Dobrý den, rád bych si založil běžný a spořící účet v EUR, pokud možno bez poplatků. Některé banky tohle sice nabízejí /Equabank/, ale já chci na účet ukládat přímo měnu euro, ne koruny. Tyto prostředky bych potom chtěl čerpat např. platbami platební kartou v zahraničí. Uvažoval jsem i o založení účtu na Slovensku, ale nemám ani slovenské občanství, ani trvalý či přechodný pobyt na Slovensku. Děkuji.
Dobrý den,
vedení bezplatného běžného či spořícího účtu v EUR není problém, to nabízí jak Equa Bank, tak např. Fio Banka. Potíž je ve vkladech valut. Zatímco Equa Bank je čistě bezhotovostní banka (tedy na přepážkách nelze vložit žádnou hotovost - ani EUR ani koruny), Fio má přepážky hotovostní, ale za vklad v EUR si účtuje nemalý poplatek - 0,5% z vkládaných peněz, min. 75 Kč, max. 250 Kč (vklad korun je bezplatný). Poplatek za vklad valut si účtují bohužel všechny tuzemské banky a častokráte ještě vyšší.
Založit si účet na Slovensku není problém - stačí český občanský průkaz (stejně tak je možno si založit účet kdekoliv v rámci celé EU - pouze na OP, občanství ani pobyt netřeba).
Přijde na to, jak často jezdíte do zahraničí. Pokud je to dovolená 2x ročně, pak asi nemá smysl mít zvláštní EUR účet a šetřit na konverzi (za vklad valut na účet byste totiž zaplatil pravděpodobně více nemluvě o tom, že nejlepší směnárny - např. exchange.cz - mají lepší kurzy než i ty nejlepší banky). Nyní je navíc EUR uměle oslabeno na 27 Kč. Za rok toto oslabení skončí a kurz poskočí na 25 Kč (tedy vklady v EUR se znehodnotí a naopak vklady v korunách zhodnotí).
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, mám exekuce a nyní mi výrazně zvedli exekuční srážky na základě příkazu exekutora. Exekuce jsou pouze nepřednostní. Zároveň mám smlouvu u T-Mobile něco přes 3 roky, řádně a včas platím faktury a nic od nich na splátky nemám. Když půjdu do insolvence, mám strach, že mi smlouvu operátor zruší a přijdu o připojení na internet.
Dobrý den, mám exekuci na bankovní účty. Očekávám platbu z pojistky po záplavách. Tato platba by měla spadat pod ochranu §317 odst.1, pohledávky nepodléhající výkonu rozhodnutí, příjmy, které jsou vyloučeny z exekuce. Jak mám postupovat, když mi tato platba od pojišťovny přijde na účet, aby nebyla zablokována? Děkuji
Dobrý den, chci se informovat - včera se mi strhla platba z Fio banky 120 000 Kč do České spořitelny. Nešla dát okamžitá platba. Dnes stále na účtu České spořitelny nic není, přestože se to z účtu ve Fio strhlo. Nevíte za jak dlouho to dojde? Do banky jsme volali - tam nám sdělili, že to trvá 1-2 dny, že to máme očekávat v pátek, nejpozději v pondělí. Je to tedy tak?
Dobrý den, prosím vás, chtěla bych poradit - mám hypotéku, na které je uvedený jiný spoluúčastník. Žádala jsem si o dodatek ke smlouvě a k tomu potřebuji jeho podpis. Nejde ho vyvázat z hypotéky. Nevím co mám dělat, je to složitá situace, protože mám zastavený byt, který není můj, a chtěla jsem ho vyvázat. Bez jeho podpisu nelze nic dělat. Co mám dělat? Prosím, můžete mi poradit? Děkuji
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Případy, kdy lidé při nakupování přes internet naletí podvodníkům, se stále množí. A to i přesto, že kyberspecialisté v bankách se mohou přetrhnout, aby okrádání lidí zabránili. Šíří osvětu a bdí nad transakcemi, mezi nimiž umí rozpoznat většinu těch, které mají jediný cíl — získání vašich peněz. Pokud je odhalí, snaží se klienta kontaktovat a ochránit ho. Háček je v tom, že tentýž způsob si k okrádání lidí volí i sami šejdíři. Jak poznat, kdo je kdo? V následujícím článku o tzv. vishingu vám napoví Pavel Šašek, vedoucí oddělení prevence karetních podvodů z Komerční banky.
Podle průzkumu Indexu prosperity a finančního zdraví Čechů z roku 2023 má pojištění domácnosti nebo pojištění nemovitosti sjednané 61 % české populace. Pojištění nemovitosti se zpravidla vztahuje i na okolní stavby, jako je kůlna nebo garáž. Pokrývá však pojištění majetku i drahé auto v garáži?
Volají, píší, slibují, straší a všechno s jediným cílem — okrást lidi o peníze. Tak by se dalo shrnout chování finančních kyberpodvodníků. Ti se stávají větší a větší hrozbou. Kde se ale berou? A jak je možné, že se i přes nekonečná varování najdou lidé, kteří jim naletí? Podle Marka Macháčka z Komerční banky, jenž méně i více zdařilé pokusy o nelegální převody peněz řeší denně, se jedná o rozsáhlý a mimořádně výdělečný byznys za hranou zákona, který se s největší pravděpodobností nikdy nepodaří vymýtit. S nadsázkou ho přirovnává k chobotnici, jíž jedno chapadlo useknete a další dvě narostou. Součástí výcviku členů podvodných skupin bývá nejen spisovná čeština nebo základní finanční pojmy, ale třeba i výslech na detektoru lži.