reakce na odpoved: jednalo se banku v dansku - nordea. Ve formulari jsem musel souhlasit, ze akceptuji pripadne poplakty spojene s prevodem. Kolik ale to bude bylo ve vseobecnych podminkach jen napsano, ze to zalezi od te ktere banky. Ja ale predem nevedel, ze nordea nema primo kontakt na equa a ze si bude vybirat zrovna csob. Jednalo sa o zhruba 450 000kc, takze strata na konverzi cinila cca 10 000kc. CSOB se taky ohradila ze neudelala nic spatne. Ja se potom ptam, proc se vyplnujou kontaktni udaje v pripade dotazu (takhle nejak se to policko ve formulari jmenuje), kdyz neni v nikoho zajmu se dopatrat ocividneho preklepu. Dle meho je to minialne neeticky ze strany CSOB, ze sa v podstate nic si nauctovala 1000kc plus profit z konverze. A pritom jsem se je o nic nezadal. Nenaplnuje tohle skutkovou podstatu neopravneneho obohacovani?
Dobrý den,
bohužel se asi jedná o nepříjemnou evropskou výjimku (Nordea), neboť většina bank by měla mít přímé spojení (a tzv. SEPA platby - v EUR, tedy bohužel ne v DKK - by měly svižně fungovat bez prostředníků a prodlení).
ČSOB skutečně pravděpodobně nepochybila (a to ani morálně) - pouze můžeme spekulovat, že nebyla ochotna udělat "něco navíc" při dodatečně Vámi podaném podnětu. V bance platby zpracovává systém a lidská síla problém řeší pouze např. v případě, kdy systém odhalí překlep ve jménu o jeden-dva znaky. Tedy pokud jste spletl kolonky a do kolonky jméno dal název banky, systém to mohl nevyhodnotit jako překlep a platbu automaticky stornoval jako omyl (a lidská síla se tedy nemusela nutně dostat vůbec ke slovu).
Poplatek: 1 000 Kč za zprostředkování platby mi přijde příliš, naprosto souhlasím (proto také jinak propagujeme hlavně bezpoplatkové banky jako Equa, Fio, atd.). Ale banka úkon provedla - platbu přijala a místo poslání dopředu ji vrátila. Tedy úkon tam byl a má-li ho banka zpoplatněn, poplatek ji náleží.
Konverze: to máte tak - kdybyste peníze odesílal z Nordea přímo v CZK, došlo by ke konverzi už v Nordea a na rozdílu při vrácené platbě by profitovala Nordea. Toto ČSOB ovlivnit nemohla.
O bezdůvodném obohacení asi nemůže být řeč - otázkou je samotná míra jakéhosi pochybení už na straně Nordea, která Vám dovolila do kolonky "jméno" vepsat nesmysl (i když Norská banka těžko může mít system check na jména všech světových bank). Na druhou stranu jste ale pochybil přímo Vy a navíc jste souhlasil dobrovolně s podmínky Nordea (se kterými bych já osobně nesouhlasil). Samozřejmě, že pokud by banka chtěl být extra proklientská a vyjít Vám vstříc, nabídla by třeba řešení nebo aspoň částečnou refundaci. Jenže ČSOB to ve vztahu k Vám nemá důvod činit, protože nejste jejich klientem a Nordea bude tvrdit, že ona také nepochybila a navíc si na poplatcích ani konverzi na nic nepřišla (max. na něco málo za odchozí platbu).
Obávám se, že jakýkoliv případný podnět ČNB, coby dohledovému orgánu nad bankovním trhem, je předem odsouzen k nezdaru.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, před půl rokem jsem se napálil od jedné organizované skupiny, která dělá podvod s kryptoměnou a peníze se k nim posílají přes cizí účty v ČR. Vše jsem již řešil s PČR a teď mi přišel dopis, že se jim povedlo zajistit, s pomocí banky jednoho z příjemců, 23 500 Kč. V dopise bylo, že mi částku nechali vydat na účet, ale nikde nemůžu najít, kdy se má ta částka ke mně vrátit. Má banka mi řekla, že se mám zeptat oddělení, kde jsem podal oznámení. Ti mi ale řekli, že se musím obrátit na banku, která peníze zajistila a má je vydat. Ale tam mi asi nějak nedokážou porozumět, takže odpověď stále neznám. Jsou to momentálně dva týdny, co mi byl dopis zaslán. Nevíte co dál?
Dobrý den, přišla mi od banky výpověď smlouvy o kontokorentu. Banka požádala, abych do 10 dnů splatila celý kontokorent a to je 55 tis. Je to normální, že banka tak pozdě může oznámit výpověď smlouvy? Jasně že jsem nesplatila cely kontokorent a teď mi běží ještě úrok z prodlení.
Pokračování dotazu č. 24350: Dobrý den, přítel nevstoupil do insolvence dobrovolně sám od sebe, ale paní co má na starost hypotéku, tak na přítele dala žádost na insolvenci. On jim žádný souhlas nedal. A přesto že nedal souhlas, přesto ho dali k soudu.
Dobrý den, po dlouhých peripetiích s placením za vedení účtu akcií deponovaných v CDCP Bratislava jsem se rozhodl akcie darovat městu Komárno. Jedná se o akcie Slovenské loděnice a.s. Komárno. Můžete mi sdělit, jak mám postupovat, když dar město Komárno přijme? Děkuji a zůstávám s pozdravem, Milan
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Pokud pracujete na zkrácený úvazek, může mít výše vaší mzdy zásadní vliv na to, zda se vám zdravotní pojištění dopočítává do minimálního vyměřovacího základu. V tomto článku se podíváme na to, kdy je nutné pojistné dorovnávat a kdy se můžete vyhnout doplatkům, například pokud patříte mezi studenty, důchodce nebo rodiče pečující o děti, případně máte více zkrácených úvazků.
Do deseti let vznikne v České republice dvacet nových Center dlouhodobé péče, s kapacitou 2 500 lůžek. Za ambiciózním projektem stojí české pojišťovny, které tak reagují na rostoucí potřebu specializované péče o seniory. Podle České asociace pojišťoven (ČAP) otevře první centrum své dveře v roce 2025 v Chodové Plané na Tachovsku, další bude následovat v Dolních Břežanech. Projekt tento týden získal oficiální podporu Vlády ČR.
Máte nárok na příspěvek na bydlení? A pokud ano, jak o něj požádat? Je to složité? Dá se to zvládnout online, nebo musíte nějak jet a čekat fronty na úřadech? Vše se dozvíte v našem článku. Připravili jsme pro vás podrobný fotonávod se snímky obrazovky, jak o příspěvek na bydlení požádat, krok za krokem. A ukážeme vám, zda na příspěvek máte nárok, či nikoliv. Pojďme na to!