Dobrý den, 4 .2.2014 jsem si založila běžný učet u GEMB.Banka mi sdělila ,že veškeré věci s Komerční bankou,kde jsem měla učet asi 12let zařídí..Asi za několik dní mě kontaktovali z Kom.banky a přemlouvali.To chápu,ale když jsem odmítla u nich zůstat,tak mi do dvou dnů zablokovali platební kartu a do dnešního dne můj učet neukončili.Protože jsem včera na Tv1 slyšela,že během 14 dnů mají mít banky mezi s sebou vše vyřízeno,tak se ptám,zda se mnou jednali dle předpisů či se jedná o mé potrestání,že jsem přešla do jiné banky.Děkuji
Dobrý den,
pravidla asistovaného přechodu z banky do banky se řídí Kodexem mobility od České bankovní asociace. Je to soubor doporučení, které se banky zavázaly dodržovat, ale není to jejich zákonná povinnost. Tento kodex nezmiňuje konkrétně 14 dní ani jakoukoliv jinou lhůtu, ale naopak hovoří o době přiměřené produktu.
Mohu potvrdit, že zrušení běžného účtu, je-li k němu vydána platební karta, může zabrat až měsíc (v závislosti na interních procesech konkrétní banky). Jde o to, že některé transakce provedené kartou se mohou zúčtovat se zpožděním a banka nemůže účet uzavřít dříve, než vyprší cosi jako "ochranná lhůta" u platební karty od momentu její deaktivace, po kterou by se ještě stále mohla nějaká platba na účet promítnout. Nemělo by to trvat déle než 7-10 pracovních dní od deaktivace, ale některé banky pro jistotu nechávají účet otevřen do konce měsíce. I tak ale mělo být vše vyřešeno do konce března.
Kodex mobility vysloveně zakazuje klienta jakkoliv trestat (i poplatky) za přechod k jiné bance. Toto v kodexu zmíněno explicitně je. Zkuste kontaktovat KB a nechat si potvrdit současný stav řešení uzavření účtu.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, přišlo mi od AML pro poslání platby na můj účet respektive přes kreditní kartu vložit na pět hodin 26% z této částky, aby platba proběhla a tohle mi píšou: Dobrý deň, pán Ladislav, volala, vedúca finančného oddelenia do spoločnosti AML. Bolo jej povedané, že by mohli predĺžiť lehotu splatnosti likvidity o týždeň, ale mali by ste sa pokúsiť nájsť tých 800 tisíc korún, pretože do konca mesiaca vám budú účtovať penále a podiel bude už 1 milión. Co dělat?
Dobrý den, prosím o radu. Nákup akcií 2 000 ks Moneta 105 Kč/akcie v 7/2024. Převod akcií na syna v 1/2025, cena 140 Kč/akcie. Syn prodej akcií 2 000 ks v 2/2025 za cca 140 Kč/akcie. Platí se daň ze zisku? A případně, kdo je povinen daň zaplatit? Děkuji, Pavel
Dobrý den, pokud kupuji osobní automobil k podnikání jako OSVČ fyzická osoba, je nutné sjednávat povinné ručení přímo na IČ podnikatele nebo může být sjednané na fyzickou osobu, která je zároveň OSVČ a vlastníkem automobilu? Jedná se mi o to, že jako fyzická osoba mám již u pojistek nějakou historii a nasbírané body, takže pojistka vychází o dost levněji než přímo na IČ, kde nemám prozatím žádnou historii. Podotýkám, že auto bude využívat jen jedna osoba, která je zároveň vlastníkem i OSVČ. Děkuji za odpověď.
Dobrý den, jsem Ukrajinka, v ČR žiji 2,5 roku. Během této doby jsem neopustila zemi, pracuji v oblasti sociálních služeb, absolvovala jsem kurz českého jazyka, nemám dlouhodobé vízum, mám přechodný pobyt, mám českého snoubence, chceme se vzít. Mohu si půjčit peníze od banky?
Dobrý den, od loňského října jsem s manželkou v insolvenci. Chtěl bych se zeptat, jak to bude s daněmi. Manželka je na mateřské a synovi budou dva roky v květnu, takže budu žádat o slevu na manželku. A teď ta otázka - celá ta daň se použije za splátku věřitelům nebo jen nějaká část, podle měsíčního příjmu? Snad jsem otázku položil nějak srozumitelně. Děkuji za odpověď.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Pro mnoho jednotlivců, kteří se zabývají obchodováním na burze jako fyzické osoby, může být podávání daňového přiznání složitým procesem. I když nejsou profesionálními investory, musí se potýkat s otázkami jako zdaňování ostatních příjmů a příjmů z kapitálového majetku. Je důležité si uvědomit, že tato zákonná povinnost vyžaduje znalost aktuálních legislativních změn, jelikož chyby mohou mít finanční důsledky.
Zájem pojišťoven o to, zda kouříte, a kolik cigaret denně spotřebujete, může být pro mnoho lidí překvapující. Tyto otázky se objevují při sjednávání životního pojištění, protože kouření zásadně ovlivňuje zdravotní rizika a tím i výši pojistného. Správné a pravdivé informace jsou v této souvislosti klíčové, protože nesprávné údaje mohou vést k odmítnutí plnění nebo jiným komplikacím.
Rozhodování mezi nájemním a vlastnickým bydlením je pro mnoho Čechů zásadním krokem ovlivňujícím jejich finanční stabilitu a životní styl. Jak jsme na tom podle zkušenosti odborníků v současnosti? Jak se vyvíjí požadavky nájemníků a nakolik jsou lidé, rozhodnutí pro vlastní bydlení, ochotni „uchýlit“ se nakonec do nájmu? Kdo je typický vlastník a kdo typický nájemník?