V posledních letech, a především měsících
rapidně roste celý e-commerce sektor. Kdo neprodává přes e-shop, ten už
většinou jen počítá ztráty. Současná situace donutila spoustu firem a
živnostníků, kteří svůj byznys dosud stavěli na kamenných prodejnách a kontaktu
se zákazníkem, přesunout své podnikání do online prostředí a začít prodávat
přes e-shop. Posílání produktů bez přímého kontaktu se zákazníkem ale má svá
úskalí. My vám proto poradíme, jak tato úskalí přetvořit ve svou výhodu.
Ve chvíli, kdy zákazník objedná produkt na
e-shopu, pošťák nebo dodavatel zazvoní na dveře a balíček předá, máte šanci
zákazníka nadchnout. Zabalení produktu a první vizuální dojem dodá vašemu
produktu to, co by jinak zajistil prodavač v přímém kontaktu se zákazníkem:
vytvořit určitou atmosféru, odkomunikovat všechny výhody produktu, informovat
zákazníka o jeho použití nebo ho upozornit na jiné produkty. Jak na to?
Začneme vzhledem samotného produktu. Ten by rozhodně neměl vypadat tak, že jste ho zrovna vytáhli ze skladu. Měl by být čistý a přehledně označený. Na etiketě by měly být uvedeny nejen všechny zákonem stanovené informace, ale také cokoli, co pomůže zákazníkovi produkt používat. Důležité informace by měly být napsány viditelně a velkým písmem, ty méně důležité menším. To vše by mělo být zpracováno v designu, který bude odpovídat vyznění vaší značky. Rozdíl mezi medem od malého moravského včelaře a luxusním levandulovým medem z Provence by měl být vidět na první pohled.
Pokud s prodejem teprve začínáte, můžete si operativně vytvořit jednoduché etikety, které si můžete tisknout i sami. Postačí vám archy samolepicích etiket, návrh odpovídající rozměru etiket a kvalitní tiskárna. Větší provozy si poté nechávají vytisknout větší množství etiket u dodavatelů, kteří zajistí profesionální tisk, samozřejmě za vyšší cenu.
Kromě standardní etikety se všemi důležitými
údaji můžete produkt operativně označovat také jinými etiketami. Jednoduché
kulaté etikety přilepené na produkt mohou upozorňovat například na ocenění,
které produkt nedávno získal, na aktuální slevovou akci (třeba 1+1) nebo
sdělovat zákazníkovi jakoukoli jinou důležitou informaci.
TIP: Vyberte si z široké nabídky samolepicích etiket různých tvarů, velikostí i barev. Snadno na ně můžete napsat nebo vytisknout jakýkoli text, design nebo logo.
Dbejte na to, abyste všechny produkty posílali v krabicích, které odpovídají velikosti objednávky. Mějte připravené různé druhy a velikosti poštovních a zásilkových obálek, krabiček, krabic i obchodních tašek. Samozřejmě vybírejte podle produktu, který nabízíte, počítejte ale se všemi variantami: že si zákazník objedná jeden kus i dvacet kusů. Zákazníci neradi vidí, když jim přijde obrovská krabice, ve které najdou několik kilo vystlání a jeden miniaturní produkt. Je to nepohodlné, neekologické a nesympatické. U každé krabice je dobré jasně označit způsob, jak se do ní zákazník snadno dostane. Zbytečně tak nebude muset s balením bojovat a rychle se dostane k tomu důležitému: vašemu produktu.
Samotný produkt by měl být v krabičce zabalen také do ochranných vrstev, které zabrání poškození při nešetrném převozu a doručení. Může to být tenký balicí papír chránící produkt před poškozením, vystýlka v podobě nařezaného papíru či slámy nebo třeba bublinková fólie. Produkt zabalte do jednotlivých vrstev tak, aby zákazník mohl jednoduše produkt vybalit. Vrstva izolepy nalepené křížem krážem ještě nikoho nepotěšila. Přemýšlejte nad praktičností i vizuálním vyzněním celého balení. I zde si můžete pomoci menšími samolepicími etiketami, kterými nasměrujete zákazníka k nejjednoduššímu způsobu otevření obalu.
