Dobrý den, mám dotaz týkající se založení běžného účtu pro mou přítelkyni. Já osobně jsem asi před rokem přešel od Čs K Equa bank a jsem maximálně spokojen, jenže.. Skoro každý měsíc se nám stane, že nám pochybí 3-5 tisíc kč. Momentálně to řešíme kontokorentem na přítelčiném běžném účtu u čsob a Equa bank službu kontokorent nyní nenabízí. Co by jste mi prosím poradili? Která jiná banka se službou kontokorent se momentálně jeví dle zadaných kritérií (kontokorent, příchozí - odchozí platby, inkasa, trvalé platby, bezkontaktní platby kartou, výběry z bankomatů) nejvýhodněji? Popřípadě máte jiný návrh, jak jinak řešit nepravidelný více-méně minimální měsíční nedostatek finančních prostředků na běžném účtu (něco jiného, než kontokorent)? Děkuji za odpověď.
Dobrý den,
Equa bank nabízí již přes rok zcela bezkonkurenční podmínky, které žádná jiná banka ještě nedorovnala. Nejblíž je ji Fio banka a Air Bank, u kterých je také vše zdarma a bez podmínek, ale platí se za výběry z bankomatů cizích bank. Ale Fio banka zas nabízí kontokorent.
Nicméně z mého pohledu je mnohem lepší se bez kontokorentu obejít. Pravidelný nedostatek peněz, resp. nulová rezerva - to zavání potenciálně velkým malérem. Stačí, aby Vám vypadla pračka či lednička a kde vezmete 10 000 Kč na novou? Já osobně bych raději přežíval měsíc či dva o chlebu a vodě, dokud bych si nenašetřil rezervu min. oněch 10 000 Kč. Optimální rezerva je ovšem 3-6 násobek Vašich měsíčních výdajů, tedy průměrně 50-60 000 Kč. To by měl být Váš dlouhodobý cíl, řekněme na příštích 12 měsíců.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, mám exekuce a nyní mi výrazně zvedli exekuční srážky na základě příkazu exekutora. Exekuce jsou pouze nepřednostní. Zároveň mám smlouvu u T-Mobile něco přes 3 roky, řádně a včas platím faktury a nic od nich na splátky nemám. Když půjdu do insolvence, mám strach, že mi smlouvu operátor zruší a přijdu o připojení na internet.
Dobrý den, mám exekuci na bankovní účty. Očekávám platbu z pojistky po záplavách. Tato platba by měla spadat pod ochranu §317 odst.1, pohledávky nepodléhající výkonu rozhodnutí, příjmy, které jsou vyloučeny z exekuce. Jak mám postupovat, když mi tato platba od pojišťovny přijde na účet, aby nebyla zablokována? Děkuji
Dobrý den, chci se informovat - včera se mi strhla platba z Fio banky 120 000 Kč do České spořitelny. Nešla dát okamžitá platba. Dnes stále na účtu České spořitelny nic není, přestože se to z účtu ve Fio strhlo. Nevíte za jak dlouho to dojde? Do banky jsme volali - tam nám sdělili, že to trvá 1-2 dny, že to máme očekávat v pátek, nejpozději v pondělí. Je to tedy tak?
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Nejméně jednu platební kartu vlastní většina z nás. Hradit nákupy jsme se s ní naučili velmi rychle. Ne každý už se ovšem zajímá o to, jak ji lze ochránit před zneužitím podvodníky. Těm obvykle nevědomky poskytneme citlivé údaje vedoucí přímo k našim penězům, které se snaží vyvést pryč z našeho účtu a získat je pro sebe. Stále přitom platí, že nejlepší ochranou je důkladné prověření protistrany, jíž peníze posíláme. Další tipy chránící naše finance přidává vedoucí oddělení prevence platebních karet z Komerční Banky, Pavel Šašek. V pořadu Nový Den uvedl, že prostředky svěřené bance navíc hlídají zkušení profesionálové i speciální systém.
Případy, kdy lidé při nakupování přes internet naletí podvodníkům, se stále množí. A to i přesto, že kyberspecialisté v bankách se mohou přetrhnout, aby okrádání lidí zabránili. Šíří osvětu a bdí nad transakcemi, mezi nimiž umí rozpoznat většinu těch, které mají jediný cíl — získání vašich peněz. Pokud je odhalí, snaží se klienta kontaktovat a ochránit ho. Háček je v tom, že tentýž způsob si k okrádání lidí volí i sami šejdíři. Jak poznat, kdo je kdo? V následujícím článku o tzv. vishingu vám napoví Pavel Šašek, vedoucí oddělení prevence karetních podvodů z Komerční banky.
Podle průzkumu Indexu prosperity a finančního zdraví Čechů z roku 2023 má pojištění domácnosti nebo pojištění nemovitosti sjednané 61 % české populace. Pojištění nemovitosti se zpravidla vztahuje i na okolní stavby, jako je kůlna nebo garáž. Pokrývá však pojištění majetku i drahé auto v garáži?