Banky.cz Banky v ČR mBank

mBank

mBank je mladá dynamická banka, která svoji první pobočku v Čechách otevřela v roce 2007. Vstřícná, mobilní, výhodná, transparentní a přátelská filosofie mBank s levnými a jednoduchými službami zaujala už 7 milionů klientů v Polsku a na Slovensku.

Běžný účet bez poplatků

Přehled banky mBank

Web
Internetbanking
Adresa:
Jugoslávská 1, Praha 2, PSČ 120 00
27943445
SWIFT
BREX CZ PP
Na českém trhu
20.6.1986

Pobočky a bankomaty mBank

O bance mBank

mBank je mladá dynamická banka, která svoji první pobočku v Čechách otevřela v roce 2007. Mateřská polská skupina mBank (dříve BRE Bank) je součástí německé Commerzbank. Jako první moderní nízkonákladová banka v ČR přišla s konceptem bezplatného účtu bez podmínek.

 mBank do České republiky vstoupila v listopadu roku 2007. Jako první přinesla klientům nový samoobslužný model, na jehož základě si sami spravují každodenní bankovní transakce a běžný účet obsluhují přes internetové a telefonické bankovnictví. Pobočky mBank služby klientům nenabízí, ale slouží spíše jako poradenská centra a ke sjednání hypotéky.

Vstup této nízkonákladové polské banky nové generace na český trh klientům předvedl, že i banka může být vstřícná, levná, transparentní a ke klientům přátelská. mBank Jako první vnesla na český trh malou revoluci v podobě nulových poplatků téměř za všechny služby, čímž přilákala velký zájem nových klientů a jejich počet rychle vzrostl. Aktuálně jich je přes 700 tisíc.

Díky úsporám za provoz poboček a náklady za zaměstnanců mBank mohla nabídnout zákazníkům, aby využívali běžné bankovní služby zcela zdarma. I její vstřícný přístup k novým zákazníkům, různé bonusy a výhody v době založení byly malou českou bankovní revolucí. mBank se s více nez 700 klienty zařadila mezi stabilní a oblíbené i významné české bankovní instituce.

Přímé bankovnictví mBank

Hlavním krédem mBank jsou nulové poplatky za vedení účtu a všechny základní bankovní operace -výběry z bankomatů, převody, příchozí i odchozí platby apod. Hlavním komunikačním kanálem se zákazníky je internet (operátor, nebo chatbot) a telefon (mLinka), funguje tedy tzv přímé bankovnictví.

Pobočky mBank fungují buď jako Finanční centra, nebo kiosky. Finanční centra jsou klasické pobočky, kde zaměstnanci nabízí různé produkty a najdete je ve větších městech. Nemají ale přístup k účtům zákazníků. Na pobočkách se dá kromě podání žádosti o založení nových produktů přiřazovat disponenty k účtům, nebo nahlásit změnu osobních údajů, a také podávat reklamace a rušit jednotlivé produkty.

Finanční centra mBank jsou v Praze, Brně, Ostravě, Liberci, Hradci Králové, Plzni a Zlíně a v ostatních městech jsou jen tzv. Mkiosky, mKiosky jsou menší stánky obvykle v obchodních centrech, aby byly dostupnější klientům. V mKiosku si klienti mohou zřídit základní produkty, jako je hypotéka. Mají delší otevírací dobu, internetové terminály a bezplatné přímé spojení na mLinku. S klienty komunikuje přes blog, nebo diskusní fórum, kde se dělí o zkušenosti samotní klienti a píší sem i zástupci mBank.

mBanka se soustředí převážně na bezhotovostní operace, a proto není možné vkládat ani vybírat peníze na pobočce. Co je specifikum, že nemá vlastní bankomaty v ČR, ale peníze lze vybrat ve všech bankomatech ostatních bank a na pobočkách konkurenčních bank v rámci Cashadvance (výběr peněz na pobočkách bank nebo ve směnárnách pomocí platební karty), nebo u obchodníků podporujících tzv. Cashback (vyplacení hotovosti při nákupu placeného kartou).

