Klienti spořitelních družstev mají právo podílet se na řízení kampeliček svou osobní účastí na valných hromadách. Každý tak může klást vedení družstva dotazy či navrhovat usnesení a tím přispívat k pozitivnímu vývoji svého spořitelního a úvěrního družstva. Co nového v ANO SD?
Zúčastnili jsme se pro vás řádné členské schůze ANO SD.
ANO SD roste velmi dynamicky. Bilanční suma překročí ve druhém kvartálu 2 miliardy korun a zisk vzroste na 4 mil. Kč. V loňském roce družstvo sjednalo nové vklady v hodnotě 700 milionů korun a nové úvěry za 900 mil. Kč. Ještě lepší zprávou pro podílníky ale je, že se v loňském roce podařilo snížit správní náklady na pouhých 52 milionů korun, což umožnilo za rok 2016 hospodaření s tzv. „kladnou nulou“. Oproti ztrátě téměř 30 mil. Kč za rok 2015 je to obrovský posun ku prospěchu členů, kteří se radují i proto, že v případě ztráty spořitelního družstva existuje zákonná povinnost členů tuto ztrátu dorovnat vlastním kapitálem. V roce 2017 kampelička ANO konzervativně předpokládá dosažení bilance 2 miliard korun se ziskem 9 milionů Kč, kterým by definitivně uhradila veškerou kumulovanou ztrátu minulých let. V ANO SD se evidentně blýská na lepší časy a v dalších letech tak podílníci možná dostanou k úrokům z vkladů i nějakou tu dividendu. Klientům je sympatické, že ANO SD nešetří na úrocích termínovaných vkladů. Naopak si drží linii „být záložnou s nejvyššími sazbami“. Klienti se taktéž letos dočkali zlepšení služeb v podobě přímého vstupu do clearingu ČNB a novou nabídkou platebních karet.
Na členské schůzi se za účasti cca 40 členů nakonec rozpoutala i vášnivá diskuze o vizuální prezentaci družstva. Záložna totiž nedávno přistoupila ke změně loga. Hlavní snahou bylo odlišit co nejvíce vizuální identitu od politického hnutí ANO, vedeného Andrejem Babišem. „Tak změňte rovnou i název!“, navrhovala přítomná členka. Nakonec všichni vzali s povděkem vysvětlení předsedy představenstva, že změna názvu by stála řádově více díky potřebě milionových marketingových investic do budování nového jména. ANO spořitelní družstvo se přirozeně od politiky distancuje a snaží se nákladově co nejméně bolestným způsobem od občanského hnutí ANO odlišit alespoň fontem či barvou písma. Navíc si tím vytváří nový základ pro budování dalších poboček, na kterých by se mohly sdílet náklady s externími partnery, prodávajícími nekonkurenční finanční služby. A taková strategie dává nám i podílníkům družstva určitě smysl.
A co z toho všeho plyne pro střadatele, kteří zhodnocují své úspory ve spořitelních družstvech? Nespokojte se jen s usměvavou paní na pobočce. Zajděte občas i na valnou hromadu a uděláte si tím mnohem hlubší exkurz do tajů finančnictví. Teprve podle toho, jak dobře družstvo funguje, si střadatel (ze zákona poskytující družstvu 10% z hodnoty svého termínovaného vkladu formou členského vkladu) přivydělá formou dividendy, nebo odnese povinnost hradit z přijatých úroků ztrátu.
Nabídkové úrokové sazby dosáhly svých "novodobých" maxim již téměř před dvěma a půl lety. Během této doby jsme svědky pozvolného poklesu, který byl na přelomu let 2023 a 2024 dočasně vystřídán strmějším snižováním.
Jaké existují druhy pojištění a k čemu slouží? Jak refinancovat hypotéku a ušetřit a jak pojistit nemovitost v záplavové oblasti? To vše se dozvíte ve 20. dílu hypotečních novinek.
Již vyšly statistiky České bankovní asociace, nyní se tedy můžeme podívat na informace za měsíc říjen, které vyznívají veskrze pozitivně.
Skupina KB, do které patří i Modrá pyramida spouští od dnešního dne 6.11.2024 časově omezenou akční nabídku na podporu prodeje stavebního spoření.
Skupina KB, do které patří Modrá pyramida s platností od 6. 11. 2024 snižuje u vybraných spořicích akcí bonusový úrok o 0,5 % p.a.
KOMENTÁŘE k článku Členská schůze ANO Spořitelní: Rosteme přes 2 miliardy
Srovnani , Komentoval(a): Roman Kordas
Pokud srovname napr.nabidku termin.vkladu na 3 roky u CS.uverniho druzstva (drive Akcenta) s kampelickou ANO, vidime, ze vyhodnejsi vklad ma Cs.uverni druzstvo - 3%p.a. s vyplatou uroku predem v plne vysi. Zalozna ANO nabizi na 3 roky take 3% p.a., ale s vyplatou az po ukoceni sporiciho cyklu. V pripade mesicnich uroku nabizi 2,8%, tedy jeste o 0,,20% urokku mene. Je to tedy zavadejici a klamava, ac bombasticka reklama ze strany sporitelniho druzstva ANO.