Dobrý den, na Vašich stránkách jsem objevil článek o "phishingu". Osobně v tuto dobu řeším obdobnou situaci. Vše jsem shrnul na našich webových stránkác.h Děkuji za zveřejnění, či jakoukoliv radu. Taktéž doporučuji všem klientům Fio banky, aby se obrátili na banku s dotazem o námi popsaném riziku a žádali vyjádření banky o jejím postoji k řešení takovéto vzniklé situace. Jako precedenční případ můžete uvést naší reklamaci, která je vedena pod číslem: 810849 S pozdravem Radek Vopat
Dobrý den,
asi Vás nepotěším, ale Váš případ je skutečně unikátní a liší se velmi od standardních podvodů, za které banky ručí a klientům hradí ztrátu.
Nejčastěji se setkáváme s těmito typy podvodů:
1) neoprávněné výběry z bankomatů - na bankomatu banky je pachatelem nainstalována čtečka karet (která kartu zkopíruje) a minikamera snímající zadávaný PIN - za bankomat ručí banka a dojde-li vlivem jeho užití k neoprávněnému výběru hotovosti pachatelem, je primárním poškozeným banka, která klientovi hradí ztrátu a pachatele žaluje sama banka (pachatel primárně zneužil zařízení banky, ne klienta).
Jiná situace by byla, kdyby např.u Vás doma zazvonil pachatel, představil se jménem banky a chtěl po Vás odevzdat platební kartu a sdělit PIN. Tady by byl primárně zneužitým samotný klient (a ne banka) - tuto ztrátu by banka nehradila a taktéž by klientovi doporučila se obrátit na policii.
2) neoprávněné výběry pomocí internetbankingu (phising) - samotné stránky banky jsou napadené (banka za ně nese odpovědnost, a tedy je poškozená primárně banka - banka klientům hradí ztrátu a sama se obrací na policii)
Pokud Vám ale přijde email (kryjící se za vodárny, plynaře, atd.), Vy sám si nainstalujete virus do počítače a následně i do telefonu (vše nezávisle na bance), jste primárně poškozeným Vy a ne banka (a tudíž banka nemá povinnost hradit ztrátu a věc musíte řešit s policií přímo Vy osobně). Banka může být samozřejmě benevolentní a ztrátu uhradit, ale není to v tomto případě její povinnost. Je to stejný rozdíl jako v bodu jedna s platební kartou (kde je rozdíl na první pohled jasnější).
Obecně banka může ručit jen za to, co sama může ovlivnit (stav svého bankomatu či svých internetových stránek). Banka nemůže nést odpovědnost za škodu způsobenou Vaším zavirovaným počítačem a telefonem (je to bohužel to samé, jako kdyby se podvodník na ulici představil jménem banky a Vy mu uvěřil - jen je to sofistikovanější).
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, jsem v insolvenci, ale únorový příjem mi bude dělat 14 800 Kč. Mám strach, že mi to zruší. Podle výpočtu kalkulačky nemám ani na tu nejnižší splátku, budu v mínusu 1 000 Kč. Ale jsem ochotná to dorovnat. Můžou mi oddlužení zrušit? Děkuji za odpověď.
Dobrý den, po zemřelé babičce probíhá dědické řízení, které ještě není u konce. Co se týče účtu, hotovost se následně rozdělí mezi dědice (stav ke dni úmrtí). Co se ale stane s penězi, které přijdou na účet až po několika dnech od úmrtí? Děkuji za odpověď. Kateřina
Dobrý den, mám dotaz. Mám půjčku u nebankovní společnosti a dali mi tam úroky, A hrozí, že přijde nějaký interní pracovník. Zajímá mě, co může interní pracovník udělat. A jestli je nejdřív potřeba to dát k soudu, aby přišel exekutor nebo aby mi sáhli na účet. A jestli musí nejdřív poslat písemně, že se něco takové bude dít. Děkuji za odpověď.
Dobrý den, před dvěma lety jsem měl exekuci a blokaci na účtu, kdy jsem využil svého práva na jednorázový výběr. Exekuce byla následně vyřešena a účet mi byl odblokován a mohl jsem ho opět volně používat. Nyní mi byl účet opětovně zablokován kvůli exekuci a chci se zeptat - když se jedná o novou exekuci a novou blokaci, mám nárok na jednorázový výběr ve výši trojnásobku životního minima? Děkuji za odpověď
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Správně zvolené pojištění na hory ochrání především vaši peněženku. Když už se stane úraz nebo někomu způsobíte škodu, pojištěni za vás uhradí veškeré výdaje. V opačném případě můžete čelit statisícovým až milionovým exekucím. Podívejte se, co doporučují ve společnosti Broker Trust všem, kdo vybírají pojištění na hory a kdo se připravují na odjezd na zasněžené svahy.
Silným motivem k dlouhodobému investování by se mohly stát pro řadu Čechů vlastní děti. Jak ukázal průzkum, který pro Asociace pro kapitálový trh ČR (AKAT ČR) provedla agentura Perfect Crowd, až 66 % respondentů svým potomkům spoří, aby jim v budoucnu ulehčilo vstup do dospělosti. Nejpočetnější skupina dotázaných, konkrétně 29 %, podle citovaného průzkumu naspoří ročně do 10 000 Kč, mezi 10 tisíci a 30 tisíci Kč ročně pak odloží 28 % Čechů.
Po dvou letech vysokých sazeb nastává na hypotečním trhu zásadní zlom. Srovnání nájmu a hypotéky ukazuje překvapivé výsledky: v některých krajích České republiky vychází poprvé od roku 2022 výhodněji hypotéka než nájem. Které to jsou a o kolik méně tam zaplatíte na hypotéce než na nájmu? A co zbývající kraje? Přinášíme srovnání napříč regiony ČR.