Vstřícná, mobilní, výhodná, transparentní a přátelská filosofie mBank s levnými a jednoduchými službami zaujala už 7 milionů klientů v Polsku a na Slovensku a zařadila se mezi oblíbené a úspěšné banky ve střední Evropě. V červnu 2013 zahájila mBank v Polsku projekt Nová mBank, který spočíval v zavedení revolučního internetového bankovnictví, změně firemního loga a designu a v neposlední řadě ve změně názvu mateřské BRE Bank S.A. na mBank S.A. V České republice a na Slovensku prošla mBank změnou v únoru 2014.

V roce 2014 spustila mBank nový internetbank a kromě bonusů výhod a řady produktů zdarma dokáže i zvýšit schopnost klientů obsluhovat své finance sami a mít nad nimi přehled.

Historie mBank

mBank v ČR začala působit jako retailová větev polské BRE Bank, později mBank S.A. a německé Commerzbank. Jak o první zavedla samoobslužný model bankovnictví, kdy si zákazník celý účet i všechny transakce spravuje sám přes internetové nebo telefonické bankovnictví. V Polsku se mBank stala jednou z nejúspěšnějších bank a jen samotná značka je nejsilnějším bankovním brandem na trhu.

mBank svou výhodností, mobilitou a srozumitelnými službami oslovila přes sedm miliónů klientů v Polsku, ČR a na Slovensku. V únoru 2014 prošla mBank největší změnou ve své historii, když zavedla revoluční internetové bankovnictví, změnila firemní logo a design. V Polsku tyto změny přišly ještě o rok dříve. Za dobu své existence získala banka mnoho ocenění a téměř tři čtvrtě miliónů klientů.

 Ocenění  Zlatá koruna 2020

  • 1. místo v kategorii Cena veřejnosti za mKonto s mKartou Svět¨
  • 1. místo v kategorii Cena podnikatelů za mKonto Business
  • Zlatá koruna 2020 – 3. místo v kategorii Cena podnikatelů za eMax Business

Ocenění Zlatá koruna 2019

  • 1. místo v kategorii Cena veřejnosti s osobním účtem mKonto
  • 1. místo v kategorii Cena podnikatelů s účtem mKonto Business
  • 2. místo v kategorii Cena podnikatelů s účtem eMax Business

Fin paráda 2019

  • 1. místo v oblasti Běžných účtů za mKonto
  • 2. místo v oblasti Běžných účtů pro podnikatele za mKonto BusinessFi
  •  1. místo v oblasti Spotřebitelských úvěrů za mPůjčku Plus
  •  3. místo v oblasti Hypoték za mHypotéku Light

Vlastnictví mBank

mBank spadá pod polskou mBank S.A. a pod německou Commerzbank AG, která je druhá největší v zemi se sídlem ve Frankfurtu nad Mohanem. Ředitelem je Pawel Kucharski, který byl na tuto funkci jmenován v roce 2015. Zázemí mBank zná ale velmi dobře, protože svou profesní kariéru zde zahájil již v roce 2000.

Nahlásit chybu

Expertní hodnocení a recenze banky mBank

Vůbec první nízkonákladová banka nové generace, která se v ČR před lety objevila, retailová odnož polské BRE Bank, dcery německé Commerzbank. Stejně jako ostatní nízkonákladovky, co přišly později, se liší od ostatních klasických bank nulovými poplatky za všechny běžné produkty a služby. Vedení běžného účtu, internetbanking, příchozí/odchozí platby, SIPO, trvalé příkazy, změny všeho druhu – to vše tu máte naprosto zdarma. 

Za určitých okolností můžete mít u mBank zdarma i výběr z bankomatu v tuzemsku i v zahraničí. Hypotéky bez poplatků a s velmi příznivými úrokovými sazbami. Kdysi dávno vůbec prvně nabízená hypotéka s offset mechanismem, nyní již bohužel stažena z prodeje. Slabou stránkou banky je spořicí účet s velmi nízkým limitem pro rozumné úročení a horší kurzy měn (mimo plateb mKartou Svět).

Poboček je přiměřeně, některé pouze formou malého kiosku v obchodním centru (s přívětivou otevírací dobou zahrnující i víkendy), ale nepracují nikde s hotovostí, což je jedna z cen za onen velmi nízkonákladový provoz, který je pak ovšem možné promítnou klientům do poplatkové politiky banky.

mBank nabízí bankovní produkty v těchto kategoriích: běžný účethypotékapůjčkakreditní kartaspořící účet a termínovaný vklad.

