení úrokových sazeb? Má tedy cenu počkat se založením termínovaného vkladu až na začátek listopadu, kdy by třeba byly zvýšené sazby?
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, v případě obdržení dividend od rakouského emitenta je vždy nutné tyto dividendy uvést v daňovém přiznání? Musí se ještě přiložit potvrzení od správce daně v Rakousku, že tam skutečně byla daň již odvedená? A kde toto potvrzení získat? Předem velmi děkuji za odpověď.
Dobrý den, mám relativně klasický scénář: dne 9.1. jsem za nemalou sumu zakoupil elektroniku u pána, který inzeruje na serveru Bazos.cz. Protože tvrdil, že je cizinec a žije ve Španělsku, nemohl jsem si zboží osobně vyzvednout. Domluvili jsme se tedy, že náš obchod vyřešíme za účasti třetí strany - kurýrní společnosti údajně využívající služeb Escrow (já jakožto kupující zaplatím třetí straně, dorazí mi zboží, po inspekci a odsouhlasení, že je vše v pořádku, společnost uvolní peníze ve prospěch prodejce). Jen pro zajímavost je to tato kurýrní společnost https://delivery-ct.com. Peníze jsem kurýrní společnosti odeslal (na IBAN banky ING v Itálii), mám rozsáhlou mailovou komunikaci v AJ jak s prodejcem, tak kurýrní společností, včetně faktury za elektroniku (bez razítka a podpisu), screenshoty z jejich trackingu zásilky, atd. Po 2 dnech mi přišel e-mail s žádostí o další nemalou sumu kvůli nutnosti zaplatit pojištění pro cestu zboží po Evropě. Odmítl jsem a v rámci dohody jsem požádal o zrušení obchodu a navrácení plné částky zpět, což má být součástí jejich "refund policy". Společnost mi zrušení objednávky potvrdila s tím, že peníze mi přijdou zpět na účet za 10-14 pracovních dní. Bohužel až nyní jsem měl dostatek indicií, abych se dovtípil, že se nejspíše jedná o podvod, pán ze Španělska a kurýrní společnost jsou zřejmě jedna a ta samá osoba a žádná dohoda s Escrow neexistuje. Ihned jsem zároveň požádal o reklamaci transakce u své banky, která v rámci reklamačního řízení poslala zahraniční bance žádost o vrácení platby. Zatím se neozvali, ale nepředpokládám úspěch. Nyní uplynulo oněch 14 dní na vrácení peněz, peníze jsem samozřejmě nedostal a e-mailem se mnou ani pán, ani společnost již nekomunikuje. Tedy má otázka: mám v tuto chvíli nějaké možnosti? Je relevantní řešit událost prostřednictvím PČR? Je nějaká šance při podání žaloby? Děkuji za Vaši odpověď
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.