Banky.cz Články Komerční sdělení Potřebujete do firmy pokročilý ERP systém?

Potřebujete do firmy pokročilý ERP systém?

Potřebujete do firmy pokročilý ERP systém?

Podnikové procesy jsou základním kamenem pro fungování úspěšné firmy a dosažení svých cílů. Malé a střední firmy začínají na ekonomických systémem, které zahrnují základní funkce od účetnictví po sklady či vedení pokladen. Časem však mohou narazit na limity systémů, které nedovolují firmě růst a dále se rozvíjet. Firmy se stávají neefektivní a jejich procesy se zpomalují. Tyto situace jsou signálem pro zapojení ERP systému do podniku.

REKLAMA

Kdy přejít na informační systém?

  1. Aktuální podnikový systém už nestíhá rostoucí tempo firmy.

  2. Používáte více systémů, které nejsou vzájemně propojeny.

  3. Máte více než 10 zaměstnanců a vaše firma potřebuje zefektivnit podnikové procesy.

Proč automatizovat ve firmě pomocí ERP softwaru?

Automatizace pomáhá zjednodušit práci a proces napříč celou firmou. Usnadní práci skladníkům, manažerům, obchodníkům, zaměstnancům v zákaznické podpoře i účetním. Hlavní výhoda ERP systémů je šetření nákladů a usnadnění práce v back-office.

„V současné době odbavíme průměrně 400 objednávek denně. Nedokážu si představit, že by skladníci sami hledali zboží a spoléhali se jen na svou paměť, jak to bylo kdysi. Tímto systémem jsme možná mohli pracovat jako malý e-shop, ale růst jsme ustáli jedině díky skladu v ERP.” řekl o ERP systému Money Peter Podstrelenec majitel firmy Cyclestore s.r.o.

Běžný účet s bonusem 3 000 Kč

V jakých oblastech vám ERP systém pomůže?

ERP systémy jsou vhodné pro různé odvětví podnikání. Využijete ho v odvětví výroby, služeb, maloobchodu i velkoobchodu nebo pro e-shop. Jejich největší výhodou je možnost sloučit všechny firemní agendy do jednoho řešení. Napříč firmou ho tedy využívají různé oddělení, od účtárny po sklad. 

Přehled ve skladu a snadné skladové řízení

Skladové programy v rámci ERP systému zajistí přehlednou evidenci zboží, výrobků i služeb. Skladníci budou vždy vědět, kde se jednotlivé položky nachází. Získají přehled o všech objednávkách a seznamu potřebného zboží. Na cestě skladem tedy budou moci nabrat více objednávek naráz a zrychlit odbavení objednávek. Navíc téměř odstraníte riziko záměny položek. Zaměstnanci mají vždy po ruce informace o skladové dostupnosti položek i aktuálních cenách. Výhodou je i propojení více skladů do systému.

Provoz e-shopu bez zádrhelu

ERP systémy umožňují napojení na e-shopové řešení, které zajistí automatický přenos dat. Díky automatizaci procesů se zbavíte ručního přepisování dat a chybovosti. Nové objednávky se budou stahovat do systému, který navíc umí informovat o změně stavu objednávky. Veškerá data o zboží se budou přenášet do e-shopu. Nemusíte hlídat aktualizaci cen, skladové dostupnosti nebo změnu obrázků či textů. Vše probíhá automaticky. 

Účetnictví a administrativa

Veškeré dokumenty získají elektronickou podobu, které využijí manažeři i administrativní oddělení. Toto umožňuje zrychlit schvalovací procesy a získat online přístup ke všem dokumentům, které právě zaměstnanci potřebují. ERP systémy umožňují snadné nahrání XLS souborů i dokladů. Na pár kliknutí můžete upravovat tisíce položek najednou. Informační systémy také usnadní vedení účetnictví a evidenci elektronického bankovnictví např. načítání bankovních výpisů a kurzovních lístků, odesílání příkazů k úhradě a inkasu. 

