Dobrý den, před měsícem mi, vlivem softwarových změn u mé banky, neodešla splátka hypotéky a já tak musela platit 500 Kč pokutu bance, u které mám hypoteční úvěr. Tuto nyní vymáhám u banky, u které mám běžný účet s tím, že toto se stalo vlivem jejich interních změn. Mám za to, že i na tuto reklamaci se vztahuje délka 30 dnů, která vypršela v pátek. Vím, co bych udělala se zbožím, ale jak je to u služeb? Banka mi dnes zaslala email, že si reklamační dobu prodlužují, v souladu s jejich reklamačními podmínkami - co když s tímto nesouhlasím (oni se mě na souhlas neptali, pouze oznámili). Není zákon, který řeší reklamace, nadřazen interním podmínkám banky? Můžete poradit prosím, co dělat? Banka (Mbank) nemá bankovního ombudsmana, pokud je mi známo. Děkuji.
Dobrý den,
reklamace plateb u banky se řídí reklamačním řádem dané banky (neplatí zde obecné podmínky jako u reklamace zboží - 30 denní lhůta - a ani Zákon o bankách č. 21/1992 Sb. a Zákon o platební styku č. 284/2009 Sb. neuvádějí bohužel bližší specifika reklamačních lhůt).
Nicméně většina bank (včetně mBank) má reklamační lhůtu 30 dní (až na pár výjimek jako transakce platebních karet, což není náš případ). mBank ve svém reklamačním řádu uvádí, že pokud do 30 dní k vyřízení reklamace nedojde, sdělí klientovi důvody a náhradní termín vyřízení reklamace. Zdá se, že bohužel s tímto postupem (ač se mi osobně nelíbí) nelze nic dělat, neboť je v souladu s platnou (byť z mého pohledu nedokonalou) legislativou. Stížnost lze podat ČNB (dohledovému orgánu nad bankami), ale odpověď by byla stejná. mBank ombudsmana nemá.
Jaké uvedli důvody a náhradní termín vyřízení reklamace?
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, mám exekuce a nyní mi výrazně zvedli exekuční srážky na základě příkazu exekutora. Exekuce jsou pouze nepřednostní. Zároveň mám smlouvu u T-Mobile něco přes 3 roky, řádně a včas platím faktury a nic od nich na splátky nemám. Když půjdu do insolvence, mám strach, že mi smlouvu operátor zruší a přijdu o připojení na internet.
Dobrý den, mám exekuci na bankovní účty. Očekávám platbu z pojistky po záplavách. Tato platba by měla spadat pod ochranu §317 odst.1, pohledávky nepodléhající výkonu rozhodnutí, příjmy, které jsou vyloučeny z exekuce. Jak mám postupovat, když mi tato platba od pojišťovny přijde na účet, aby nebyla zablokována? Děkuji
Dobrý den, chci se informovat - včera se mi strhla platba z Fio banky 120 000 Kč do České spořitelny. Nešla dát okamžitá platba. Dnes stále na účtu České spořitelny nic není, přestože se to z účtu ve Fio strhlo. Nevíte za jak dlouho to dojde? Do banky jsme volali - tam nám sdělili, že to trvá 1-2 dny, že to máme očekávat v pátek, nejpozději v pondělí. Je to tedy tak?
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Případy, kdy lidé při nakupování přes internet naletí podvodníkům, se stále množí. A to i přesto, že kyberspecialisté v bankách se mohou přetrhnout, aby okrádání lidí zabránili. Šíří osvětu a bdí nad transakcemi, mezi nimiž umí rozpoznat většinu těch, které mají jediný cíl — získání vašich peněz. Pokud je odhalí, snaží se klienta kontaktovat a ochránit ho. Háček je v tom, že tentýž způsob si k okrádání lidí volí i sami šejdíři. Jak poznat, kdo je kdo? V následujícím článku o tzv. vishingu vám napoví Pavel Šašek, vedoucí oddělení prevence karetních podvodů z Komerční banky.
Podle průzkumu Indexu prosperity a finančního zdraví Čechů z roku 2023 má pojištění domácnosti nebo pojištění nemovitosti sjednané 61 % české populace. Pojištění nemovitosti se zpravidla vztahuje i na okolní stavby, jako je kůlna nebo garáž. Pokrývá však pojištění majetku i drahé auto v garáži?
Volají, píší, slibují, straší a všechno s jediným cílem — okrást lidi o peníze. Tak by se dalo shrnout chování finančních kyberpodvodníků. Ti se stávají větší a větší hrozbou. Kde se ale berou? A jak je možné, že se i přes nekonečná varování najdou lidé, kteří jim naletí? Podle Marka Macháčka z Komerční banky, jenž méně i více zdařilé pokusy o nelegální převody peněz řeší denně, se jedná o rozsáhlý a mimořádně výdělečný byznys za hranou zákona, který se s největší pravděpodobností nikdy nepodaří vymýtit. S nadsázkou ho přirovnává k chobotnici, jíž jedno chapadlo useknete a další dvě narostou. Součástí výcviku členů podvodných skupin bývá nejen spisovná čeština nebo základní finanční pojmy, ale třeba i výslech na detektoru lži.