Rychleji a rychleji roste v poslední době zájem o mobilní bankovnictví. Některé služby, které bankovní aplikace nabízí, zaznamenaly růst v řádu desítek procent. Pomohla tomu mimo jiné pandemie koronaviru COVID-19 a vládní nařízení omezující pohyb venku. Banky navíc lákají na stále nové funkce a možnosti.
Omezení venkovního pohybu inspirovalo několik bank ke zveřejnění různých statistik a průzkumů. Vyplynulo z nich jediné – klienti začali v minulých měsících mnohem víc využívat internetové a hlavně mobilní bankovnictví.
Například Air Bank zjistila, že:
Česká spořitelna zase zveřejnila, že její mobilní bankovnictví George využívá už 800 000 lidí a klienti se k němu přihlásí v průměru 25× měsíčně.
Velký růst zájmu zaznamenala také Komerční banka. Zatímco v únoru měla její bankovní aplikace 10,5 milionu přístupů, v dubnu to bylo o milion víc. Tedy 11,5 milionu přihlášení.
U Equa bank zase v době koronakrize vzrostl o 45% počet běžných účtů otevřených on-line. A počet půjček uzavřených pomocí její mobilní banky vyskočil o 40%.
Vládní opatření proti šíření koronaviru tak přispěla k rychlejšímu rozšíření služeb mobilního bankovnictví. Stoupající zájem o ovládání banky z mobilu ale poskytovatelé sledují už řadu let. Sami tomu pomáhají spouštěním nových služeb, které klientům usnadňují správu účtu.
Patří mezi ně například:
Samozřejmostí jsou i přehledy o pohybu na kontě a aktuálních půjčkách, platby účtů nebo zadávání a upravování trvalých příkazů. Stále běžnější je také možnost investovat peníze přímo z mobilu.
Zejména u mladých klientů se mobilní bankovnictví stále častěji stává argumentem pro založení konta u jedné nebo druhé banky. I když faktorů, které byste měli vzít v úvahu při porovnání běžných účtů, je víc. Patří mezi ně například poplatky spojené s kontem nebo podmínky výběru peněz z bankomatu.
Bankovní aplikace ale hrají stále důležitější roli. A proto se poskytovatelé intenzivně soustředí na jejich vylepšování. Letos tak představili například:
Nejzásadnějším vylepšením posledních let ale stále zůstává možnost platby z mobilu prostřednictvím Google Pay a Apple Pay. Alespoň jednu z těchto možností nabízí v současnosti naprostá většina českých bank.
Mezi klienty je tato služba stále populárnější. A může se dokonce stát mezikrokem, který povede až ke zrušení klasických platebních karet.
Přesně to totiž v současnosti plánuje platební metoda Twisto. Tedy služba postavená na spojení výhod:
Nově chce využívat pouze Apple Pay a Google Pay a s plastovými kreditními kartami už příliš nepočítá – klientům je bude vydávat jen na vyžádání.
I když české banky mají zatím k takovému kroku daleko, rozhodně se nedá vyloučit, že k němu v budoucnu dojde. Už proto, že právě moderní finanční služby, jako je například Twisto nebo Revolut, jsou velkým tahounem v modernizaci bankovních služeb.
Zásadní ale bude další růst obliby mobilního bankovnictví.
Bankovnictví v mobilu je na českém trhu už 9 let. V květnu 2011 představila první bankovní aplikaci Fio banka. Postupně se přidávali i další poskytovatelé a aplikace dostávaly stále nové a nové funkce.
Velkým zlomem byla zejména možnost využít k zabezpečení mobilního bankovnictví otisk prstu. Právě to umožňuje rychlé a zároveň maximálně bezpečné ověření totožnosti potřebné pro různé finanční operace. Podobně navíc nyní slouží i zmíněné Face ID.
V současnosti se chtějí poskytovatelé u on-line bankovnictví výrazně soustředit zejména na využití automatizovaných asistentů – chatbotů. Vyplývá to alespoň z vyjádření některých bank.
Chatboti dokáží automaticky reagovat na dotazy a požadavky uživatelů. V reálném čase a v kteroukoliv denní dobu. Poradí jim nejen s ovládáním mobilní banky, ale i s různými problémy a nejasnostmi, na které mohou narazit.
Poskytovatelé si tak od nich slibují zejména zefektivnění komunikace s uživateli. A tím pádem i získání spokojenějších a věrnějších klientů.
V roce 2024 jsou běžné bankovní účty nezbytnou součástí života většiny lidí. Přestože moderní technologie a pokroky v zabezpečení bankovních systémů výrazně zlepšily ochranu uživatelů, stále existují bezpečnostní rizika, která je třeba brát v úvahu. Následující článek popisuje některá z nejvýznamnějších rizik spojených s každodenním používáním běžných bankovních účtů v roce 2024.
Mít účet u banky je nejpraktičtější způsob uložení peněz. Výplaty se většinou posílají už jen na účet. Platby z účtu jsou jednoduché a často zdarma, navíc můžete získat nějaké zhodnocení. Úložky v bance jsou pojištěny až do 100 000 eur. Hledat pro své peníze bezpečnější místo, než je banka, nemá patrně smysl.
České banky nezapomínají ani na děti. V jejich nabídce najdete dětské účty i platební karty. Kdy začít přemýšlet o založení těchto finančních produktů, které banky je nabízí, jaké jsou jejich podmínky a podle čeho vybírat?
Od 20. dubna 2024 zavede Raiffeisenbank pro většinu klientů nové ověření při přihlašování do internetového bankovnictví. K tomuto kroku banka přistoupila z bezpečnostních důvodů, cílem změny je zvýšené zabezpečení přístupu k účtu. Změna se dotkne většiny klientů. Jediná skupina uživatelů bankovnictví RB, pro které se nic nemění, jsou ti, kteří se stále ještě přihlašují kombinací SMS kódu a hesla.
Založit si bankovní účet online, je dnes už hračka. Banky přizpůsobily proces tak, aby byl přístupný co nejvíce klientům. Dokumentů pro založení účtu se nevyžaduje mnoho: jen osobní doklady, případně výpis z účtu, který už používáte u jiné banky. Online si můžete založit účet běžný, spořicí, obchodní (investiční), účet podnikatelský, ale třeba i termínovaný vklad. U některých dětských účtů zůstává nutnost osobní návštěvy na pobočce. Podívejte se, jak na založení bankovního účtu online. Věděli jste, že některé banky nabízejí bonusy za založení účtu?
KOMENTÁŘE k článku Zájem o mobilní bankovnictví rychle roste. I díky koronaviru
Zatím nejsou přidány žádné komentáře. Podělte se s námi o Váš názor.