Banky.cz Články Komerční sdělení Posíláte produkty poštou? Dobré balení vám může zvýšit prodej

Posíláte produkty poštou? Dobré balení vám může zvýšit prodej

V posledních letech, a především měsících rapidně roste celý e-commerce sektor. Kdo neprodává přes e-shop, ten už většinou jen počítá ztráty. Současná situace donutila spoustu firem a živnostníků, kteří svůj byznys dosud stavěli na kamenných prodejnách a kontaktu se zákazníkem, přesunout své podnikání do online prostředí a začít prodávat přes e-shop. Posílání produktů bez přímého kontaktu se zákazníkem ale má svá úskalí. My vám proto poradíme, jak tato úskalí přetvořit ve svou výhodu.

REKLAMA

Ve chvíli, kdy zákazník objedná produkt na e-shopu, pošťák nebo dodavatel zazvoní na dveře a balíček předá, máte šanci zákazníka nadchnout. Zabalení produktu a první vizuální dojem dodá vašemu produktu to, co by jinak zajistil prodavač v přímém kontaktu se zákazníkem: vytvořit určitou atmosféru, odkomunikovat všechny výhody produktu, informovat zákazníka o jeho použití nebo ho upozornit na jiné produkty. Jak na to?

Označení produktů

Začneme vzhledem samotného produktu. Ten by rozhodně neměl vypadat tak, že jste ho zrovna vytáhli ze skladu. Měl by být čistý a přehledně označený. Na etiketě by měly být uvedeny nejen všechny zákonem stanovené informace, ale také cokoli, co pomůže zákazníkovi produkt používat. Důležité informace by měly být napsány viditelně a velkým písmem, ty méně důležité menším. To vše by mělo být zpracováno v designu, který bude odpovídat vyznění vaší značky. Rozdíl mezi medem od malého moravského včelaře a luxusním levandulovým medem z Provence by měl být vidět na první pohled.

Pokud s prodejem teprve začínáte, můžete si operativně vytvořit jednoduché etikety, které si můžete tisknout i sami. Postačí vám archy samolepicích etiket, návrh odpovídající rozměru etiket a kvalitní tiskárna. Větší provozy si poté nechávají vytisknout větší množství etiket u dodavatelů, kteří zajistí profesionální tisk, samozřejmě za vyšší cenu.

baleni2.jpg

Kromě standardní etikety se všemi důležitými údaji můžete produkt operativně označovat také jinými etiketami. Jednoduché kulaté etikety přilepené na produkt mohou upozorňovat například na ocenění, které produkt nedávno získal, na aktuální slevovou akci (třeba 1+1) nebo sdělovat zákazníkovi jakoukoli jinou důležitou informaci.

Běžný účet s bonusem 3 000 Kč

TIP: Vyberte si z široké nabídky samolepicích etiket různých tvarů, velikostí i barev. Snadno na ně můžete napsat nebo vytisknout jakýkoli text, design nebo logo.

Zabalení produktů

Dbejte na to, abyste všechny produkty posílali v krabicích, které odpovídají velikosti objednávky. Mějte připravené různé druhy a velikosti poštovních a zásilkových obálek, krabiček, krabic i obchodních tašek. Samozřejmě vybírejte podle produktu, který nabízíte, počítejte ale se všemi variantami: že si zákazník objedná jeden kus i dvacet kusů. Zákazníci neradi vidí, když jim přijde obrovská krabice, ve které najdou několik kilo vystlání a jeden miniaturní produkt. Je to nepohodlné, neekologické a nesympatické. U každé krabice je dobré jasně označit způsob, jak se do ní zákazník snadno dostane. Zbytečně tak nebude muset s balením bojovat a rychle se dostane k tomu důležitému: vašemu produktu.

Samotný produkt by měl být v krabičce zabalen také do ochranných vrstev, které zabrání poškození při nešetrném převozu a doručení. Může to být tenký balicí papír chránící produkt před poškozením, vystýlka v podobě nařezaného papíru či slámy nebo třeba bublinková fólie. Produkt zabalte do jednotlivých vrstev tak, aby zákazník mohl jednoduše produkt vybalit. Vrstva izolepy nalepené křížem krážem ještě nikoho nepotěšila. Přemýšlejte nad praktičností i vizuálním vyzněním celého balení. I zde si můžete pomoci menšími samolepicími etiketami, kterými nasměrujete zákazníka k nejjednoduššímu způsobu otevření obalu.

