Dobrý den, chci Vás poprosit o radu. S manželem ( 44 a 43 let) jsme si společně podali žádost o insolvenci, která nám byla schválená a teď mezi svátkami nám už dorazili domů papíry od soudu se splátkovým kalendářem. První splátka bude odcházet teď v lednu 2016. Já jsme normálně zaměstananá na plný úvazek, manžel je v invalidním důchodě po onkologickém onemocnění. Rádi by jsme si založili běžný účet v bance( přemýšleli jsme FIO banku) , kam by přicházeli peníze jako zbytek mé výplaty a taky manželův důchod. Těch peněz za těch 5 let,co bude běžět oddlužení, asi moc nebude. Můj dotaz zní: Je možné a v které bance, založení běžného účtu pro nás oba jako manželé, aby jsme měli k účtu oba příštup. Když sme přemýšleli i do budoucna, i v případě,že by se něco s jedním z nás něco stalo, aby ten druhý mohl se dostat k penězům - třeba v případě smrti. Předem Vám moc děkuji za odpověď.
Dobrý den,
společný účet se zcela rovnocennými právy pro více osob (tedy třeba pro manžele) dnes nabízí pouze UniCredit Bank a mBank. Je to totiž poměrně právně komplikované a mnohem jednodušší je, když si jeden zřídí účet na sebe a druhému udělí dispoziční právo (to umějí všechny banky).
Vůbec nejlepší model je, když si každý z manželů zřídí svůj účet (oba příjmy pak můžou chodit třeba na jeden účet, ze které se platí domácnost) a zbytek se může rozdělit mezi oba účty tak, aby každý měl nějakou tu korunu. Navzájem si sdělíte přihlašovací údaje do internetbankingu a kdyby se cokoliv stalo, je možné manipulovat s oběma účty jednou osobou (v případě úmrtí je třeba peníze převést co nejrychleji na druhý účet, než ho notář zablokuje).
Výše zmíněný společný účet (či varianta s dispozičním právem) je komplikovaná právě v případě úmrtí, kdy dochází k blokaci účtu zemřelého. Ten druhý pak třeba nemá vůbec možnost nějak zajistit domácnost (pravidelné platby), nemůže se dostat k úsporám, atd., než skončí dědické řízení. Tato rizika eliminuje model "každý má svůj účet", kdy je možné ve chvíli nejtěžší všechny trvalé platby převést na druhý účet stejně spolehlivě jako úspory samotné.
Fio Banka je dobrá volba, ale ještě o fous lepší je Equa Bank (identické podmínky jako Fio + navíc bezplatné výběry z bankomatů libovolných bank - zcela bez podmínek a vše ostatní jako u Fio také zdarma).
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, mám exekuce a nyní mi výrazně zvedli exekuční srážky na základě příkazu exekutora. Exekuce jsou pouze nepřednostní. Zároveň mám smlouvu u T-Mobile něco přes 3 roky, řádně a včas platím faktury a nic od nich na splátky nemám. Když půjdu do insolvence, mám strach, že mi smlouvu operátor zruší a přijdu o připojení na internet.
Dobrý den, mám exekuci na bankovní účty. Očekávám platbu z pojistky po záplavách. Tato platba by měla spadat pod ochranu §317 odst.1, pohledávky nepodléhající výkonu rozhodnutí, příjmy, které jsou vyloučeny z exekuce. Jak mám postupovat, když mi tato platba od pojišťovny přijde na účet, aby nebyla zablokována? Děkuji
Dobrý den, chci se informovat - včera se mi strhla platba z Fio banky 120 000 Kč do České spořitelny. Nešla dát okamžitá platba. Dnes stále na účtu České spořitelny nic není, přestože se to z účtu ve Fio strhlo. Nevíte za jak dlouho to dojde? Do banky jsme volali - tam nám sdělili, že to trvá 1-2 dny, že to máme očekávat v pátek, nejpozději v pondělí. Je to tedy tak?
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Případy, kdy lidé při nakupování přes internet naletí podvodníkům, se stále množí. A to i přesto, že kyberspecialisté v bankách se mohou přetrhnout, aby okrádání lidí zabránili. Šíří osvětu a bdí nad transakcemi, mezi nimiž umí rozpoznat většinu těch, které mají jediný cíl — získání vašich peněz. Pokud je odhalí, snaží se klienta kontaktovat a ochránit ho. Háček je v tom, že tentýž způsob si k okrádání lidí volí i sami šejdíři. Jak poznat, kdo je kdo? V následujícím článku o tzv. vishingu vám napoví Pavel Šašek, vedoucí oddělení prevence karetních podvodů z Komerční banky.
Podle průzkumu Indexu prosperity a finančního zdraví Čechů z roku 2023 má pojištění domácnosti nebo pojištění nemovitosti sjednané 61 % české populace. Pojištění nemovitosti se zpravidla vztahuje i na okolní stavby, jako je kůlna nebo garáž. Pokrývá však pojištění majetku i drahé auto v garáži?
Volají, píší, slibují, straší a všechno s jediným cílem — okrást lidi o peníze. Tak by se dalo shrnout chování finančních kyberpodvodníků. Ti se stávají větší a větší hrozbou. Kde se ale berou? A jak je možné, že se i přes nekonečná varování najdou lidé, kteří jim naletí? Podle Marka Macháčka z Komerční banky, jenž méně i více zdařilé pokusy o nelegální převody peněz řeší denně, se jedná o rozsáhlý a mimořádně výdělečný byznys za hranou zákona, který se s největší pravděpodobností nikdy nepodaří vymýtit. S nadsázkou ho přirovnává k chobotnici, jíž jedno chapadlo useknete a další dvě narostou. Součástí výcviku členů podvodných skupin bývá nejen spisovná čeština nebo základní finanční pojmy, ale třeba i výslech na detektoru lži.