Přeji dobrý den, mám staré penzijní připojištění z roku 2009 u Allianz PF. Dne 16.2. 2024 jsem požádala o převod do PF ČSOB. Z Allianz PF mi potvrdili převzetí výpovědi a ukončení smlouvy k 30.4.2024. Současně mi oznámili, že peníze do PF ČSOB mi převedou do 3 měsíců od ukončení smlouvy. Je tento postup správný a v souladu se zákonem? Pokud je smlouva ukončena, moje naspořené prostředky se neúročí a já až 3 měsíce přicházím o peníze. Nevěřím, že pro takové šizení klientů je opora v zákoně. Děkuji za Vaši odpověď.
Dobrý den, měl by jsem dotaz ohledně stavebního spoření. Synovi jsem spořil. Založil jsem účet v bance, ze kterého odcházely platby pouze pro byt, včetně plateb na jeho stavební spoření. Od 1.8. je syn plnoletý a z mého internetového bankovnictví jeho smlouva zmizela vč. naspořených peněz. Myslel jsem, že to bude překvapení, ale zatím to tak nevypadá. Budu se dotazovat v bance. Mám jen dotaz, jestli je možné zjistit, jestli někdo zjišťoval (a kdo) informace v bance o této smlouvě. Jsem rozvedený, své exmanželce jsem nechal vše, ale mám divný pocit, že to přes své známé v bance zkoušela zjistit. Díky za odpověď, pokud se tomuto tématu věnujete, s pozdravem Josef.
Dobrý den, dnes jsem narazil také na stejnou firmu. Zatím teda po mně nic nechtěj, jenom jsem si musel založit účet a různý věci a mám tam asi 98$ s tím, že mi paní řekla, že se mi zítra ozve a že vlastně vybrat můžu jenom 150$, takže musím plnit nějaké jejich věci na stránce.
Dobrý den, jsem zaměstnanec a provozuji vedlejší činnost jako OSVČ, neuplatňuji žádné daňové slevy kromě klasické roční slevy na poplatníka. Má v tomto případě smysl zakládat si spořicí účet u VÚB nebo z důvodu danění úroků je to vhodné jen pro fyzické osoby? Děkuji
Dobrý den, od 15.5.2024 jsem zaměstnaná v Rakousku (na plný úvazek). Chtěla bych se prosím zeptat, po jaké době si lze vzít hypotéku na nákup nemovitosti v ČR (která stojí např kolem 2 mil Kč). Je podmínkou, abych měla předem našetřenou nějakou konkrétní výši peněz? Děkuji, s pozdravem Jaroslava
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.