Především u menších podniků zákazníka může velmi potěšit osobní vzkaz s poděkováním za objednávku a kontakty pro případné další dotazy. Ten může být napsaný ručně na vnitřní víko krabice, nebo může být vložený jako letáček přímo dovnitř. Je to maličkost, která potěší.

Poslání produktů

baleni3.jpg
Běžný účet od mBank zdarma

Každý balíček je třeba označit adresou příjemce i odesílatele. Každý dodavatel má jiné požadavky na informace, které by měly na adresním štítku zaznít, v každém případě vám ale opět pomůžou samolepicí etikety. Ve Wordu si můžete vytvořit jednoduchou šablonu na adresní etikety, kterou poté vytisknete na arch papíru se samolepicími etiketami. Poté jednoduše každou etiketu sloupnete a nalepíte na balíček. Podobně můžete balíček označit i logem, vzkazem pro zákazníka nebo jinou informací. I v tomto případě platí, že by měla vládnout přehlednost a praktičnost.

TIP: Přímo v programu Microsoft Word najdete šablony adresních etiket, které si můžete přizpůsobit podle svého gusta. Stačí si kliknout na sekci Korespondenci – Štítky.

REKLAMA

KOMENTÁŘE k článku Posíláte produkty poštou? Dobré balení vám může zvýšit prodej

Zatím nejsou přidány žádné komentáře. Podělte se s námi o Váš názor.

Přidejte nový komentář

Mohlo by vás zajímat

Co je důchodová renta a proč byste o ní měli přemýšlet

Co je důchodová renta a proč byste o ní měli přemýšlet

Věděli jste, že nejen u penzijního spoření, ale i při jakémkoli jiném investování si můžete zvolit způsob, jakým budete své peníze vybírat po dosažení důchodového věku? Toto rozhodnutí může zásadně ovlivnit, jak dlouho vám úspory pomohou zvyšovat životní standard a jaké daně budete z výnosů platit.

Žen-investorek přibývá. Chovají se obezřetně a volí převážně konzervativní nástroje.

Žen-investorek přibývá. Chovají se obezřetně a volí převážně konzervativní nástroje.

Investování je cestou, jak si splnit své životní sny, zabezpečit své děti, ale také se zajistit na stáří. Uvědomuje si to stále více žen. Přesto však muži-investoři nad ženami-investorkami stále převládají. Dle průzkumu Asociace pro kapitálový trh ČR (AKAT ČR) téměř polovina žen nikdy neinvestovala a ani to nemá v plánu, mužů s takovým postojem je v české populaci jen zhruba čtvrtina. Ženy při investování mnohdy postupují opatrněji než muži a také si méně věří. Volí konzervativní, spíše spořící nástroje s nižším výnosem. V případě, že se pustí do investování, může být pro ně optimální volbou například realitní fond.

Šperky jako investice: Kdy a proč se vyplatí vsadit na diamanty?

Šperky jako investice: Kdy a proč se vyplatí vsadit na diamanty?

Investování do šperků s diamanty nemusí být jen doménou zkušených investorů nebo sběratelů. Stále více lidí hledá způsoby, jak uchovat a zhodnotit svůj majetek mimo tradiční investice do akcií nebo nemovitostí. Díky své kráse a odolnosti představují trvalou hodnotu, která je respektovaná napříč různými kulturami i historickými obdobími.

Zajištění vlastních dětí se může stát silným motivem k dlouhodobému investování

Zajištění vlastních dětí se může stát silným motivem k dlouhodobému investování

Silným motivem k dlouhodobému investování by se mohly stát pro řadu Čechů vlastní děti. Jak ukázal průzkum, který pro Asociace pro kapitálový trh ČR (AKAT ČR) provedla agentura Perfect Crowd, až 66 % respondentů svým potomkům spoří, aby jim v budoucnu ulehčilo vstup do dospělosti. Nejpočetnější skupina dotázaných, konkrétně 29 %, podle citovaného průzkumu naspoří ročně do 10 000 Kč, mezi 10 tisíci a 30 tisíci Kč ročně pak odloží 28 % Čechů.

