Dobrý den, jsem v insolvenci a insolvenční správce mi nechal "zrušit" a to bez jakéhokoli upozornění telefonního operátora a ten mi dal výpověď. Platil jsem pravidelně telefon s daty a měl jsem dva telefony, které jsem splácel společně s daty od operátora. V současné době, když je všude omezený pohyb a telefon je víc než potřeba, tak já jsem nyní tímto zásahem ztratil možnost práce, jelikož se nemohu domlouvat s potencionálním novým a ani původním zaměstnavatelem. A ten mi nebude psát X sms zpráv. To mne pošle někam. A po mé práci nemohu sehnat práci, protože na sms mi nikdo nebude odpovídat. Všichni chtějí telefonický hovor, který je nejrychlejší a nejpraktičtější nejen v této koronavirové době ale i obecně. Je tato praktika insolventního správce normální a tedy správná?Považuji to za drzý vstup do mého osobního života a jako násilné omezení, protože prý nesmím nikde nic platit. Podle mého názoru je tato záležitost velmi absurdní, když si ale mohu, a to od mého "bývalého" operátora kupovat kreditní data a to v určitých finančních úrovních (balíčcích). Tím ale zaplatím operátorovi mnohem vyšší částku než kdybych používal smluvní data, která jsem měl od operátora. O insolvenci jsem požádal já sám. Nyní ale toho lituji, protože takový zákrok je neadekvátní a svou povahou i diskriminující, protože na základě tohoto bezohledného zákroku insolventního správce nemohu nyní sehnat práci. Považuji to za velmi bezohledné a nepatřičné, protože insolvenční správce tím ze sebe dělá Boha že může cokoli si umane a bez informací. Třeba by mi mohl nechat useknou hlavu nebo ruce, protože ON je přece insolvenční správce a samozvaně se nazval Bohem, který může cokoli a bez následků a tetelit se v jeho panovačném jednání insovenčního správce. Pohrdání a neznalost běžných lidských potřeb ho tedy netrápí, ON je přece insolvenční správce, ON je zákon, ale že je jiná doba (nejen koronavirová doba s mnoha omezeních a to především v institucích do kterých není vstup a zaměstnavatelé pracují převážně z domu). A ta je v této koronavirové době komunikace takto založená i v běžných životních situacích, kdy je omezen styk mezi rodinami podobně. Ale svou "důležitostí" insolvenční správce nešetří, je nepřizpůsobivý době a zákon o insolvenci, na který tak každý velmi rád poukazuje a dává jako svatý zákon, tak tuto situaci nezná. Který se nepřizpůsobil a ani se nepřizpůsobuje době ve které žijeme a stavu v jakém se nyní nacházíme a dlouho ještě budeme. Z toho pro mne vyplývá, že mohu telefon zahodit. Protože za 5 let už mi ani nepomůže v ničem, protože už mohu být také v hrobě. Je mi 73 let. Pravděpodobně insolvenční správce žije ve své insolvenční bublině a neumí se přizpůsobit potřebám lidí v insolvenci. Ale to není jeho povinnost, ale slušnost, obezřetnost, vstřícnost a nedělání věcí horších než jsou v daní chvíli. Takže já se tím nemohu dovolat ani k lékaři, nemohu najít práci, ale zaplatit chtít bude pan insolvenční správce. Je to takový lidský hyenismus, který je posvěcený jakýmsi neupgradovaným zákonem současné současné doby. Děkuji za odpověď.
Dobrý den,
v insolvenci ztrácíte určitá práva, která za Vás dočasně přebírá ins. správce (nemůžete volně nakládat se svým majetkem, dále se zadlužovat či uzavírat jiné závazky). Jedna se o tzv. nucenou správu osobních financí. Telefonů můžete mít za normálních okolností zcela libovolné množství, ale pokud jste předlužen (nesplácíte řádně a včas své závazky) a prosíte v rámci insolvence o ochranu před věřiteli a prominutí části dluhů, pak je třeba počítat s tím, že se v určitých oblastech budete omezen. Možnost telefonovat Vám určitě nikdo nebere, jen operátoři neradi poskytují paušál dlužníků v insolvenci (pravděpodobně budete muset přejít na předplacenou kartu).
