Dobrý den, povšimla jsem si u Fio banky poněkud opožděnějšího sdělování sražených plateb (trval. pří kazů) - a sice sdělování formou e-mailových zpráv, jinak sama o sobě tato služba, kterou mám zřízenu, funguje. Čím jsou však způsobovány ty opožděné e-maily - přesněji se jedná o potvrzení této banky o odeslaných platbách trvalých příkazů...a v kolik hodin, kolikrát denně, dochází tedy k tomu odesílání trvalých příkazů. fin. částek z běžného účtu? Děkuji za informaci. V, Kubištová
Dobrý den,
obecně mezibankovní platební styk funguje tak, že banka plátce pošle platbu do clearingového centra centrální banky a ta platbu přepošle bance příjemce. Účetní den clearingového centra končí každý pracovní den v 16:00 a další začíná v 17:00. Propustnost systému je cca 1,5 mil. plateb/hod. Za každou mezibankovní platbu banka centrální bance platí poplatek. Aby nedošlo k zahlcení systému těsně před koncem účetního dne, jsou poplatky stanoveny mimo jiné také dle času, kdy banka platbu do ČNB posílá. Méně vytížené časy jsou za 0,04-0,09 Kč, více vytížené časy (před koncem účetního dne) až za 25 Kč.
Kdy přesně a kolikrát denně posílá Fio banka platby do clearingového centra nevím (každá banka to má jinak), ale obecně to bude v období menší vytíženosti clearingového centra z důvodu optimalizace poplatků. Např. platby zadané do 10-11:00 každého dne jsou obvykle odesílány ještě ten den, pozdější platby nejdříve další účetní den.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý deň prajem, pane Budín. Obraciam sa na Vás s pár dotazmi :) Platil som už prostredníctvom karty na zahraničných stránkach, samozrejme, že aspoň podľa môjho poznania na overených napr. (Gondwana Records). Všetko bolo zatiaľ ok. Tak som si povedal, že si stiahnem nejaké videjko zo SexArtu. Zaplatil som kartou a asi po hodine mi prišla sms, že z bezpečnostých dôvodov mi bola karta zablokovaná. Ak som pochopil správne, je to kvôli tomu, že ide o utajené miesto 866-452-5108, neskôr som za číslom zbadal miesto US. Kartu mi odblokovali, ale ako som znova navštívil stranku, karta sa opäť zablokovala. Chcel by som vedieť, či sa dá tomu predísť, alebo sa na to. Druhá vec, isto viete asi aká je fin. gramotnosť, preto sa opýtam. Mám založený druhý pilier a vidím v internetbankingu, že je tam istý pohyb peňazí, hore dole, nie veľké čiastky. Jedná sa o zhodnocovanie, prípadne opak u daného fondu? Veľká vďaka za odpovede a pekné sviatky prajem.
S pozdravom K. Špeťuch
Dobry den, měl jsem dluh, když jsem žil v Praze. Úroky z tohoto dluhu byly absurdní, takže i po té, co jsem zaplatil přes 500 000 Kč, jsem stále dostával účty. Jako cizinec jsem odešel a přestěhoval se do JARu. To bylo před 10 lety a nemám v plánu se vrátit do Prahy. Nicméně, je nějaký způsob, jak zjistit, kolik ještě dlužím, a případně jednat o snížení, například zaplatit 10% z původní částky? Je také možné, že promlčecí lhůta už dávno uplynula, takže dluh možná ani není v evidenci, ale jsem jen zvědavý to zjistit. Pokud by však dluh stále existoval, možná bych měl zájem dohodnout se na jeho vyrovnání, abych si očistil jméno. Musím ale říct, že celý systém je nastavený nespravedlivě, protože úroky, které jsem platil, byly tak nehorázné, že je prakticky nemožné se z dluhů dostat. S pozdravem, Toyo
Pokračování dotazu č. 24440: Dobrý den, v minulém dotazu jsem neuvedl podrobné informace. Od 1.1. 2024 do 31.10. 2024 jsem byl zaměstnanec, zaměstnavatel za mě platil odvody. Od 1.11. 2024 jsem veden na pracovním úřadě jako uchazeč o zaměstnání. Za listopad a prosinec jsem dostal podporu v nezaměstnanosti. Budu muset vyplňovat daňové přiznáni za rok 2024?
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Plánujete si vzít úvěr a zajímá vás, jaká bude vaše měsíční splátka? Bez porozumění faktorům ovlivňujícím výši splátky se v rozhodování o půjčce neobejdete. V tomto článku vám krok za krokem vysvětlíme, jak se splátka úvěru počítá, jaké typy splátek se u půjček aplikují nebo jak si splátku jednoduše snížit. Po přečtení budete přesně vědět, co se promítá do výsledného výpočtu každé splátky.
Plánujete rodičovskou dovolenou a zajímá vás, jaká finanční podpora vás čeká? Naše podrobná příručka k rodičovskému příspěvku pro rok 2024, a především kalkulačka pro jeho výpočet, vám poskytne všechny potřebné informace.
Jak funguje vrácení DPH je otázka, kterou si klade mnoho podnikatelů působících v rámci Evropské unie. Vrácení DPH umožňuje registrovaným plátcům daně z přidané hodnoty získat zpět DPH za zboží a služby pořízené v jiných členských státech EU. Tento proces je zásadní pro optimalizaci nákladů a je řízen specifickými pravidly a podmínkami, které je třeba dodržovat.