Dobrý den, jsem v insolvenci a insolvenční správce mi nechal "zrušit" a to bez jakéhokoli upozornění telefonního operátora a ten mi dal výpověď. Platil jsem pravidelně telefon s daty a měl jsem dva telefony, které jsem splácel společně s daty od operátora. V současné době, když je všude omezený pohyb a telefon je víc než potřeba, tak já jsem nyní tímto zásahem ztratil možnost práce, jelikož se nemohu domlouvat s potencionálním novým a ani původním zaměstnavatelem. A ten mi nebude psát X sms zpráv. To mne pošle někam. A po mé práci nemohu sehnat práci, protože na sms mi nikdo nebude odpovídat. Všichni chtějí telefonický hovor, který je nejrychlejší a nejpraktičtější nejen v této koronavirové době ale i obecně. Je tato praktika insolventního správce normální a tedy správná?Považuji to za drzý vstup do mého osobního života a jako násilné omezení, protože prý nesmím nikde nic platit. Podle mého názoru je tato záležitost velmi absurdní, když si ale mohu, a to od mého "bývalého" operátora kupovat kreditní data a to v určitých finančních úrovních (balíčcích). Tím ale zaplatím operátorovi mnohem vyšší částku než kdybych používal smluvní data, která jsem měl od operátora. O insolvenci jsem požádal já sám. Nyní ale toho lituji, protože takový zákrok je neadekvátní a svou povahou i diskriminující, protože na základě tohoto bezohledného zákroku insolventního správce nemohu nyní sehnat práci. Považuji to za velmi bezohledné a nepatřičné, protože insolvenční správce tím ze sebe dělá Boha že může cokoli si umane a bez informací. Třeba by mi mohl nechat useknou hlavu nebo ruce, protože ON je přece insolvenční správce a samozvaně se nazval Bohem, který může cokoli a bez následků a tetelit se v jeho panovačném jednání insovenčního správce. Pohrdání a neznalost běžných lidských potřeb ho tedy netrápí, ON je přece insolvenční správce, ON je zákon, ale že je jiná doba (nejen koronavirová doba s mnoha omezeních a to především v institucích do kterých není vstup a zaměstnavatelé pracují převážně z domu). A ta je v této koronavirové době komunikace takto založená i v běžných životních situacích, kdy je omezen styk mezi rodinami podobně. Ale svou "důležitostí" insolvenční správce nešetří, je nepřizpůsobivý době a zákon o insolvenci, na který tak každý velmi rád poukazuje a dává jako svatý zákon, tak tuto situaci nezná. Který se nepřizpůsobil a ani se nepřizpůsobuje době ve které žijeme a stavu v jakém se nyní nacházíme a dlouho ještě budeme. Z toho pro mne vyplývá, že mohu telefon zahodit. Protože za 5 let už mi ani nepomůže v ničem, protože už mohu být také v hrobě. Je mi 73 let. Pravděpodobně insolvenční správce žije ve své insolvenční bublině a neumí se přizpůsobit potřebám lidí v insolvenci. Ale to není jeho povinnost, ale slušnost, obezřetnost, vstřícnost a nedělání věcí horších než jsou v daní chvíli. Takže já se tím nemohu dovolat ani k lékaři, nemohu najít práci, ale zaplatit chtít bude pan insolvenční správce. Je to takový lidský hyenismus, který je posvěcený jakýmsi neupgradovaným zákonem současné současné doby. Děkuji za odpověď.
Dobrý den,
v insolvenci ztrácíte určitá práva, která za Vás dočasně přebírá ins. správce (nemůžete volně nakládat se svým majetkem, dále se zadlužovat či uzavírat jiné závazky). Jedna se o tzv. nucenou správu osobních financí. Telefonů můžete mít za normálních okolností zcela libovolné množství, ale pokud jste předlužen (nesplácíte řádně a včas své závazky) a prosíte v rámci insolvence o ochranu před věřiteli a prominutí části dluhů, pak je třeba počítat s tím, že se v určitých oblastech budete omezen. Možnost telefonovat Vám určitě nikdo nebere, jen operátoři neradi poskytují paušál dlužníků v insolvenci (pravděpodobně budete muset přejít na předplacenou kartu).
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, jsem v insolvenci, ale únorový příjem mi bude dělat 14 800 Kč. Mám strach, že mi to zruší. Podle výpočtu kalkulačky nemám ani na tu nejnižší splátku, budu v mínusu 1 000 Kč. Ale jsem ochotná to dorovnat. Můžou mi oddlužení zrušit? Děkuji za odpověď.
Dobrý den, po zemřelé babičce probíhá dědické řízení, které ještě není u konce. Co se týče účtu, hotovost se následně rozdělí mezi dědice (stav ke dni úmrtí). Co se ale stane s penězi, které přijdou na účet až po několika dnech od úmrtí? Děkuji za odpověď. Kateřina
Dobrý den, mám dotaz. Mám půjčku u nebankovní společnosti a dali mi tam úroky, A hrozí, že přijde nějaký interní pracovník. Zajímá mě, co může interní pracovník udělat. A jestli je nejdřív potřeba to dát k soudu, aby přišel exekutor nebo aby mi sáhli na účet. A jestli musí nejdřív poslat písemně, že se něco takové bude dít. Děkuji za odpověď.
Dobrý den, před dvěma lety jsem měl exekuci a blokaci na účtu, kdy jsem využil svého práva na jednorázový výběr. Exekuce byla následně vyřešena a účet mi byl odblokován a mohl jsem ho opět volně používat. Nyní mi byl účet opětovně zablokován kvůli exekuci a chci se zeptat - když se jedná o novou exekuci a novou blokaci, mám nárok na jednorázový výběr ve výši trojnásobku životního minima? Děkuji za odpověď
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Správně zvolené pojištění na hory ochrání především vaši peněženku. Když už se stane úraz nebo někomu způsobíte škodu, pojištěni za vás uhradí veškeré výdaje. V opačném případě můžete čelit statisícovým až milionovým exekucím. Podívejte se, co doporučují ve společnosti Broker Trust všem, kdo vybírají pojištění na hory a kdo se připravují na odjezd na zasněžené svahy.
Silným motivem k dlouhodobému investování by se mohly stát pro řadu Čechů vlastní děti. Jak ukázal průzkum, který pro Asociace pro kapitálový trh ČR (AKAT ČR) provedla agentura Perfect Crowd, až 66 % respondentů svým potomkům spoří, aby jim v budoucnu ulehčilo vstup do dospělosti. Nejpočetnější skupina dotázaných, konkrétně 29 %, podle citovaného průzkumu naspoří ročně do 10 000 Kč, mezi 10 tisíci a 30 tisíci Kč ročně pak odloží 28 % Čechů.
Po dvou letech vysokých sazeb nastává na hypotečním trhu zásadní zlom. Srovnání nájmu a hypotéky ukazuje překvapivé výsledky: v některých krajích České republiky vychází poprvé od roku 2022 výhodněji hypotéka než nájem. Které to jsou a o kolik méně tam zaplatíte na hypotéce než na nájmu? A co zbývající kraje? Přinášíme srovnání napříč regiony ČR.