Dobrý den, před měsícem mi, vlivem softwarových změn u mé banky, neodešla splátka hypotéky a já tak musela platit 500 Kč pokutu bance, u které mám hypoteční úvěr. Tuto nyní vymáhám u banky, u které mám běžný účet s tím, že toto se stalo vlivem jejich interních změn. Mám za to, že i na tuto reklamaci se vztahuje délka 30 dnů, která vypršela v pátek. Vím, co bych udělala se zbožím, ale jak je to u služeb? Banka mi dnes zaslala email, že si reklamační dobu prodlužují, v souladu s jejich reklamačními podmínkami - co když s tímto nesouhlasím (oni se mě na souhlas neptali, pouze oznámili). Není zákon, který řeší reklamace, nadřazen interním podmínkám banky? Můžete poradit prosím, co dělat? Banka (Mbank) nemá bankovního ombudsmana, pokud je mi známo. Děkuji.
Dobrý den,
reklamace plateb u banky se řídí reklamačním řádem dané banky (neplatí zde obecné podmínky jako u reklamace zboží - 30 denní lhůta - a ani Zákon o bankách č. 21/1992 Sb. a Zákon o platební styku č. 284/2009 Sb. neuvádějí bohužel bližší specifika reklamačních lhůt).
Nicméně většina bank (včetně mBank) má reklamační lhůtu 30 dní (až na pár výjimek jako transakce platebních karet, což není náš případ). mBank ve svém reklamačním řádu uvádí, že pokud do 30 dní k vyřízení reklamace nedojde, sdělí klientovi důvody a náhradní termín vyřízení reklamace. Zdá se, že bohužel s tímto postupem (ač se mi osobně nelíbí) nelze nic dělat, neboť je v souladu s platnou (byť z mého pohledu nedokonalou) legislativou. Stížnost lze podat ČNB (dohledovému orgánu nad bankami), ale odpověď by byla stejná. mBank ombudsmana nemá.
Jaké uvedli důvody a náhradní termín vyřízení reklamace?
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, prosím o radu, ako správne napísať mail. Aký zvoliť text. Priateľ si v ťažkej životnej situácii požičal peniaza od nebankoviek, ktoré nedokázal splácať. Dané spoločnosti si buď neoverili jeho bonitu, alebo im bol zaslaný jeho výpis z účtu, kde bolo zjavné, že má mnoho ďalších požičiek a dokonca sázky. Spoločnosti pohladávky postupili. Jeho snahou je teraz všetko vyriešiť, ale nechceme platiť vzniklé penále. Zaslali sme zatial písomne žádost o zaslaní uznání závazku. Jedná sa o podnikateľske požičky. Dakujem moc za odpoveď.
Dobrý den, v roce 2024 jsem 4 měsíce vydělávala a bydlela v Rakousku, jinak jsem byla v ČR jako student bez příjmu. Následující rok budu bydlet a vydělávat jen v Rakousku. Trvalý pobyt mám stále hlášený i v ČR. Musím za nějaký nebo za oba tyto roky podávat daňové přiznání či jiný dokument i v ČR? Děkuji
Dobrý den, dnes jsem u podnikatelského účtu zvyšovala kontokorent. Zatím se nová částka k čerpání neobjevila a starou stále vidím (mám ji na účtu k dispozici v plné výši). Změnila se mi ale splatnost původního kontokorentu na dnešní den. Dokumenty na nový kontokorent jsou řádně podepsané, ale peníze se ještě nezobrazily. Nemůže se stát, že banka původní kontokorent ukončí a nový nedá k dispozici, i když jsou podepsané dokumenty?
Dobrý den, naletěla jsem podvodníkům při žádosti o půjčku. Platila jsem jim různé poplatky a pak se rozhodla vše zrušit. Samozřejmě po mně chtějí opět poplatek za zrušení. Vyhrožují mi pokud ho nezaplatím, že se stane něco hrozného, nebudu mít klid, fyzickým napadením atd. Máte prosím zkušenosti s tímto, je to opravdu možné? Policii jsem kontaktovala, bohužel pozdě. A rozum ten jsem někde zřejmě ztratila už při počátku zřízení půjčky tímto způsobem. Děkuji za odpověď.
Dobrý den, chci se zeptat, jestli se nejedná o podvod, děkuji. Dobrý den, pane, kontaktují vás kvůli závazné vzniklé situaci, která vznikla vaším slovem platby. Teď hrozí statisícová pokuta od Fu, je nutné dnes uhradit chybějící část, není čas, jinak to bude v řádech statisíců, je potřeba uhradit obratem 7 800 Kč na číslo účtu 5666957063/0800 obratem a bez výmluv děkuji státní zástupce Jurgača
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Začínající podnikatelé často využívají bezplatné fakturační programy. Jsou dostupné, dobře se používají a fakturu vygenerují na pár kliků. Bezplatné programy mají ale i svá úskalí – přečtěte si, o čem byste měli vědět, než je začnete využívat.Zdroj obrázku: Pexels.com
Jednoduché, minimalistické a zároveň dostupné bydlení. Přesně to nabízejí tiny housy – malé domky, které zaberou jen kolem 20 m2. Umístíte je tak i na malé pozemky. A často se obejdete i bez stavebního povolení. Podívejte se, jaké mají výhody, jak je financovat a jak získat na tiny house hypotéku.
Burza je fascinujícím místem, kde se setkávají investoři a podniky za účelem obchodování. Je to organizovaný trh, kde se v reálném čase střetává nabídka a poptávka po cenných papírech a komoditách, což vytváří jedinečné prostředí pro ty, co hledají možnosti zhodnocení svých investic. Tento systém umožňuje transparentní stanovení cen na základě pohybu trhu.