Jak vzniká výnos realitních fondů

Jak vzniká výnos realitních fondů

Realitní podílové fondy se těší mezi Čechy stále větší popularitě. Svůj podíl na tom mají mimo jiné klesající úroky u spořicích účtů v bankách. Část lidí již přesunula své peníze právě do nemovitostních fondů určených drobným investorům a další k nim ještě přibydou. Jednou z hlavních výhod realitních podílových fondů je jejich nízká rizikovost. Na sedmibodové škále rizikovosti investic SRI zaujímají často druhý nejnižší stupeň 2 a jsou tak optimální volbou i pro konzervativní investory.

Z naší bankovní poradny

Pojmy ve slovníku

100% Hypotéka

Půjčka, která pokryje celou koupi. Taková je 100% hypotéka. LTV této hypotéky je 100 %, což znamená, že vám banka půjčí peníze na celou odhadní cenu nemovitosti, kterou ručíte. Díky 100% hypotéce tak získáte dost peněz na nákup domu či bytu nebo například na výstavbu. Zároveň ale musíte počítat s vyšším úrokem než u menších půjček. Pro banky je totiž úvěr bez spoluúčasti klienta rizikovější, a proto jsou jeho podmínky přísnější. V současnosti navíc čeští poskytovatelé 100% hypotéky neposkytují. Česká národní banka totiž v roce 2016 zpřísnila podmínky pro získání hypotéky a jejich součástí bylo také ukončení 100% hypoték. Banky tak nabízí maximálně 90% hypotéky. Pouze u 5 % objemu poskytnutých půjček smí být LTV vyšší než 90 %. Přesto existuje možnost, jak pomocí půjčky na bydlení získat dost peněz na úhradu celé kupní ceny nemovitosti. V podstatě tedy můžete dosáhnout na 100% hypotéku. Jak na to? Musíte ručit více nemovitostmi. Kromě kupovaného bytu či domu to může být například nemovitost rodičů. Samozřejmě ale platí, že majitel této nemovitosti musí s ručením souhlasit. Díky ručení více nemovitostmi se zvýší hodnota zástavy. I při 90% či menším LTV tak získáte peníze na nákup vybraného domu či bytu. Banky navíc obvykle umožňují druhou nemovitost z hypotéky vyvázat, jakmile splatíte potřebnou část úvěru. Dál tedy ručíte pouze kupovaným domem či bytem. Další možností je dofinancovat hypotéku dalším úvěrem. Například úvěrem ze stavebního spoření. ZOBRAZIT CELÝ VÝZNAM

90% Hypotéka

Až 90 procent z ceny nemovitosti, kterou ručíte. Přesně tolik si můžete půjčit na hypoteční úvěr. Abyste ale 90% hypotéku dostali, musíte splnit několik požadavků. Jsou to zejména základní podmínky pro získání hypotéky – tedy například: věk,příjemči bonita.Oproti nižším půjčkám ale musíte u 90% hypotéky počítat s méně výhodnými podmínkami. Protože má hypotéka pokrýt 90 procent z ceny nemovitosti, je pro banku riskantnější než menší úvěry. A proto poskytovatelé toto riziko obvykle kompenzují vyšším úrokem. Pro většinu lidí je přitom 90% hypotéka nejvyšší možná. Podle pokynů České národní banky mohou poskytovatelé víc peněz půjčit jen v 5 procentech případů. Potřebujete tak mít naspořeno alespoň 10 procent z kupní ceny. V praxi to vypadá tak, že u bytu za 3 000 000 korun získáte maximálně 2 700 000 korun. Zbytek doplatíte vy. Pokud si chcete pomocí hypotéky půjčit víc než 90 procent z ceny domu či bytu, musíte ručit více nemovitostmi. V takovém případě stoupne hodnota zástavy, ze které se půjčka počítá. Výhodou je, že se tím pádem můžete dostat na nižší LTV (obvykle do 80 %) a získáte tak nižší úrok než u 90% hypotéky. Pokud jste například původně ručili bytem za 2 500 000 korun a nyní k němu přidáte další byt ve stejné ceně, stoupne hodnota zástavy na 5 000 000 korun. U hypotéky na zmíněných 2 500 000 tak bude LTV 50 %. ZOBRAZIT CELÝ VÝZNAM

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2025, všechna práva vyhrazena