Běžný účet od mBank zdarma

Zákaznická linka a komunikace se zákazníky

Pro komunikaci se zákazníky oceníte například CRM moduly v rámci informačního systému. Ocení ho zákaznická podpora i obchodní oddělení. Obchodníci se budou moci lépe připravit na plánovanou schůzku díky přehledným informacím o klientovi. Zjistíte, kdo a jak naposledy se zákazníkem komunikoval nebo co mu bylo nabídnuto. Zároveň systémy umožňují rychlé řešení reklamací nebo vrácení zboží. 

Jak začít s automatizací

Ve chvíli, kdy si uvědomíte, že vaše firma stagnuje, nestíhá nebo aktuálně nastavené procesy přestaly fungovat, je vhodné začít uvažovat nad integrací podnikového informačního systému. S výběrem nejlepšího řešení pro váš byznys vám mohou pomoci zkušení odborníci. Běžný postup v rámci výběru ERP systému je:

  • Oslovení dodavatele podnikového informačního softwaru.
  • Zhodnocení aktuálního stavu firmy v rámci analýzy a předimplementační schůzky.
  • Návrh nejlepšího možného řešení pro danou firmu.
  • Konzultace individuálních potřeb firmy s odborníky.

Návratnost investice do automatizovaných podnikových procesů

Největší investice do informačního systému probíhají v prvním roce. Další roky se menší finanční částky vynakládají spíše na servisní služby a případné vylepšení systému. V dlouhodobém horizontu vychází investice do ERP systému výhodněji než například najímání nové pracovní síly v rámci rozvoje podniku. Podnikový informační systém vám pomůže snížit například personální náklady, náklady na energie, skladové prostory apod. 

REKLAMA

KOMENTÁŘE k článku Potřebujete do firmy pokročilý ERP systém?

Zatím nejsou přidány žádné komentáře. Podělte se s námi o Váš názor.

Přidejte nový komentář

Mohlo by vás zajímat

Klidná dovolená bez starostí

Klidná dovolená bez starostí

Představte si, že plánujete svou vysněnou dovolenou. Vybíráte ideální destinaci, rezervujete hotel a těšíte se na chvíle odpočinku. Co by se mohlo pokazit?

Zdroj obrázku: Freepik.com

Podle čeho vybírat realitní investiční fond

Podle čeho vybírat realitní investiční fond

Díky realitním investičním fondům určeným pro drobné investory můžete do nemovitostí investovat, aniž byste jako v případě nákupu vlastní investiční nemovitosti museli mít miliony. Vaše prostředky se navíc zhodnocují bez starostí. Výběru objektů a jejich správě se totiž věnuje tým zkušených profesionálů. Navíc investujete nikoliv do jedné, ale do celého portfolia odlišných typů nemovitostí v různých zemích a s různorodou skladbou nájemců. Diverzifikace snižuje rizika, a naopak zvyšuje stabilitu výnosu v čase. Pokud se rozhodnete začít investovat do realitního investičního fondu, poradíme vám, co sledovat při volbě toho konkrétního, kterému svěříte své finanční prostředky.

Jak začít podnikat bez zbytečných průtahů

Jak začít podnikat bez zbytečných průtahů

Máte v hlavě velké podnikatelské plány, které vám však narušuje představa toho, jak budete muset dlouho řešit nejrůznější administrativní úkony? V takovém případě je koncept prodeje takzvané ready-made společnosti určený přesně pro vás. Proč je právě tento způsob tak výhodný a co všechno klientovi přinese?

Zdroj obrázku: Pixabay.com

Nastanou změny v danění Bitcoinu?

Nastanou změny v danění Bitcoinu?

Změny v danění Bitcoinu vzbudily v poslední době pozornost, která je snad srovnatelná jen s tím, když Bitcoin poprvé prolomil hranici 10 000 dolarů. Čeští držitelé kryptoměn se nyní upínají na rozhodnutí poslanců, kteří mají určit, zda bude Bitcoin a další kryptoměny daněny stejným způsobem jako akcie.

