Expobank LLC dokončila akvizici dceřiné české LBBW Bank CZ a ke dni 15/10/2014 došlo ke změně názvu na Expobank CZ. Pro klienty se kromě názvu nic nemění. Citibank oznámila plán opustit retailové bankovnictví v Čechách a dále se zde soustředit pouze na bankovnictví firemní.
Expobank LLC se stala novým vlastníkem banky LBBW Bank CZ 1. září 2014. Společně se změnou akcionáře mění nyní LBBW Bank CZ a.s. svůj název na Expobank CZ a.s. a spolu s tím i logo, rovněž adresu webových stránek a emailové adresy. Všechny ostatní kontaktní a identifikační údaje (tj. IČ, DIČ, SWIFT, BIC, čísla bankovního účtu, telefonní a faxová čísla) zůstávají nezměněny a všechny obchodní smlouvy zůstávají v platnosti a jsou právně závazné podle stávajících podmínek, které se nemění. Přestože Expobank retailové bankovnictví přímo neopouští, bude se v budoucnu více zaměřovat pouze na privátní, firemní a tzv. afluentní klientelu.
Zatímco v domovských Spojených státech amerických je Citibank členem tamější třetí největší bankovní skupiny a docela se ji daří, v Čechách Citibank už při vstupu na trh nevykročila zrovna tou pravou nohou (dalo by se říci že horší start up neměla žádná jiná banka) a dlouhé trápení se zdá být nyní ukončeno plánem na prodej retailového bankovnictví. Banka se hodlá dále zaměřit pouze na firemní klientelu, kde se ji daří výrazně více než v segmentu retailového bankovnictví. Připomeňme, že Citibank běžným občanům nabízela pouze běžný účet (za nadstandardní poplatky), spořicí účet a terminované vklady (s podprůměrnými úroky) a předražené kreditní karty, kterých se mnozí „nedobrovolní klienti“ zbavují dodnes. Posledním pomyslným hřebíčkem do rakve byl příchod nízkonákladových bank na český trh, neboť nabízet méně kvalitní produkt za peníze v situaci, kdy je jinde k mání více kvalitní produkt a zadarmo, je trvale neudržitelné. Sečteno potrženo, pro běžného bankovního klienta se o žádnou ztrátu nejedná a konkurenční prostředí tím rozhodně neutrpí.
Již vyšly statistiky České bankovní asociace, nyní se tedy můžeme podívat na informace za měsíc říjen, které vyznívají veskrze pozitivně.
Skupina KB, do které patří i Modrá pyramida spouští od dnešního dne 6.11.2024 časově omezenou akční nabídku na podporu prodeje stavebního spoření.
Skupina KB, do které patří Modrá pyramida s platností od 6. 11. 2024 snižuje u vybraných spořicích akcí bonusový úrok o 0,5 % p.a.
Air Bank od 1. 11. přináší akci pro aktivní klienty. Akce je poskytována ve dvou formách.
Úrokové sazby v říjnu klesaly jen velmi pozvolna. Platí to o nabídkových indexech i reálných úrokových sazbách.
KOMENTÁŘE k článku LBBW se mění na Expobank, Citibank prodává retail
hrozný článek, Komentoval(a): klient citibank
vážený pane, jsem klientem citibank už několik let. Tato banka nabízí daleko více produktů a možností investiční zhodnocení, než jste se zde snažil popsat. Je smutné, když špatná práce novinářů nedokáže čtenářům nabídnou správný pohled na konkurenční prostředí bank. Z Vašeho odstavce o Citibank lze vyčíst, že nevíte o jejich produktech vůbec nic... smutné
re:, Komentoval(a): Petr Jermář
Dobrý den, náš bankovní portál (články, srovnávače, hodnocení, poradna, atd.) se věnuje výhradně produktům neinvestičního bankovnictví (běžný účet, jistotní účet, spořicí účet, terminovaný vklad, vkladní knížka, spotřebitelský úvěr, hypotéka, stavební spoření a mikropůjčka). Tedy ano, máte pravdu, Citibank vedle produktů zmíněných v článku výše nabízí i služby investičního bankovnictví (jako každá třetí banka na trhu), nicméně se tímto segmentem na našem webu nezabýváme, a proto nebyla tato informace v článku zmíněna. Stejně postupujeme i v případě všech ostatních více něž třiceti bank, které na webu máme, takže "novinářská objektivita" by měla být zachována. Zajímáte-li se více o produkty investičního bankovnictví, doporučuji blíže prostudovat nabídku FIO Banky.