Přepisování dokladů, kopírování objednávek z e-shopu nebo tvorba mezd. To jsou činnosti, které začínající podnikatele stojí spoustu času, a tím pádem i peněz. V článku vám představíme, jak OSVČ a firmy automatizují tyto činnosti pomocí moderních účetních programů.
Eliminace přepisování faktur
Ruční přepisování přijatých dokladů je časově náročné a vznikají při něm chyby. Dnes už ale existují nástroje, které to převezmou za vás nebo za vaši účetní.
Se svými klienty se dohodnete, že vám budou faktury posílat do speciální e-mailové schránky. Účetní software si následně odtamtud doklady automaticky stáhne, a pokud jsou ve standardizovaném formátu ISDOC nebo obsahují QR kód, potřebná data z nich vyčte a zaeviduje. Vy pak načtené údaje pouze zkontrolujete.
Propojení účetnictví a e-shopu
Moderní účetní programy umožňují propojení s e-shopy a dalšími externími nástroji pomocí tzv. API. To výrazně snižuje administrativu. Například stačí vložit produktový popisek, fotografii a informace o skladových zásobách pouze do účetního programu. E-shop tato data automaticky převezme, čímž se eliminuje dvojí práce.
Jakmile si zákazník na e-shopu objedná zboží, účetní systém obdrží relevantní informace a skladový modul provede rezervaci této položky. To zabraňuje situaci, kdy by se zboží mohlo vyprodat v kamenném obchodě ještě předtím, než expedujete objednávku. Navíc systém automaticky vystaví fakturu a pošle ji zákazníkovi na e-mail.
Kromě automatizace nabízí moderní účetní programy přehledné analýzy vašich financí, prodejů a dalších dat.
Tři dny úspory každý měsíc
Pokud vedete účetnictví, vaši účetní pravidelně čistí saldo. Během této činnosti prověřují, zda jsou účty vyrovnané, nebo zda zůstává nepokrytý zůstatek, ať už kladný nebo záporný.
Jedná se o pracný úkol, kterému účetní věnuje až tři dny každý měsíc. Účetní programy obsahují funkci, která proces uzávěrky automatizuje, takže měsíčně ušetříte až desítky hodin práce účetního.
Rychlejší fakturace
Jestliže od vás pravidelní zákazníci nakupují stejné produkty nebo služby a vy jim každý měsíc vystavujete fakturu s identickými údaji, mění se vlastně pouze datum a číslo faktury.
Účetní software tyto faktury vytvoří automaticky – stačí vystavit první doklad a označit ho jako šablonu, kterou následně účetní systém použije pro generování dalších faktur. Systém pak každý měsíc posílá zákazníkům faktury, aniž byste museli jakkoliv zasahovat.
TIP: Účetní program vám z evidovaných faktur připraví podklady pro daňové přiznání. Přečtěte si, jak správně spočítat a zaplatit daň z příjmů.
Tvorba mezd za pár minut
Každý účetní software pro podnikatele obsahuje modul pro tvorbu mezd. Stačí vložit docházku zaměstnanců a systém automaticky vypočítá jejich mzdy. Současně připraví kompletní výplatní lístek s veškerými potřebnými údaji a odešle ho zaměstnancům.
Drobné úkony, které účetní program vyřeší za vás
Účetní program sám stahuje aktuální kurzovní lístek, vyplňuje a exportuje dokumenty pro úřady nebo zálohuje data. Míra automatizace se liší systém od systému, proto si u dodavatele vždy dopředu ověřte, co všechno systém udělá za vás.
Představte si, že plánujete svou vysněnou
dovolenou. Vybíráte ideální destinaci, rezervujete hotel a těšíte se na chvíle
odpočinku. Co by se mohlo pokazit?
Zdroj obrázku: Freepik.com
Díky realitním investičním fondům určeným pro drobné investory můžete do nemovitostí investovat, aniž byste jako v případě nákupu vlastní investiční nemovitosti museli mít miliony. Vaše prostředky se navíc zhodnocují bez starostí. Výběru objektů a jejich správě se totiž věnuje tým zkušených profesionálů. Navíc investujete nikoliv do jedné, ale do celého portfolia odlišných typů nemovitostí v různých zemích a s různorodou skladbou nájemců. Diverzifikace snižuje rizika, a naopak zvyšuje stabilitu výnosu v čase. Pokud se rozhodnete začít investovat do realitního investičního fondu, poradíme vám, co sledovat při volbě toho konkrétního, kterému svěříte své finanční prostředky.
Máte v hlavě velké podnikatelské plány, které vám však narušuje představa toho, jak budete muset dlouho řešit nejrůznější administrativní úkony? V takovém případě je koncept prodeje takzvané ready-made společnosti určený přesně pro vás. Proč je právě tento způsob tak výhodný a co všechno klientovi přinese?
Zdroj obrázku: Pixabay.com
Změny v danění Bitcoinu vzbudily v poslední době pozornost, která je snad srovnatelná jen s tím, když Bitcoin poprvé prolomil hranici 10 000 dolarů. Čeští držitelé kryptoměn se nyní upínají na rozhodnutí poslanců, kteří mají určit, zda bude Bitcoin a další kryptoměny daněny stejným způsobem jako akcie.
Pořízení vlastního bydlení je pro většinu lidí jedním z největších životních kroků. Vzhledem k vysokým cenám nemovitostí je často nutné sáhnout po hypotéce. Navigace ve světě hypotečních úvěrů však může být složitá a zmatečná. Hypoteční poradce je odborník, který vám může pomoci se zorientovat v nabídkách bank a zprostředkovat nejlepší možné podmínky pro vaši hypotéku.
Zdroj fotografie: Freepik.com
KOMENTÁŘE k článku Jak ušetřit peníze v podnikání díky automatizaci účetnictví
Zatím nejsou přidány žádné komentáře. Podělte se s námi o Váš názor.