Dobrý den, proč nefunguje internetové bankovnictví o svátcích a vikendu? Je to přece virtuální transakce. Zadala jsem trvalý příkaz k 23. v měsíci-platba u druhé banky má být k 27. vměsíci. Konkretně teď byla platba dána do blokace 23.12, ale odešla 27.12. včera. Z druhé banky, kam měla platba přijít, mě urgovali a že není jejich problém, že jim platba nepřišla, ale můj, že jsem platbu neposlala dřív. Pro mě by to znamenalo zrušit pl. příkaz zadat jednu platbu jinak a pak vše vrátit, tak jak bylo...Připadá mi to složité a nelíbí se mi, že banka blokuje peníze, používá je- za pro mě nevyhovujího úroku a způsobuje mi problémy neodesláním. Jsem prěsvědčena o tom, že to jde nastavit tak, aby platby byly odeslány nejen v pracovní dny do určité hodiny. Děkuji za odpověď.
Dobrý den,
zákonná lhůta pro platbu z banky do banky jsou 2 pracovní dny. Více pro-klientské banky to stíhají za 1 pracovní den, méně pro-klientské banky to uměle natahují až na ono zákonné maximum (a část z této lhůty - 1 pracovní den - mají Vaše peníze bezúročně ke svému použití). Pokud se Vám nelíbí přístup vaší banky, není nic snazšího než banku změnit (v tuzemsku máme přes 30 bank, konkurence se o klienty doslova pere).
Během víkendů a svátků banky nepracují (a tudíž neprobíhají mezibankovní platby - fungují pouze platby v rámci jedné banky). Platby z banky do banky jdou přes systém mezibankovního platebního styku (CERTIS), který provozuje ČNB (a který také ve dnech pracovního klidu nepracuje). Tedy 24/25/26 platba proběhnout nemohla, a pakliže jste platbu odeslala 23/12 a peníze dorazily příjemci 27/12, tak to trvalo pouze 1 pracovní den, což bych považoval za velmi slušné.
Co se trvalých příkazů týče, opět více pro-klientské banky si svátky ohlídají a v takovýchto případech odešlou platbu automaticky o patřičný počet dní dříve, aby platba dorazila do cíle včas.
Internetbanking funguje nonstop, problém je na straně legislativy, která bankám určuje, že o víkendu a svátcích se nepracuje. Jistě, systém může jet automaticky a více než 99,9% všech plateb je zprocesováno pouze systémem. Jenže vždy tam bude pár problematických kousků (0,1%), na které je systém krátký a potřebují lidský zásah (ať už se jedná o technický problém nebo podezření na kriminální činnost).
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, jsem v insolvenci, ale únorový příjem mi bude dělat 14 800 Kč. Mám strach, že mi to zruší. Podle výpočtu kalkulačky nemám ani na tu nejnižší splátku, budu v mínusu 1 000 Kč. Ale jsem ochotná to dorovnat. Můžou mi oddlužení zrušit? Děkuji za odpověď.
Dobrý den, po zemřelé babičce probíhá dědické řízení, které ještě není u konce. Co se týče účtu, hotovost se následně rozdělí mezi dědice (stav ke dni úmrtí). Co se ale stane s penězi, které přijdou na účet až po několika dnech od úmrtí? Děkuji za odpověď. Kateřina
Dobrý den, mám dotaz. Mám půjčku u nebankovní společnosti a dali mi tam úroky, A hrozí, že přijde nějaký interní pracovník. Zajímá mě, co může interní pracovník udělat. A jestli je nejdřív potřeba to dát k soudu, aby přišel exekutor nebo aby mi sáhli na účet. A jestli musí nejdřív poslat písemně, že se něco takové bude dít. Děkuji za odpověď.
Dobrý den, před dvěma lety jsem měl exekuci a blokaci na účtu, kdy jsem využil svého práva na jednorázový výběr. Exekuce byla následně vyřešena a účet mi byl odblokován a mohl jsem ho opět volně používat. Nyní mi byl účet opětovně zablokován kvůli exekuci a chci se zeptat - když se jedná o novou exekuci a novou blokaci, mám nárok na jednorázový výběr ve výši trojnásobku životního minima? Děkuji za odpověď
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Správně zvolené pojištění na hory ochrání především vaši peněženku. Když už se stane úraz nebo někomu způsobíte škodu, pojištěni za vás uhradí veškeré výdaje. V opačném případě můžete čelit statisícovým až milionovým exekucím. Podívejte se, co doporučují ve společnosti Broker Trust všem, kdo vybírají pojištění na hory a kdo se připravují na odjezd na zasněžené svahy.
Silným motivem k dlouhodobému investování by se mohly stát pro řadu Čechů vlastní děti. Jak ukázal průzkum, který pro Asociace pro kapitálový trh ČR (AKAT ČR) provedla agentura Perfect Crowd, až 66 % respondentů svým potomkům spoří, aby jim v budoucnu ulehčilo vstup do dospělosti. Nejpočetnější skupina dotázaných, konkrétně 29 %, podle citovaného průzkumu naspoří ročně do 10 000 Kč, mezi 10 tisíci a 30 tisíci Kč ročně pak odloží 28 % Čechů.
Po dvou letech vysokých sazeb nastává na hypotečním trhu zásadní zlom. Srovnání nájmu a hypotéky ukazuje překvapivé výsledky: v některých krajích České republiky vychází poprvé od roku 2022 výhodněji hypotéka než nájem. Které to jsou a o kolik méně tam zaplatíte na hypotéce než na nájmu? A co zbývající kraje? Přinášíme srovnání napříč regiony ČR.