Dobrý den, mám zřízený Eurový účet u Komerční banky ke svému G2.2 účtu (konkrétně se jedná o Erasmus účet...). Chtěla jsem si vybrat Eura v Řecku, ale ať zkusím jakýkoliv ATM, tak mi chce přepočítávat Eura na Koruny a zpět na Eura (tím pádem bych přišla o víc jak 1000 Kč během převodu). Bylo mi řečeno, že mám jen na ATM zvolit možnost bez převodu - to ovšem není možné. Buď musím souhlasit s přepočítáním s daným kursem ATM, nebo je transakce automaticky zrušena. Podle Klientské linky je s mým účtem vše v pořádku - jak je to ale možné, když všechny ATM čtou můj účet, jako by na něm byly koruny? Opravdu je s účtem vše v pořádku a je vlastně k ničemu (protože výběr Eur z korunového účtu vychází díky pouze jednomu přepočtu levněji, než z Eurového), nebo mám situaci dále řešit? Děkuji za odpověď
Dobrý den,
správně by u euro účtu samozřejmě k žádnému přepočtu při výběru z bankomatu v cizině docházet nemělo. Může se jednat o technický problém na straně KB stejně tak jako o komplikaci na straně provozovatele bankomatů (či globálně Řecka). I kdybyste vybírala z korunového účtu, tak by mělo jít navolit, jestli chcete přepočet kursem bankomatu (obvykle méně výhodné) nebo bez přepočtu - to by Vašemu korunovému účtu byla stržena částka v eurech, tedy přepočtena na koruny kurzem vaší banky (obvykle výhodnější).
Jestli to má cenu řešit je otázkou. Dopátrat viníka z tria banka/provozovatel bankomatu/Řecko nemusí být lehké. Jste-li v Řecku na týdenní dovolené, asi bych to neřešil. Plánujete-li tam setrvat na Erasmu semestr či dva, asi by stálo za to to buď řešit nebo zvolit jinou kartu/účet/banku.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, mám exekuce a nyní mi výrazně zvedli exekuční srážky na základě příkazu exekutora. Exekuce jsou pouze nepřednostní. Zároveň mám smlouvu u T-Mobile něco přes 3 roky, řádně a včas platím faktury a nic od nich na splátky nemám. Když půjdu do insolvence, mám strach, že mi smlouvu operátor zruší a přijdu o připojení na internet.
Dobrý den, mám exekuci na bankovní účty. Očekávám platbu z pojistky po záplavách. Tato platba by měla spadat pod ochranu §317 odst.1, pohledávky nepodléhající výkonu rozhodnutí, příjmy, které jsou vyloučeny z exekuce. Jak mám postupovat, když mi tato platba od pojišťovny přijde na účet, aby nebyla zablokována? Děkuji
Dobrý den, chci se informovat - včera se mi strhla platba z Fio banky 120 000 Kč do České spořitelny. Nešla dát okamžitá platba. Dnes stále na účtu České spořitelny nic není, přestože se to z účtu ve Fio strhlo. Nevíte za jak dlouho to dojde? Do banky jsme volali - tam nám sdělili, že to trvá 1-2 dny, že to máme očekávat v pátek, nejpozději v pondělí. Je to tedy tak?
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Nejméně jednu platební kartu vlastní většina z nás. Hradit nákupy jsme se s ní naučili velmi rychle. Ne každý už se ovšem zajímá o to, jak ji lze ochránit před zneužitím podvodníky. Těm obvykle nevědomky poskytneme citlivé údaje vedoucí přímo k našim penězům, které se snaží vyvést pryč z našeho účtu a získat je pro sebe. Stále přitom platí, že nejlepší ochranou je důkladné prověření protistrany, jíž peníze posíláme. Další tipy chránící naše finance přidává vedoucí oddělení prevence platebních karet z Komerční Banky, Pavel Šašek. V pořadu Nový Den uvedl, že prostředky svěřené bance navíc hlídají zkušení profesionálové i speciální systém.
Případy, kdy lidé při nakupování přes internet naletí podvodníkům, se stále množí. A to i přesto, že kyberspecialisté v bankách se mohou přetrhnout, aby okrádání lidí zabránili. Šíří osvětu a bdí nad transakcemi, mezi nimiž umí rozpoznat většinu těch, které mají jediný cíl — získání vašich peněz. Pokud je odhalí, snaží se klienta kontaktovat a ochránit ho. Háček je v tom, že tentýž způsob si k okrádání lidí volí i sami šejdíři. Jak poznat, kdo je kdo? V následujícím článku o tzv. vishingu vám napoví Pavel Šašek, vedoucí oddělení prevence karetních podvodů z Komerční banky.
Podle průzkumu Indexu prosperity a finančního zdraví Čechů z roku 2023 má pojištění domácnosti nebo pojištění nemovitosti sjednané 61 % české populace. Pojištění nemovitosti se zpravidla vztahuje i na okolní stavby, jako je kůlna nebo garáž. Pokrývá však pojištění majetku i drahé auto v garáži?