Pokracovani dotazu č. 2423: Dobry den, stale mam problem s Raiffeisen stav. sporitelnou. Mela jsem stav. sporeni (zalozene v dubnu 1999), v roce 2007 jsem se odstehovala do zahranici a ukoncila trvaly pobyt v CR. V rijnu 2015 mi Raiffesen zrusila ucet a odmita vyplatit statni podporu za dobu, kdy jsem trvaly pobyt v CR mela. Odvolavaji se na toto: Zákon o stavebním spoření stanovuje v §4 odst. podmínku, že státní podpora náleží účastníkovi stavebního spoření, pokud je účastník stavebního spoření fyzická osoba s trvalým pobytem na území České republiky a rodným číslem přiděleným příslušným orgánem České republiky, a to po celou dobu trvání smluvního vztahu. Postupuje Raiffeisen spravne? Nekolikrat jsem si stezovala, ale nikam to nevede... Mam s nimi jen problemy (napr. pisemne vyjadreni ke stiznosti bylo zaslano na nespravnou zahranicni adresu i presto, ze o spravne adrese jsem je informovala, me dotazy zaslane e-mailem jsou ignorovany apod.). Takze potrebuji jednoznacnou odpoved, kdo ma pravdu? Mam narok na statni podporu za dobu trvani trvaleho pobytu nebo ne? Dekuji.
Dobrý den,
z níže uvedeného paragrafu zákona o stavebním spoření jasně plyne, že stačí být občanem ČR.
§ 4 Účastník stavebního spoření
(1) Účastníkem stavebního spoření (dále jen „účastník“) může být fyzická nebo právnická osoba.
(2) Státní podporu může získat
(3) Nárok na státní podporu za příslušný kalendářní rok vzniká tehdy, pokud účastník splňoval alespoň jednu z podmínek podle odstavce 2 po celý kalendářní rok, není-li v tomto zákoně stanoveno jinak. V kalendářním roce, v jehož průběhu doba spoření začíná nebo končí, postačí, když účastník splňoval alespoň jednu z podmínek podle odstavce 2 po dobu trvání doby spoření v dotčeném roce.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý deň prajem, pane Budín. Obraciam sa na Vás s pár dotazmi :) Platil som už prostredníctvom karty na zahraničných stránkach, samozrejme, že aspoň podľa môjho poznania na overených napr. (Gondwana Records). Všetko bolo zatiaľ ok. Tak som si povedal, že si stiahnem nejaké videjko zo SexArtu. Zaplatil som kartou a asi po hodine mi prišla sms, že z bezpečnostých dôvodov mi bola karta zablokovaná. Ak som pochopil správne, je to kvôli tomu, že ide o utajené miesto 866-452-5108, neskôr som za číslom zbadal miesto US. Kartu mi odblokovali, ale ako som znova navštívil stranku, karta sa opäť zablokovala. Chcel by som vedieť, či sa dá tomu predísť, alebo sa na to. Druhá vec, isto viete asi aká je fin. gramotnosť, preto sa opýtam. Mám založený druhý pilier a vidím v internetbankingu, že je tam istý pohyb peňazí, hore dole, nie veľké čiastky. Jedná sa o zhodnocovanie, prípadne opak u daného fondu? Veľká vďaka za odpovede a pekné sviatky prajem.
S pozdravom K. Špeťuch
Dobry den, měl jsem dluh, když jsem žil v Praze. Úroky z tohoto dluhu byly absurdní, takže i po té, co jsem zaplatil přes 500 000 Kč, jsem stále dostával účty. Jako cizinec jsem odešel a přestěhoval se do JARu. To bylo před 10 lety a nemám v plánu se vrátit do Prahy. Nicméně, je nějaký způsob, jak zjistit, kolik ještě dlužím, a případně jednat o snížení, například zaplatit 10% z původní částky? Je také možné, že promlčecí lhůta už dávno uplynula, takže dluh možná ani není v evidenci, ale jsem jen zvědavý to zjistit. Pokud by však dluh stále existoval, možná bych měl zájem dohodnout se na jeho vyrovnání, abych si očistil jméno. Musím ale říct, že celý systém je nastavený nespravedlivě, protože úroky, které jsem platil, byly tak nehorázné, že je prakticky nemožné se z dluhů dostat. S pozdravem, Toyo
Pokračování dotazu č. 24440: Dobrý den, v minulém dotazu jsem neuvedl podrobné informace. Od 1.1. 2024 do 31.10. 2024 jsem byl zaměstnanec, zaměstnavatel za mě platil odvody. Od 1.11. 2024 jsem veden na pracovním úřadě jako uchazeč o zaměstnání. Za listopad a prosinec jsem dostal podporu v nezaměstnanosti. Budu muset vyplňovat daňové přiznáni za rok 2024?
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Plánujete si vzít úvěr a zajímá vás, jaká bude vaše měsíční splátka? Bez porozumění faktorům ovlivňujícím výši splátky se v rozhodování o půjčce neobejdete. V tomto článku vám krok za krokem vysvětlíme, jak se splátka úvěru počítá, jaké typy splátek se u půjček aplikují nebo jak si splátku jednoduše snížit. Po přečtení budete přesně vědět, co se promítá do výsledného výpočtu každé splátky.
Plánujete rodičovskou dovolenou a zajímá vás, jaká finanční podpora vás čeká? Naše podrobná příručka k rodičovskému příspěvku pro rok 2024, a především kalkulačka pro jeho výpočet, vám poskytne všechny potřebné informace.
Jak funguje vrácení DPH je otázka, kterou si klade mnoho podnikatelů působících v rámci Evropské unie. Vrácení DPH umožňuje registrovaným plátcům daně z přidané hodnoty získat zpět DPH za zboží a služby pořízené v jiných členských státech EU. Tento proces je zásadní pro optimalizaci nákladů a je řízen specifickými pravidly a podmínkami, které je třeba dodržovat.