Především u menších podniků zákazníka může velmi potěšit osobní vzkaz s poděkováním za objednávku a kontakty pro případné další dotazy. Ten může být napsaný ručně na vnitřní víko krabice, nebo může být vložený jako letáček přímo dovnitř. Je to maličkost, která potěší.
Každý balíček je třeba označit adresou
příjemce i odesílatele. Každý dodavatel má jiné požadavky na informace, které
by měly na adresním štítku zaznít, v každém případě vám ale opět pomůžou
samolepicí etikety. Ve Wordu si můžete vytvořit jednoduchou šablonu na adresní
etikety, kterou poté vytisknete na arch papíru se samolepicími etiketami. Poté
jednoduše každou etiketu sloupnete a nalepíte na balíček. Podobně můžete
balíček označit i logem, vzkazem pro zákazníka nebo jinou informací. I v tomto
případě platí, že by měla vládnout přehlednost a praktičnost.
TIP: Přímo v programu Microsoft Word najdete šablony adresních etiket, které si můžete přizpůsobit podle svého gusta. Stačí si kliknout na sekci Korespondenci – Štítky.
Věděli jste, že nejen u penzijního spoření, ale i při jakémkoli jiném investování si můžete zvolit způsob, jakým budete své peníze vybírat po dosažení důchodového věku? Toto rozhodnutí může zásadně ovlivnit, jak dlouho vám úspory pomohou zvyšovat životní standard a jaké daně budete z výnosů platit.
Investování je cestou, jak si splnit své životní sny, zabezpečit své děti, ale také se zajistit na stáří. Uvědomuje si to stále více žen. Přesto však muži-investoři nad ženami-investorkami stále převládají. Dle průzkumu Asociace pro kapitálový trh ČR (AKAT ČR) téměř polovina žen nikdy neinvestovala a ani to nemá v plánu, mužů s takovým postojem je v české populaci jen zhruba čtvrtina. Ženy při investování mnohdy postupují opatrněji než muži a také si méně věří. Volí konzervativní, spíše spořící nástroje s nižším výnosem. V případě, že se pustí do investování, může být pro ně optimální volbou například realitní fond.
Investování do šperků s diamanty nemusí být jen doménou zkušených investorů nebo sběratelů. Stále více lidí hledá způsoby, jak uchovat a zhodnotit svůj majetek mimo tradiční investice do akcií nebo nemovitostí. Díky své kráse a odolnosti představují trvalou hodnotu, která je respektovaná napříč různými kulturami i historickými obdobími.
Silným motivem k dlouhodobému investování by se mohly stát pro řadu Čechů vlastní děti. Jak ukázal průzkum, který pro Asociace pro kapitálový trh ČR (AKAT ČR) provedla agentura Perfect Crowd, až 66 % respondentů svým potomkům spoří, aby jim v budoucnu ulehčilo vstup do dospělosti. Nejpočetnější skupina dotázaných, konkrétně 29 %, podle citovaného průzkumu naspoří ročně do 10 000 Kč, mezi 10 tisíci a 30 tisíci Kč ročně pak odloží 28 % Čechů.
Realitní podílové fondy se těší mezi Čechy stále větší popularitě. Svůj podíl na tom mají mimo jiné klesající úroky u spořicích účtů v bankách. Část lidí již přesunula své peníze právě do nemovitostních fondů určených drobným investorům a další k nim ještě přibydou. Jednou z hlavních výhod realitních podílových fondů je jejich nízká rizikovost. Na sedmibodové škále rizikovosti investic SRI zaujímají často druhý nejnižší stupeň 2 a jsou tak optimální volbou i pro konzervativní investory.
KOMENTÁŘE k článku Posíláte produkty poštou? Dobré balení vám může zvýšit prodej
Zatím nejsou přidány žádné komentáře. Podělte se s námi o Váš názor.