Hypoteční poradce: Klíčový partner na cestě k vlastnímu bydlení

Hypoteční poradce: Klíčový partner na cestě k vlastnímu bydlení

Pořízení vlastního bydlení je pro většinu lidí jedním z největších životních kroků. Vzhledem k vysokým cenám nemovitostí je často nutné sáhnout po hypotéce. Navigace ve světě hypotečních úvěrů však může být složitá a zmatečná. Hypoteční poradce je odborník, který vám může pomoci se zorientovat v nabídkách bank a zprostředkovat nejlepší možné podmínky pro vaši hypotéku.

Zdroj fotografie: Freepik.com

Z naší bankovní poradny

Pojmy ve slovníku

100% Hypotéka

Půjčka, která pokryje celou koupi. Taková je 100% hypotéka. LTV této hypotéky je 100 %, což znamená, že vám banka půjčí peníze na celou odhadní cenu nemovitosti, kterou ručíte. Díky 100% hypotéce tak získáte dost peněz na nákup domu či bytu nebo například na výstavbu. Zároveň ale musíte počítat s vyšším úrokem než u menších půjček. Pro banky je totiž úvěr bez spoluúčasti klienta rizikovější, a proto jsou jeho podmínky přísnější. V současnosti navíc čeští poskytovatelé 100% hypotéky neposkytují. Česká národní banka totiž v roce 2016 zpřísnila podmínky pro získání hypotéky a jejich součástí bylo také ukončení 100% hypoték. Banky tak nabízí maximálně 90% hypotéky. Pouze u 5 % objemu poskytnutých půjček smí být LTV vyšší než 90 %. Přesto existuje možnost, jak pomocí půjčky na bydlení získat dost peněz na úhradu celé kupní ceny nemovitosti. V podstatě tedy můžete dosáhnout na 100% hypotéku. Jak na to? Musíte ručit více nemovitostmi. Kromě kupovaného bytu či domu to může být například nemovitost rodičů. Samozřejmě ale platí, že majitel této nemovitosti musí s ručením souhlasit. Díky ručení více nemovitostmi se zvýší hodnota zástavy. I při 90% či menším LTV tak získáte peníze na nákup vybraného domu či bytu. Banky navíc obvykle umožňují druhou nemovitost z hypotéky vyvázat, jakmile splatíte potřebnou část úvěru. Dál tedy ručíte pouze kupovaným domem či bytem. Další možností je dofinancovat hypotéku dalším úvěrem. Například úvěrem ze stavebního spoření. ZOBRAZIT CELÝ VÝZNAM

90% Hypotéka

Až 90 procent z ceny nemovitosti, kterou ručíte. Přesně tolik si můžete půjčit na hypoteční úvěr. Abyste ale 90% hypotéku dostali, musíte splnit několik požadavků. Jsou to zejména základní podmínky pro získání hypotéky – tedy například: věk,příjemči bonita.Oproti nižším půjčkám ale musíte u 90% hypotéky počítat s méně výhodnými podmínkami. Protože má hypotéka pokrýt 90 procent z ceny nemovitosti, je pro banku riskantnější než menší úvěry. A proto poskytovatelé toto riziko obvykle kompenzují vyšším úrokem. Pro většinu lidí je přitom 90% hypotéka nejvyšší možná. Podle pokynů České národní banky mohou poskytovatelé víc peněz půjčit jen v 5 procentech případů. Potřebujete tak mít naspořeno alespoň 10 procent z kupní ceny. V praxi to vypadá tak, že u bytu za 3 000 000 korun získáte maximálně 2 700 000 korun. Zbytek doplatíte vy. Pokud si chcete pomocí hypotéky půjčit víc než 90 procent z ceny domu či bytu, musíte ručit více nemovitostmi. V takovém případě stoupne hodnota zástavy, ze které se půjčka počítá. Výhodou je, že se tím pádem můžete dostat na nižší LTV (obvykle do 80 %) a získáte tak nižší úrok než u 90% hypotéky. Pokud jste například původně ručili bytem za 2 500 000 korun a nyní k němu přidáte další byt ve stejné ceně, stoupne hodnota zástavy na 5 000 000 korun. U hypotéky na zmíněných 2 500 000 tak bude LTV 50 %. ZOBRAZIT CELÝ VÝZNAM

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2024, všechna práva vyhrazena