V posledních letech, a především měsících
rapidně roste celý e-commerce sektor. Kdo neprodává přes e-shop, ten už
většinou jen počítá ztráty. Současná situace donutila spoustu firem a
živnostníků, kteří svůj byznys dosud stavěli na kamenných prodejnách a kontaktu
se zákazníkem, přesunout své podnikání do online prostředí a začít prodávat
přes e-shop. Posílání produktů bez přímého kontaktu se zákazníkem ale má svá
úskalí. My vám proto poradíme, jak tato úskalí přetvořit ve svou výhodu.
Ve chvíli, kdy zákazník objedná produkt na
e-shopu, pošťák nebo dodavatel zazvoní na dveře a balíček předá, máte šanci
zákazníka nadchnout. Zabalení produktu a první vizuální dojem dodá vašemu
produktu to, co by jinak zajistil prodavač v přímém kontaktu se zákazníkem:
vytvořit určitou atmosféru, odkomunikovat všechny výhody produktu, informovat
zákazníka o jeho použití nebo ho upozornit na jiné produkty. Jak na to?
Začneme vzhledem samotného produktu. Ten by rozhodně neměl vypadat tak, že jste ho zrovna vytáhli ze skladu. Měl by být čistý a přehledně označený. Na etiketě by měly být uvedeny nejen všechny zákonem stanovené informace, ale také cokoli, co pomůže zákazníkovi produkt používat. Důležité informace by měly být napsány viditelně a velkým písmem, ty méně důležité menším. To vše by mělo být zpracováno v designu, který bude odpovídat vyznění vaší značky. Rozdíl mezi medem od malého moravského včelaře a luxusním levandulovým medem z Provence by měl být vidět na první pohled.
Pokud s prodejem teprve začínáte, můžete si operativně vytvořit jednoduché etikety, které si můžete tisknout i sami. Postačí vám archy samolepicích etiket, návrh odpovídající rozměru etiket a kvalitní tiskárna. Větší provozy si poté nechávají vytisknout větší množství etiket u dodavatelů, kteří zajistí profesionální tisk, samozřejmě za vyšší cenu.
Kromě standardní etikety se všemi důležitými
údaji můžete produkt operativně označovat také jinými etiketami. Jednoduché
kulaté etikety přilepené na produkt mohou upozorňovat například na ocenění,
které produkt nedávno získal, na aktuální slevovou akci (třeba 1+1) nebo
sdělovat zákazníkovi jakoukoli jinou důležitou informaci.
TIP: Vyberte si z široké nabídky samolepicích etiket různých tvarů, velikostí i barev. Snadno na ně můžete napsat nebo vytisknout jakýkoli text, design nebo logo.
Dbejte na to, abyste všechny produkty posílali v krabicích, které odpovídají velikosti objednávky. Mějte připravené různé druhy a velikosti poštovních a zásilkových obálek, krabiček, krabic i obchodních tašek. Samozřejmě vybírejte podle produktu, který nabízíte, počítejte ale se všemi variantami: že si zákazník objedná jeden kus i dvacet kusů. Zákazníci neradi vidí, když jim přijde obrovská krabice, ve které najdou několik kilo vystlání a jeden miniaturní produkt. Je to nepohodlné, neekologické a nesympatické. U každé krabice je dobré jasně označit způsob, jak se do ní zákazník snadno dostane. Zbytečně tak nebude muset s balením bojovat a rychle se dostane k tomu důležitému: vašemu produktu.
Samotný produkt by měl být v krabičce zabalen také do ochranných vrstev, které zabrání poškození při nešetrném převozu a doručení. Může to být tenký balicí papír chránící produkt před poškozením, vystýlka v podobě nařezaného papíru či slámy nebo třeba bublinková fólie. Produkt zabalte do jednotlivých vrstev tak, aby zákazník mohl jednoduše produkt vybalit. Vrstva izolepy nalepené křížem krážem ještě nikoho nepotěšila. Přemýšlejte nad praktičností i vizuálním vyzněním celého balení. I zde si můžete pomoci menšími samolepicími etiketami, kterými nasměrujete zákazníka k nejjednoduššímu způsobu otevření obalu.
Především u menších podniků zákazníka může velmi potěšit osobní vzkaz s poděkováním za objednávku a kontakty pro případné další dotazy. Ten může být napsaný ručně na vnitřní víko krabice, nebo může být vložený jako letáček přímo dovnitř. Je to maličkost, která potěší.
Každý balíček je třeba označit adresou
příjemce i odesílatele. Každý dodavatel má jiné požadavky na informace, které
by měly na adresním štítku zaznít, v každém případě vám ale opět pomůžou
samolepicí etikety. Ve Wordu si můžete vytvořit jednoduchou šablonu na adresní
etikety, kterou poté vytisknete na arch papíru se samolepicími etiketami. Poté
jednoduše každou etiketu sloupnete a nalepíte na balíček. Podobně můžete
balíček označit i logem, vzkazem pro zákazníka nebo jinou informací. I v tomto
případě platí, že by měla vládnout přehlednost a praktičnost.
TIP: Přímo v programu Microsoft Word najdete šablony adresních etiket, které si můžete přizpůsobit podle svého gusta. Stačí si kliknout na sekci Korespondenci – Štítky.
Češi opouštějí „starý“ typ penzijního spoření, jehož výnos v uplynulých letech zdaleka nepokryl ani inflaci. V rámci dobrovolného spoření na stáří s podporou státu jsou naopak na vzestupu doplňkové penzijní spoření (DPS) a dlouhodobý investiční produkt (DIP), který byl spuštěn na začátku letošního roku. Jeho cílem je motivovat více lidi, aby se zabezpečili na stáří.
Investice do kryptoměn často vyvolávají
debaty kvůli jejich vysoké volatilitě a souvisejícím rizikům. Ale co kdyby
teoretická rizika mohla být minimalizována pomocí špičkové analytiky založené
na umělé inteligenci? Právě to je vizí SmartBit Boost—průlomové investiční
platformy, která má za cíl učinit celý proces kontrolovanější a spolehlivější.
Umělá inteligence (AI) již není jen doménou futuristických vizí nebo vědeckofantastických filmů. Dnes proniká do všech oblastí našeho života a mění způsob, jakým pracujeme, komunikujeme a dokonce i tvoříme. Její potenciál je obrovský, a přesto se mnozí ptají: Jak vlastně umělá inteligence funguje a jak ji můžeme využít ve svůj prospěch?
Představte si, že plánujete svou vysněnou
dovolenou. Vybíráte ideální destinaci, rezervujete hotel a těšíte se na chvíle
odpočinku. Co by se mohlo pokazit?
Zdroj obrázku: Freepik.com
Díky realitním investičním fondům určeným pro drobné investory můžete do nemovitostí investovat, aniž byste jako v případě nákupu vlastní investiční nemovitosti museli mít miliony. Vaše prostředky se navíc zhodnocují bez starostí. Výběru objektů a jejich správě se totiž věnuje tým zkušených profesionálů. Navíc investujete nikoliv do jedné, ale do celého portfolia odlišných typů nemovitostí v různých zemích a s různorodou skladbou nájemců. Diverzifikace snižuje rizika, a naopak zvyšuje stabilitu výnosu v čase. Pokud se rozhodnete začít investovat do realitního investičního fondu, poradíme vám, co sledovat při volbě toho konkrétního, kterému svěříte své finanční prostředky.
KOMENTÁŘE k článku Posíláte produkty poštou? Dobré balení vám může zvýšit prodej
Zatím nejsou přidány žádné komentáře. Podělte se s námi o Váš názor.