Dobrý deň, čoskoro sa presťahujeme s manželom zo SR do ČR, poraďte nám akú banku vybrať pre bežný účet, na ktorý bude prichádzať pravidelne manželov dôchodok a tiež ešte potrebujeme dostať zo SR cca 30 000 EUR ako je to s kurzom, alebo je lepšie priniesť hotovosť so sebou a zmeniť ju v zmenárni? Ja som za Equa Bank, ale manžel tomu nie je naklonený. Je lepšie mať spoločný účet s dipozičným právom alebo každý zvlášť? Ďakujem za skorú odpoveď
Dobrý den,
Equa bank doporučuji - bezkonkurenčně nejlepší nabídka na tuzemském trhu pro vedení běžného účtu a tuzemský platební styk (mají i velmi slušné spoření). Jedinou slabinu vidím v mezinárodním platebním styku - příchozí SEPA platby (EUR platby ze Slovenska) jsou za 9 Kč - to by ještě šlo, ale odchozí platby za 99 Kč - to už je moc. Tedy pro tuzemský platební styk volte Equa a pakliže budete často platit do zahraničí/přijímat platby ze zahraničí, volte Air Bank (25 Kč příchozí/odchozí SEPA platba) nebo Fio banku (platební styk se SR kompletně zdarma).
Kurzy mají všechny tři výše zmíněné banky srovnatelné a dobré (lepší než větší banky a mnohem lepší než mBank a podobné). Ale v dobré směnárně byste dostala ještě lepší kurz (exchange.cz - zejména VIP kurz při větší výměně). Nevýhodou je, že tu hotovost tam musíte donést, pak odnést, pak vložit na účet (to je všechno bezplatné, ale chodit po Praze s hotovostí 30 000 EUR není rozumné - tedy spíše měnit po menších částkách, cca po 5 000 EUR).
Společný účet s dispozičním právem není dobré řešení - když by se nedejbože něco jednomu z vás dvou stalo, druhý se k penězům nedostane (notář musí účet zablokovat do vyřešení dědického řízení). Rozhodně je lepší mít účty dva.
Můžete to udělat třeba takto - Vy si zřiďte účet u Equa (kde na rozdíl od Fio budete mít neomezené výběry z bankomatů všech bank) a manžel nechť si zřídí účet u Fio (kde bude mít zdarma platební styk ČR-SR pro příchozí důchody).
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, mám exekuce a nyní mi výrazně zvedli exekuční srážky na základě příkazu exekutora. Exekuce jsou pouze nepřednostní. Zároveň mám smlouvu u T-Mobile něco přes 3 roky, řádně a včas platím faktury a nic od nich na splátky nemám. Když půjdu do insolvence, mám strach, že mi smlouvu operátor zruší a přijdu o připojení na internet.
Dobrý den, mám exekuci na bankovní účty. Očekávám platbu z pojistky po záplavách. Tato platba by měla spadat pod ochranu §317 odst.1, pohledávky nepodléhající výkonu rozhodnutí, příjmy, které jsou vyloučeny z exekuce. Jak mám postupovat, když mi tato platba od pojišťovny přijde na účet, aby nebyla zablokována? Děkuji
Dobrý den, chci se informovat - včera se mi strhla platba z Fio banky 120 000 Kč do České spořitelny. Nešla dát okamžitá platba. Dnes stále na účtu České spořitelny nic není, přestože se to z účtu ve Fio strhlo. Nevíte za jak dlouho to dojde? Do banky jsme volali - tam nám sdělili, že to trvá 1-2 dny, že to máme očekávat v pátek, nejpozději v pondělí. Je to tedy tak?
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Případy, kdy lidé při nakupování přes internet naletí podvodníkům, se stále množí. A to i přesto, že kyberspecialisté v bankách se mohou přetrhnout, aby okrádání lidí zabránili. Šíří osvětu a bdí nad transakcemi, mezi nimiž umí rozpoznat většinu těch, které mají jediný cíl — získání vašich peněz. Pokud je odhalí, snaží se klienta kontaktovat a ochránit ho. Háček je v tom, že tentýž způsob si k okrádání lidí volí i sami šejdíři. Jak poznat, kdo je kdo? V následujícím článku o tzv. vishingu vám napoví Pavel Šašek, vedoucí oddělení prevence karetních podvodů z Komerční banky.
Podle průzkumu Indexu prosperity a finančního zdraví Čechů z roku 2023 má pojištění domácnosti nebo pojištění nemovitosti sjednané 61 % české populace. Pojištění nemovitosti se zpravidla vztahuje i na okolní stavby, jako je kůlna nebo garáž. Pokrývá však pojištění majetku i drahé auto v garáži?
Volají, píší, slibují, straší a všechno s jediným cílem — okrást lidi o peníze. Tak by se dalo shrnout chování finančních kyberpodvodníků. Ti se stávají větší a větší hrozbou. Kde se ale berou? A jak je možné, že se i přes nekonečná varování najdou lidé, kteří jim naletí? Podle Marka Macháčka z Komerční banky, jenž méně i více zdařilé pokusy o nelegální převody peněz řeší denně, se jedná o rozsáhlý a mimořádně výdělečný byznys za hranou zákona, který se s největší pravděpodobností nikdy nepodaří vymýtit. S nadsázkou ho přirovnává k chobotnici, jíž jedno chapadlo useknete a další dvě narostou. Součástí výcviku členů podvodných skupin bývá nejen spisovná čeština nebo základní finanční pojmy, ale třeba i výslech na detektoru lži.