Dobrý deň, 1. Ak Slovák pracuje v CZ, zamestnávateľ mu platí mzdu v Kč - OK, ale len na CZ účet. Otázka: Je na to nejaký dôvod (poplatky)? 2. Slovák ak pracuje v CZ potrebuje 1 kartu pre seba na výbery/platby v CZ a v Kč + 2 kartu pre manželku (rodinu na SK) pre výbery/platby v Euro. Otázka 1: Dá sa zriadiť Slovákovi v CZ bežný účet s 2-mi kartami - 1 v Kč + 1 v Euro ? Otázka 2: Ak mu zamestnávateľ pošle na účet Kč, môže ich časť previesť na Euro pre potreby manželky/rodiny? Ideálne by bolo ak by si Slovák mohol zriadiť online účet, kde by prijímal výplatu od CZ zamestnávateľa v Kč, mohol disponovať on Kč cez 1 kartu a súčasne jeho manželka cez 2 kartu disponovať na SK v Euro. Ďakujem za reakciu
Dobrý den,
udělejte to takto:
1) Vy si zřiďte běžný účet v CZK u Equa Bank, kde máte vše kompletně bez poplatků a podmínek (jde to online).
2) manželka si zřídí běžný účet na Slovensku u slovenské Fio Banky, kde má také vše bez poplatků a podmínek
3) manželce budete měsíčně přeposílat peníze na její účet (pro toto přeposílání si ještě Vy otevřete druhý účet u české Fio Banky, který je také kompletně zdarma a dokonce má bez poplatků platební styk ČR-SR).
U Fio Banky se platí jen za výběry z bankomatů cizích bank a u Equa Bank zase za zahraniční platební styk ČR-SR. Tedy na běžné používání v ČR je nejlepší Equa Bank, z toho přepošlete peníze do české Fio Banky a odsud manželce do Slovenské Fio Banky. Když to uděláte přesně takto, bude to kompletně bez poplatků.
Jakékoliv jiné řešení by bylo dražší. Druhá vydaná karta k českému účtu pro manželku pro používání na Slovensku by byla vždy nevýhodná (poplatky za výběr z bankomatu v zahraničí).
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, mám exekuce a nyní mi výrazně zvedli exekuční srážky na základě příkazu exekutora. Exekuce jsou pouze nepřednostní. Zároveň mám smlouvu u T-Mobile něco přes 3 roky, řádně a včas platím faktury a nic od nich na splátky nemám. Když půjdu do insolvence, mám strach, že mi smlouvu operátor zruší a přijdu o připojení na internet.
Dobrý den, mám exekuci na bankovní účty. Očekávám platbu z pojistky po záplavách. Tato platba by měla spadat pod ochranu §317 odst.1, pohledávky nepodléhající výkonu rozhodnutí, příjmy, které jsou vyloučeny z exekuce. Jak mám postupovat, když mi tato platba od pojišťovny přijde na účet, aby nebyla zablokována? Děkuji
Dobrý den, chci se informovat - včera se mi strhla platba z Fio banky 120 000 Kč do České spořitelny. Nešla dát okamžitá platba. Dnes stále na účtu České spořitelny nic není, přestože se to z účtu ve Fio strhlo. Nevíte za jak dlouho to dojde? Do banky jsme volali - tam nám sdělili, že to trvá 1-2 dny, že to máme očekávat v pátek, nejpozději v pondělí. Je to tedy tak?
Dobrý den, prosím vás, chtěla bych poradit - mám hypotéku, na které je uvedený jiný spoluúčastník. Žádala jsem si o dodatek ke smlouvě a k tomu potřebuji jeho podpis. Nejde ho vyvázat z hypotéky. Nevím co mám dělat, je to složitá situace, protože mám zastavený byt, který není můj, a chtěla jsem ho vyvázat. Bez jeho podpisu nelze nic dělat. Co mám dělat? Prosím, můžete mi poradit? Děkuji
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Případy, kdy lidé při nakupování přes internet naletí podvodníkům, se stále množí. A to i přesto, že kyberspecialisté v bankách se mohou přetrhnout, aby okrádání lidí zabránili. Šíří osvětu a bdí nad transakcemi, mezi nimiž umí rozpoznat většinu těch, které mají jediný cíl — získání vašich peněz. Pokud je odhalí, snaží se klienta kontaktovat a ochránit ho. Háček je v tom, že tentýž způsob si k okrádání lidí volí i sami šejdíři. Jak poznat, kdo je kdo? V následujícím článku o tzv. vishingu vám napoví Pavel Šašek, vedoucí oddělení prevence karetních podvodů z Komerční banky.
Podle průzkumu Indexu prosperity a finančního zdraví Čechů z roku 2023 má pojištění domácnosti nebo pojištění nemovitosti sjednané 61 % české populace. Pojištění nemovitosti se zpravidla vztahuje i na okolní stavby, jako je kůlna nebo garáž. Pokrývá však pojištění majetku i drahé auto v garáži?
Volají, píší, slibují, straší a všechno s jediným cílem — okrást lidi o peníze. Tak by se dalo shrnout chování finančních kyberpodvodníků. Ti se stávají větší a větší hrozbou. Kde se ale berou? A jak je možné, že se i přes nekonečná varování najdou lidé, kteří jim naletí? Podle Marka Macháčka z Komerční banky, jenž méně i více zdařilé pokusy o nelegální převody peněz řeší denně, se jedná o rozsáhlý a mimořádně výdělečný byznys za hranou zákona, který se s největší pravděpodobností nikdy nepodaří vymýtit. S nadsázkou ho přirovnává k chobotnici, jíž jedno chapadlo useknete a další dvě narostou. Součástí výcviku členů podvodných skupin bývá nejen spisovná čeština nebo základní finanční pojmy, ale třeba i výslech na detektoru lži.