Dobrý den, před měsícem mi, vlivem softwarových změn u mé banky, neodešla splátka hypotéky a já tak musela platit 500 Kč pokutu bance, u které mám hypoteční úvěr. Tuto nyní vymáhám u banky, u které mám běžný účet s tím, že toto se stalo vlivem jejich interních změn. Mám za to, že i na tuto reklamaci se vztahuje délka 30 dnů, která vypršela v pátek. Vím, co bych udělala se zbožím, ale jak je to u služeb? Banka mi dnes zaslala email, že si reklamační dobu prodlužují, v souladu s jejich reklamačními podmínkami - co když s tímto nesouhlasím (oni se mě na souhlas neptali, pouze oznámili). Není zákon, který řeší reklamace, nadřazen interním podmínkám banky? Můžete poradit prosím, co dělat? Banka (Mbank) nemá bankovního ombudsmana, pokud je mi známo. Děkuji.
Dobrý den,
reklamace plateb u banky se řídí reklamačním řádem dané banky (neplatí zde obecné podmínky jako u reklamace zboží - 30 denní lhůta - a ani Zákon o bankách č. 21/1992 Sb. a Zákon o platební styku č. 284/2009 Sb. neuvádějí bohužel bližší specifika reklamačních lhůt).
Nicméně většina bank (včetně mBank) má reklamační lhůtu 30 dní (až na pár výjimek jako transakce platebních karet, což není náš případ). mBank ve svém reklamačním řádu uvádí, že pokud do 30 dní k vyřízení reklamace nedojde, sdělí klientovi důvody a náhradní termín vyřízení reklamace. Zdá se, že bohužel s tímto postupem (ač se mi osobně nelíbí) nelze nic dělat, neboť je v souladu s platnou (byť z mého pohledu nedokonalou) legislativou. Stížnost lze podat ČNB (dohledovému orgánu nad bankami), ale odpověď by byla stejná. mBank ombudsmana nemá.
Jaké uvedli důvody a náhradní termín vyřízení reklamace?
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, v pátek mě kontaktovali z AiRally, vybrali si ode mě na mé jméno půjčky s tím, že peníze převedou na kryptoměny s tím, že až dokončíme proces, že vše vrátí i s výdělkem. Vše jsem ihned nahlásila na policií, na Revolut, dodala jsem i policejní protokol, zablokovala jsem účet. Ted jde o to, jaká je šance, že peníze získám zpět. Vše řeší Revolut, KB banka a Police, vše je už na kriminálce.
Dobrý den, chtěla bych se zeptat - letos v květnu mi skončila insolvence. Bohužel jsem byla nucena vzít si v srpnu letošního roku 4 nebankovní půjčky, které jsem samozřejmě plánovala zaplatit, ale co čert nechtěl, zůstala jsem úplně sama se dvěma malými dětmi a na rodičovském příspěvku. Tudíž jsem nedokázala zaplatit ani první splátku, zkrátka nic. Teď u jedné společnosti došlo bohužel k zesplatnění a u dalších tří k tomu dojde v nejbližší době. Uplynula už 5 denní lhůta pro zaplacení celé částky na té první půjčce, tato částka je během 3 měsíců více než dvojnásobek toho co jsem si půjčila. Mě by teď ovšem zajímalo, co bude následovat, nebo co můžu udělat? Kdy dojde k exekuci? Případně bude tato exekuce na účet nebo na rodičovský příspěvek? Znamená to, že už v prosinci mi nepřijde žádná koruna, nebo to nějaký čas trvá? Jak to teď bude prosím, můžete mi poradit?
Moc dekuji
Dobrý den, mám jako dědic po mém zemřelém otci nárok nechat si za úplatu vytisknout výpisy z jeho bankovního účtu za poslední rok od jeho úmrtí? Banka mě odmítla, že na to nemám právo, kvůli bankovním tajemství. U notáře jsem podepisoval usnesení, že přebírám i otcovy dluhy, tak i majetek. Proto mi to přijde od banky dost nekorektní. Stěžují mi situaci, protože budu muset čekat až přijdou upomínky (třeba i s penále), místo toho abych to řešil předem. Předem děkuji za odpověď.
Dobrý den, měl bych otázku týkající se zdanění kryptoměn, nicméně se nejedná o klasický prodej se ziskem. Popíši situaci. Vlastním např. 1 BTC zakoupený na ceně 50 000$. Tento BTC zamknu v DeFi protokolu jako collateral a vůči němu si půjčím USDT v hodnotě nákupu zboží na eshopu (pro jednoduchost výpočtu dejme tomu 10 000 USDT). Jakou formou se daní nákup zboží, pokud jej provedu na ceně 100 000$ za BTC? Hraje ve výpočtu daně nějakou roli hodnota collateralu v rámci DeFi platformy? Nebo se daň počítá z rozdílu hodnoty 10 000 USDT v době půjčky vs doba realizace nákupu na eshopu (okamžik konverze na CZK): Logicky by mi vycházelo, že možnost druhá (BTC jsem neprodal, čímž jsem de facto nerealizoval zisk z jeho ceny), nicméně v oblasti daní jsem ne úplně zkušený a neznám přesné vyznění zákona v této oblasti.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Již vyšly statistiky České bankovní asociace, nyní se tedy můžeme podívat na informace za měsíc říjen, které vyznívají veskrze pozitivně.
Plánujete investice do krypta? Pak byste měli být umět bezpečně rozpoznat krypto podvody, a také vědět, jak se chránit. Kryptoměny nabízejí skvělé investiční příležitosti, ale zároveň jsou lákadlem pro podvodníky. Shromáždili jsme pro vás ty nejdůležitější tipy, jak se vyhnout podvodům a podvodným kryptoměnovým projektům, jak nenaletět na phishing krypta a co dělat, pokud už jste své peníze podvodníkům přece jen poslali.
Máte v hlavě velké podnikatelské plány, které vám však narušuje představa toho, jak budete muset dlouho řešit nejrůznější administrativní úkony? V takovém případě je koncept prodeje takzvané ready-made společnosti určený přesně pro vás. Proč je právě tento způsob tak výhodný a co všechno klientovi přinese? Zdroj obrázku: Pixabay.com