​Výhody a nevýhody

  • Běžný účet bez poplatků, výběr z bankomatů v ČR i v zahraničí zdarma
  • Bankovnictví lze vyřizovat přes internet nebo telefon, propracované internetové i mobilní bankovnictví
  • Hypotéky bez poplatků s příznivými úrokovými sazbami
  • 41 vkladomatů pro vklad hotovosti po celé ČR
  • Výhodné směnné kurzy při platbě mKartou Svět
Nahlásit chybu

Dotazy v poradně k mBank

Platba s konverzí měny a spor s bankou

16.8.2024 Platba
Dobrý den, na internetu zoufale hledám informace a pomoc ohledně chybné platby, kterou jsem omylem zadala. Mám spor (zatím ne soudní) s UniCredit Bank, ve které mám veden účet v CZK a EUR. Mimochodem, EUR účet vůbec nevyužívám (byl automaticky přidám k účtu TOP, kde mám svůj účet v CZK). Bohužel jsem z nepozornosti odeslala platbu z jiné své banky (mBank), a to ve výši 795 tisíc na svůj účet vedený v EUR. Platba měla samozřejmě směřovat na účet vedený v CZK. Ihned po odeslání jsem volala do obou bank, že jsem udělala chybu. Nejprve do své odesílající banky, která mi sdělila, že platbu již není možné vrátit (jednalo se o poslání platby po 16 h a nejednalo se o platbu na účet cizí osoby). Bylo mi sděleno, že se platba "asi" vrátí. Platba byla totiž odeslána jako obyčejná tuzemská platba ve stejné měně CZK, pouze jsem omylem zvolila špatně dvojčíslí účtu, které bylo pro euro účet. Poté jsem volala 3x do příchozí banky UniCredit Bank po následující 2 dny jsem s tím, že jsem platbu špatně zadala. Mám doklad o hovorech (výpis z účtu). Bohužel jsem se obrátila pouze na infolinku UniCredit Bank (neměla jsem kontakt ani jsem nevěděla o nějakém svém osobním bankéřovi - jinak bych mu logicky volala) - kde mi bylo sděleno, ať vyčkám, že banka si s platbou poradí nebo ji případně vrátí. Banka si čtvrtý den vesele platbu připsala na můj EUR účet. Na převodu jsem ztratila 54 tisíc a banka se tváří, že udělala vše v pořádku. Na pobočce mi paní řekla, že můj osobní bankéř dostává vždy při takových platbách upozornění do emailu a platbu musí ověřit, protože byla prostě "nestandardní platba". Což se vůbec nestalo. Žádná z mých reklamací směrem k bance nebyla samozřejmě uznána. Oni udělali vše v pořádku dle mého pokynu. Nenabídli mi ani možnost ani převodu peněz mezi účty za výhodnější kurz. Ještě si naúčtovali poplatek 1 500 Kč za příchozí platbu v cizí měně. Obrátila jsem se na finančního arbitra. Paní Nedelková mi z prvotního šetření sdělila, že pravděpodobně to vypadá na moji prohru, že banka nepochybila. O notifikaci a ověření platby ze strany příchozí banky v jejím návrhu rozhodnutí nebyla vůbec řeč, protože banka o tom nemá žádný důkaz (žádné ověření totiž nebylo, protože bych ho logicky samozřejmě nepovolila!). Tohle vůbec neprošetřovala. Ani všechny hovory. Prosím, kam se obrátit? Není nějaký zákon nebo určitý předpis nebo alespoň doporučení pro banky, jaká ověření mají učinit předtím, než připíšou takovouto platbu? Z interních zdrojů od jiných zaměstnanců již nyní vím, že UniCredit tyhle platby ověřuje, ale samozřejmě se mi to každý zaměstnanec bojí dát písemně, protože je to jeho zaměstnavatel. Možná na to mají i nějaký vnitřní předpis, ale ten mi samozřejmě banka neposkytne. Napadlo mě nahrát si nějaký hovor, kde se na tohle budu ptát. Nebo něco takového existuje? Proč mi banka prostě nepomohla v této nestandardní situaci, kdy volám, že platba je špatně - co teď dělat. Vždyť to se přece může stát denně komukoliv. Cítím se velmi poškozena a postoj FA mě značně překvapil. A to na něj čekám 7 měsíců a ještě jsem ho urgovala. Mockrát děkuji za radu, pokud nějakou máte. Jednalo se o peníze na převod hypotéky, pro nás prostě nesmírná finanční ztráta. Dobrý den, příchozí platby v jiné měně než je měna účtu se automaticky přepočítávají kurzem banky (devizy nákup/prodej) a na účet se připisují v měně účtu. Banky v takovýchto situacích klientům nevolají a nezkoumají, zda chtějí platbu přijmout či nikoliv (žádný zákon toto nenařizuje). Vše se děje automaticky. Platbu lze u odesílající banky stornovat jen do momentu, než peníze opustí banku (záleží na přesném času zadání a typu platby - mohou to být vteřiny, minuty, hodiny). Banka příjemce platbu u odesílající banky stornovat nemůže. U plateb bez konverze měn není problém peníze vrátit zpět na účet odesílatele v plné výši. U plateb s konverzí měn to bohužel možné není. UniCredit Bank za Vaše koruny nakoupila eura a ty Vám připsala na účet. Pokud byste chtěla platbu vrátit, musela by banka za eura nakoupit koruny a ty poslat zpět. Z důvodu dvojité konverze jste proto tratila nemalou částku. Banka nikterak nepochybila, nemá smysl řešit spor přes Finančního arbitra či soudně - nemůžete vyhrát. Pochybení bylo na Vaší stráně při zadávání platby. Ne všechna chybná rozhodnutí lze bohužel napravit. Je to jako s právem na vrácení zboží do 14 dnů (při nákupu online). Většinu omylem zakoupeného zboží vrátit lze, ale nelze vrátit např. zboží upravené na míru, zboží podléhající rychlé zkáze, zboží s duševním vlastnictvím (např. noviny, program, film po shlédnutí). atd. ZOBRAZIT CELÝ DOTAZ A ODPOVĚĎ

