Dobrý den, I am writing about the problem with the Fio Banka my girlfriend had recently. She went to the bank office and asked a bank employee to make a transfer from her account (EUR) to another account in Thailand (THB). A week later transfer returned and 50 EUR was taken. Transfer was not done and the bank took the initial fee first and secondly this 50 EUR. Moreover 1 month ago I made the same transfer by internet from my account in Fio Banka and everything went well. Details provided to the bank employee were the same as details i used myself. I wrote a complaint to Fio Banka and I asked about the explanation. They just closed the ticket and no information were provided. I feel cheated and I don't know what should I do now. I will appreciate any advice. Poradíte?
Hello,
such a bank transfers to the countries far away are always complicated. The bank connection is not direct (Czech Republic - Thailand) but the money are going via many other countries (example: Czech banks have direct connection with Russian banks, Russian Banks with Chinese Banks and Chinese Banks with Thailand). The informatin provided for the payment request has to be 100% accurate (even one small typo can be a reason for later rejection - typically done by a bank at the end of this long chain). If the payment is rejected by Chinese bank, the message (and money) are getting back via Russian bank to the Czech Republic...and this connection is unfortunately not 100% reliable regarding the handover of rejection details.
I would say it is more about bad communication of Fio banka than a purpose or cheating. Surely they should tell you more about the details of international payments, risks and possibilities of failure (although even they maybe do not know for 100% the exact reason for this particular case). You can try to chase Fio banka for the fee return - print payment details from internetbanking from your account (where the transfer was successful) and her account - if the data are 100% identical it will be obvious that the mistake was not done by her.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, prosím o radu, ako správne napísať mail. Aký zvoliť text. Priateľ si v ťažkej životnej situácii požičal peniaza od nebankoviek, ktoré nedokázal splácať. Dané spoločnosti si buď neoverili jeho bonitu, alebo im bol zaslaný jeho výpis z účtu, kde bolo zjavné, že má mnoho ďalších požičiek a dokonca sázky. Spoločnosti pohladávky postupili. Jeho snahou je teraz všetko vyriešiť, ale nechceme platiť vzniklé penále. Zaslali sme zatial písomne žádost o zaslaní uznání závazku. Jedná sa o podnikateľske požičky. Dakujem moc za odpoveď.
Dobrý den, v roce 2024 jsem 4 měsíce vydělávala a bydlela v Rakousku, jinak jsem byla v ČR jako student bez příjmu. Následující rok budu bydlet a vydělávat jen v Rakousku. Trvalý pobyt mám stále hlášený i v ČR. Musím za nějaký nebo za oba tyto roky podávat daňové přiznání či jiný dokument i v ČR? Děkuji
Dobrý den, dnes jsem u podnikatelského účtu zvyšovala kontokorent. Zatím se nová částka k čerpání neobjevila a starou stále vidím (mám ji na účtu k dispozici v plné výši). Změnila se mi ale splatnost původního kontokorentu na dnešní den. Dokumenty na nový kontokorent jsou řádně podepsané, ale peníze se ještě nezobrazily. Nemůže se stát, že banka původní kontokorent ukončí a nový nedá k dispozici, i když jsou podepsané dokumenty?
Dobrý den, naletěla jsem podvodníkům při žádosti o půjčku. Platila jsem jim různé poplatky a pak se rozhodla vše zrušit. Samozřejmě po mně chtějí opět poplatek za zrušení. Vyhrožují mi pokud ho nezaplatím, že se stane něco hrozného, nebudu mít klid, fyzickým napadením atd. Máte prosím zkušenosti s tímto, je to opravdu možné? Policii jsem kontaktovala, bohužel pozdě. A rozum ten jsem někde zřejmě ztratila už při počátku zřízení půjčky tímto způsobem. Děkuji za odpověď.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Uvažujete o rekonstrukci domu, ale trápí vás financování? Nová státní půjčka "Oprav dům po babičce" může být řešením. Nabízí kombinaci dotace a úvěru až 4 miliony Kč bez zástavy, s nízkým úrokem a dlouhou dobou splatnosti. Zjistěte, jak tuto výhodnou nabídku využít pro vaše bydlení a proč ji už zvolilo téměř 500 lidí.
Začínající podnikatelé často využívají bezplatné fakturační programy. Jsou dostupné, dobře se používají a fakturu vygenerují na pár kliků. Bezplatné programy mají ale i svá úskalí – přečtěte si, o čem byste měli vědět, než je začnete využívat.Zdroj obrázku: Pexels.com
Jednoduché, minimalistické a zároveň dostupné bydlení. Přesně to nabízejí tiny housy – malé domky, které zaberou jen kolem 20 m2. Umístíte je tak i na malé pozemky. A často se obejdete i bez stavebního povolení. Podívejte se, jaké mají výhody, jak je financovat a jak získat na tiny house hypotéku.