Banky.cz Bankovní poradna zdarma Spoření #2784,Stavební spoření - banka mě nutí do běžného účtu

Stavební spoření - banka mě nutí do běžného účtu, Spoření

REKLAMA
Stavební spoření s bonusem 8 500 Kč
15.5.2016 Spoření

Dobrý den pane Jermáři, mám na Vás prosbu o Váš názor. Jsem v prakticky nejspíš stejné situaci jako tazatelka s dotazem č. 2742. Totiž nově přidělený finanční poradce z Modré pyramidy mě kontaktoval s tím, abychom se sešli pro aktivaci on-line náhledu mého stavebního spoření, které mám u Modré pyramidy. Až na místě jsem se postupně dozvídal, že toto obnáší založení si účtu u Komerční banky (včetně třeba toho, že bych tam měl poslat 300 Kč, ze kterých si ale 200 prý můžu po aktivaci nechat zase poslat zpět). Na výběr mi poradce dal účet aktivní a pasivní, z tohoto jsem vybral pasivní (bez platební karty), i u toho jsem se pak ale v cenících na internetu dočetl, že měsíční poplatky obnáší - konkrétně "MůjÚčet" 68 Kč/měsíc, "MojeBanka" 39 Kč/měsíc. Dočetl jsem se pak sice, že vzhledem k tomu, že mám na SS u Modré pyramidy uloženo > 100 tisíc korun, měsíční poplatek bych neplatil. Přesto ale nemám z tohoto postupu dobrý pocit. Ať už proto, že zatím nikde jinde jsem pro on-line přístup k informacím něco takového podstupovat nemusel - ale i tím, že pro mne podstatné informace mně poradce nesdělil předem, ale spíš až dodatečně, po mém doptávání. V pondělí hodlám ještě zavolat na infolinky KB a Modré pyramidy, co mi k tomuto řeknou tam; nicméně pokud byste mi k tomu dal nějaké doporučení Vaše, určitě to uvítám. Zmíněné tazatelce jste doporučil, aby žádost ihned zrušila - na druhou stranu si říkám, jestli s tím nemám zbytečné obavy (když jsem zvolil tu pasivní variantu) - a taky jestli bych toto v budoucnu nemusel absolvovat tak jako tak. Navíc už jsem při té schůzce s poradcem (12. května) popodepisoval lejstra včetně žádosti o tedy "zřízení a vedení účtu" (balíček MůjÚčet, služba MojeBanka) a nevím, jestli to vůbec ještě stornovat můžu (chodit v těchto věcech příliš neumím). Prý bychom se ale měli sejít ještě jednou, abych (po dodání následných tiskovin od KB) ještě nějaké své podpisy doplnil - tak že bych ještě měl možnost z tohoto vycouvat? Ale nehrozily by mi v takovém případně třeba nějaké penále? Předem Vám moc děkuji za odpověď.

Dobrý den,

Váš instinkt je správný - toto je obyčejná lumpárna Vašeho poradce v Modré pyramidě. Váš poradce je placen provizně podle toho, kolik produktů Vám prodá - proto se Vám snaží natlačit běžný účet a internetbanking. Na celé věci vidím tři momenty, které se mi nelíbí:

1) není řečena celá pravda předem (někdo si Vás pozve za účelem něčeho, ale nakonec z toho vypadne něco jiného)

2) i když třeba teď možná nic platit nebude (splněním úložky nad 100 000 Kč), jednou stavební spoření skončí (nebo se změní podmínky pro odpuštění poplatku) a Vy náhle platit začnete (bez upozornění...a kdo si to má hlídat, za x let)

3) proč byste zde měl mít běžný účet, který vůbec nepotřebujete? (patrně ho máte u jiné banky a u Modré pyramidy jen spoříte)

Já osobně bych všechny produkty odmítl (můžete tak učinit bez jakékoliv sankce - nárok je zrušit máte kdykoliv bezplatně) a nadále se odmítl s panem poradcem scházet (nemůžete důvěřovat někomu, kdo na Vás zkouší takovéto triky). Vůbec nejlepší je si všechny své záležitosti řešit osobně a poradcům se obecně vyhýbat.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2024, všechna práva vyhrazena