Kam uložit 1-2 mil. Kč?

11.7.2024 Spoření
Dobrý den, letos mi bude 60 a většina prostředků, které jsem odkládal na tzv. klidné stáří, je bohužel nedostupná v rámci mediálně známých investičních kauz. Aktuálně ukládám úspory na spořící účty bank do jejich limitů (FIO do 200k, Trinity, mBank), ale hledám pochopitelně co nejvyšší výnos bez rizika. Jelikož lze navíc očekávat další snižování úrokových sazeb, má cenu uvažovat i o využití např. Conseq Repofond (mám účet)? Zde bude výnos asi obdobný jako na spořících účtech, mohl bych se vyhnout danění, pokud nebudu vybírat, ale má to smysl? Nebo máte jiný typ, kam postupně ukládat úspory v rozsahu 1-2 mil. Kč? Děkuji :-) Dobrý den, investiční trojúhelník má 3 vrcholy - očekávaný výnos, riziko a likviditu. Nelze dosáhnout nejlepších hodnot u všech 3 vrcholů najednou, vždy si musíte stanovit priority, především s ohledem na Váš rizikový profil (jaké riziko jste ochoten podstoupit). Zcela bezrizikový je vklad u bank do 2,5 mil. Kč (do této výše jsou vklady pojištěny na 100% hodnoty). 1-2 mil. Kč můžete uložit za 4,5-5,25% do Max Banky, J&T Banky a VÚB (bez omezení výše vkladů/bez nutnosti dělit velký vklad na více malých). Podílový fond má smysl v případě, kdy je očekávaný výnos z fondu vyšší než úrok na bankovních vkladech (obdobný výnos není dostatečnou motivací pro převod peněz z likvidního a bezrizikového bankovního vkladu). Doporučuji náš srovnávač spořicích účtů. ZOBRAZIT CELÝ DOTAZ A ODPOVĚĎ

Články o mBank

© Banky.cz 2024, všechna práva vyhrazena