Dobrý den, proč nefunguje internetové bankovnictví o svátcích a vikendu? Je to přece virtuální transakce. Zadala jsem trvalý příkaz k 23. v měsíci-platba u druhé banky má být k 27. vměsíci. Konkretně teď byla platba dána do blokace 23.12, ale odešla 27.12. včera. Z druhé banky, kam měla platba přijít, mě urgovali a že není jejich problém, že jim platba nepřišla, ale můj, že jsem platbu neposlala dřív. Pro mě by to znamenalo zrušit pl. příkaz zadat jednu platbu jinak a pak vše vrátit, tak jak bylo...Připadá mi to složité a nelíbí se mi, že banka blokuje peníze, používá je- za pro mě nevyhovujího úroku a způsobuje mi problémy neodesláním. Jsem prěsvědčena o tom, že to jde nastavit tak, aby platby byly odeslány nejen v pracovní dny do určité hodiny. Děkuji za odpověď.
Dobrý den,
zákonná lhůta pro platbu z banky do banky jsou 2 pracovní dny. Více pro-klientské banky to stíhají za 1 pracovní den, méně pro-klientské banky to uměle natahují až na ono zákonné maximum (a část z této lhůty - 1 pracovní den - mají Vaše peníze bezúročně ke svému použití). Pokud se Vám nelíbí přístup vaší banky, není nic snazšího než banku změnit (v tuzemsku máme přes 30 bank, konkurence se o klienty doslova pere).
Během víkendů a svátků banky nepracují (a tudíž neprobíhají mezibankovní platby - fungují pouze platby v rámci jedné banky). Platby z banky do banky jdou přes systém mezibankovního platebního styku (CERTIS), který provozuje ČNB (a který také ve dnech pracovního klidu nepracuje). Tedy 24/25/26 platba proběhnout nemohla, a pakliže jste platbu odeslala 23/12 a peníze dorazily příjemci 27/12, tak to trvalo pouze 1 pracovní den, což bych považoval za velmi slušné.
Co se trvalých příkazů týče, opět více pro-klientské banky si svátky ohlídají a v takovýchto případech odešlou platbu automaticky o patřičný počet dní dříve, aby platba dorazila do cíle včas.
Internetbanking funguje nonstop, problém je na straně legislativy, která bankám určuje, že o víkendu a svátcích se nepracuje. Jistě, systém může jet automaticky a více než 99,9% všech plateb je zprocesováno pouze systémem. Jenže vždy tam bude pár problematických kousků (0,1%), na které je systém krátký a potřebují lidský zásah (ať už se jedná o technický problém nebo podezření na kriminální činnost).
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, mám exekuce a nyní mi výrazně zvedli exekuční srážky na základě příkazu exekutora. Exekuce jsou pouze nepřednostní. Zároveň mám smlouvu u T-Mobile něco přes 3 roky, řádně a včas platím faktury a nic od nich na splátky nemám. Když půjdu do insolvence, mám strach, že mi smlouvu operátor zruší a přijdu o připojení na internet.
Dobrý den, mám exekuci na bankovní účty. Očekávám platbu z pojistky po záplavách. Tato platba by měla spadat pod ochranu §317 odst.1, pohledávky nepodléhající výkonu rozhodnutí, příjmy, které jsou vyloučeny z exekuce. Jak mám postupovat, když mi tato platba od pojišťovny přijde na účet, aby nebyla zablokována? Děkuji
Dobrý den, chci se informovat - včera se mi strhla platba z Fio banky 120 000 Kč do České spořitelny. Nešla dát okamžitá platba. Dnes stále na účtu České spořitelny nic není, přestože se to z účtu ve Fio strhlo. Nevíte za jak dlouho to dojde? Do banky jsme volali - tam nám sdělili, že to trvá 1-2 dny, že to máme očekávat v pátek, nejpozději v pondělí. Je to tedy tak?
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Případy, kdy lidé při nakupování přes internet naletí podvodníkům, se stále množí. A to i přesto, že kyberspecialisté v bankách se mohou přetrhnout, aby okrádání lidí zabránili. Šíří osvětu a bdí nad transakcemi, mezi nimiž umí rozpoznat většinu těch, které mají jediný cíl — získání vašich peněz. Pokud je odhalí, snaží se klienta kontaktovat a ochránit ho. Háček je v tom, že tentýž způsob si k okrádání lidí volí i sami šejdíři. Jak poznat, kdo je kdo? V následujícím článku o tzv. vishingu vám napoví Pavel Šašek, vedoucí oddělení prevence karetních podvodů z Komerční banky.
Podle průzkumu Indexu prosperity a finančního zdraví Čechů z roku 2023 má pojištění domácnosti nebo pojištění nemovitosti sjednané 61 % české populace. Pojištění nemovitosti se zpravidla vztahuje i na okolní stavby, jako je kůlna nebo garáž. Pokrývá však pojištění majetku i drahé auto v garáži?
Volají, píší, slibují, straší a všechno s jediným cílem — okrást lidi o peníze. Tak by se dalo shrnout chování finančních kyberpodvodníků. Ti se stávají větší a větší hrozbou. Kde se ale berou? A jak je možné, že se i přes nekonečná varování najdou lidé, kteří jim naletí? Podle Marka Macháčka z Komerční banky, jenž méně i více zdařilé pokusy o nelegální převody peněz řeší denně, se jedná o rozsáhlý a mimořádně výdělečný byznys za hranou zákona, který se s největší pravděpodobností nikdy nepodaří vymýtit. S nadsázkou ho přirovnává k chobotnici, jíž jedno chapadlo useknete a další dvě narostou. Součástí výcviku členů podvodných skupin bývá nejen spisovná čeština nebo základní finanční pojmy, ale třeba i výslech na detektoru lži.