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, přišlo mi od AML pro poslání platby na můj účet respektive přes kreditní kartu vložit na pět hodin 26% z této částky, aby platba proběhla a tohle mi píšou: Dobrý deň, pán Ladislav, volala, vedúca finančného oddelenia do spoločnosti AML. Bolo jej povedané, že by mohli predĺžiť lehotu splatnosti likvidity o týždeň, ale mali by ste sa pokúsiť nájsť tých 800 tisíc korún, pretože do konca mesiaca vám budú účtovať penále a podiel bude už 1 milión. Co dělat?
Dobrý den, prosím o radu. Nákup akcií 2 000 ks Moneta 105 Kč/akcie v 7/2024. Převod akcií na syna v 1/2025, cena 140 Kč/akcie. Syn prodej akcií 2 000 ks v 2/2025 za cca 140 Kč/akcie. Platí se daň ze zisku? A případně, kdo je povinen daň zaplatit? Děkuji, Pavel
Dobrý den, pokud kupuji osobní automobil k podnikání jako OSVČ fyzická osoba, je nutné sjednávat povinné ručení přímo na IČ podnikatele nebo může být sjednané na fyzickou osobu, která je zároveň OSVČ a vlastníkem automobilu? Jedná se mi o to, že jako fyzická osoba mám již u pojistek nějakou historii a nasbírané body, takže pojistka vychází o dost levněji než přímo na IČ, kde nemám prozatím žádnou historii. Podotýkám, že auto bude využívat jen jedna osoba, která je zároveň vlastníkem i OSVČ. Děkuji za odpověď.
Dobrý den, jsem Ukrajinka, v ČR žiji 2,5 roku. Během této doby jsem neopustila zemi, pracuji v oblasti sociálních služeb, absolvovala jsem kurz českého jazyka, nemám dlouhodobé vízum, mám přechodný pobyt, mám českého snoubence, chceme se vzít. Mohu si půjčit peníze od banky?
Dobrý den, od loňského října jsem s manželkou v insolvenci. Chtěl bych se zeptat, jak to bude s daněmi. Manželka je na mateřské a synovi budou dva roky v květnu, takže budu žádat o slevu na manželku. A teď ta otázka - celá ta daň se použije za splátku věřitelům nebo jen nějaká část, podle měsíčního příjmu? Snad jsem otázku položil nějak srozumitelně. Děkuji za odpověď.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Pro mnoho jednotlivců, kteří se zabývají obchodováním na burze jako fyzické osoby, může být podávání daňového přiznání složitým procesem. I když nejsou profesionálními investory, musí se potýkat s otázkami jako zdaňování ostatních příjmů a příjmů z kapitálového majetku. Je důležité si uvědomit, že tato zákonná povinnost vyžaduje znalost aktuálních legislativních změn, jelikož chyby mohou mít finanční důsledky.
Zájem pojišťoven o to, zda kouříte, a kolik cigaret denně spotřebujete, může být pro mnoho lidí překvapující. Tyto otázky se objevují při sjednávání životního pojištění, protože kouření zásadně ovlivňuje zdravotní rizika a tím i výši pojistného. Správné a pravdivé informace jsou v této souvislosti klíčové, protože nesprávné údaje mohou vést k odmítnutí plnění nebo jiným komplikacím.
Rozhodování mezi nájemním a vlastnickým bydlením je pro mnoho Čechů zásadním krokem ovlivňujícím jejich finanční stabilitu a životní styl. Jak jsme na tom podle zkušenosti odborníků v současnosti? Jak se vyvíjí požadavky nájemníků a nakolik jsou lidé, rozhodnutí pro vlastní bydlení, ochotni „uchýlit“ se nakonec do nájmu? Kdo je typický vlastník a kdo typický nájemník?