Dobrý den, mám běžný účet u KB, platební karty máme oba s manželem. U této banky mají také naše 3 nezletilé děti dětské účty, kde jsou uložené malé částky. Často je ihned vybereme na potřeby dětí. Také mám založený spořící účet u ING, kde se nám také ale nedaří spořit významnější částku. Zvažujeme přechod k jiné bance, samozřejmě bez poplatků. Můžete doporučit, kterou? Nevím, zda zachovat spořící účet, který nám jednu dobu posloužil pro zaslání větší částky peněz, která byla ale ovšem už hned použita. Dále starší děti mají oba založeno stav. spoření ještě za výhodných podmínek státní podpory. Pro nejmladšího nic takového nemáme. Domnívám se, že momentálně není třeba, aby děti měly svůj dětský účet u KB, předpokládám, že ani stavební spoření pro nejmladšího se zatím nevyplatí? Děkuji za odpověď.
Dobrý den,
běžný účet: Equa Bank (vše bez poplatků včetně neomezených výběrů z bankomatů všech bank, bez podmínek) nebo Fio Banka (stejné podmínky jako Equa, jen ty výběry zdarma jsou limitované pouze na vlastní síť bankomatů).
Spořící účet: Equa Bank (1% do 200 00 Kč, při používání běžného účtu 1,5%), Air-Bank (1,1% do 250 000 Kč bez podmínek), Sberbank (1,63% do 300 000 bez podmínek), Expobank (1,1% bez podmínek).
U KB a ING doporučuji všechny běžné a spořící účty zrušit a převést do výše jmenovaných bank.
Dětské účty: podle mě do 15 let nemají smysl (peníze mohou mít děti u Vás a vy jim vedete virtuální účty), od 15 let otevřít běžný účet pro dospělé. Studentské účty se už dnes moc nevyplatí.
Stavební spoření: co máte rozjednané, tak dospořte. Ohledně nových smluv: za sjednání zaplatíte poplatek, ročně za vedení zaplatíte poplatek, úrok horší než na spořících účtech, 6 let na peníze nemůžete sáhnout. I z maximální státní podpory Vám ročně po odečtení poplatků zbude zhruba jen 1 500 Kč a ne celé 2 000 Kč. Zvažte, zda Vám to za to stojí a chcete-li podporovat tuto státem dotovanou lumpárnu.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, mám exekuce a nyní mi výrazně zvedli exekuční srážky na základě příkazu exekutora. Exekuce jsou pouze nepřednostní. Zároveň mám smlouvu u T-Mobile něco přes 3 roky, řádně a včas platím faktury a nic od nich na splátky nemám. Když půjdu do insolvence, mám strach, že mi smlouvu operátor zruší a přijdu o připojení na internet.
Dobrý den, mám exekuci na bankovní účty. Očekávám platbu z pojistky po záplavách. Tato platba by měla spadat pod ochranu §317 odst.1, pohledávky nepodléhající výkonu rozhodnutí, příjmy, které jsou vyloučeny z exekuce. Jak mám postupovat, když mi tato platba od pojišťovny přijde na účet, aby nebyla zablokována? Děkuji
Dobrý den, chci se informovat - včera se mi strhla platba z Fio banky 120 000 Kč do České spořitelny. Nešla dát okamžitá platba. Dnes stále na účtu České spořitelny nic není, přestože se to z účtu ve Fio strhlo. Nevíte za jak dlouho to dojde? Do banky jsme volali - tam nám sdělili, že to trvá 1-2 dny, že to máme očekávat v pátek, nejpozději v pondělí. Je to tedy tak?
Dobrý den, prosím vás, chtěla bych poradit - mám hypotéku, na které je uvedený jiný spoluúčastník. Žádala jsem si o dodatek ke smlouvě a k tomu potřebuji jeho podpis. Nejde ho vyvázat z hypotéky. Nevím co mám dělat, je to složitá situace, protože mám zastavený byt, který není můj, a chtěla jsem ho vyvázat. Bez jeho podpisu nelze nic dělat. Co mám dělat? Prosím, můžete mi poradit? Děkuji
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Případy, kdy lidé při nakupování přes internet naletí podvodníkům, se stále množí. A to i přesto, že kyberspecialisté v bankách se mohou přetrhnout, aby okrádání lidí zabránili. Šíří osvětu a bdí nad transakcemi, mezi nimiž umí rozpoznat většinu těch, které mají jediný cíl — získání vašich peněz. Pokud je odhalí, snaží se klienta kontaktovat a ochránit ho. Háček je v tom, že tentýž způsob si k okrádání lidí volí i sami šejdíři. Jak poznat, kdo je kdo? V následujícím článku o tzv. vishingu vám napoví Pavel Šašek, vedoucí oddělení prevence karetních podvodů z Komerční banky.
Podle průzkumu Indexu prosperity a finančního zdraví Čechů z roku 2023 má pojištění domácnosti nebo pojištění nemovitosti sjednané 61 % české populace. Pojištění nemovitosti se zpravidla vztahuje i na okolní stavby, jako je kůlna nebo garáž. Pokrývá však pojištění majetku i drahé auto v garáži?
Volají, píší, slibují, straší a všechno s jediným cílem — okrást lidi o peníze. Tak by se dalo shrnout chování finančních kyberpodvodníků. Ti se stávají větší a větší hrozbou. Kde se ale berou? A jak je možné, že se i přes nekonečná varování najdou lidé, kteří jim naletí? Podle Marka Macháčka z Komerční banky, jenž méně i více zdařilé pokusy o nelegální převody peněz řeší denně, se jedná o rozsáhlý a mimořádně výdělečný byznys za hranou zákona, který se s největší pravděpodobností nikdy nepodaří vymýtit. S nadsázkou ho přirovnává k chobotnici, jíž jedno chapadlo useknete a další dvě narostou. Součástí výcviku členů podvodných skupin bývá nejen spisovná čeština nebo základní finanční pojmy, ale třeba i výslech na detektoru lži.