Dobrý den, jsem student (dovršil 18 let) a převedl se mi tedy účet ze Spořky na mou osobní správu (od otce). Dále se mi nějaká včelka nebo co z Raiffky odemkla také jako běžný účet ke kterému mám nyní přístup a můj dotaz tedy zní: Mám využít nejlehčí možnosti a to Raiffku vybrat a zrušit => peníze převést na studenský účet ve Spořce a tam zůstat a nebo si najít jinou alternativu u které bych "skončil"? Funkce které využívám: -Bezkontaktní platby (+ se mi velice líbí moderní možnost platby skrze mobilní telefon, která má v ČR plně fungovat jako AndroidPay od příštího jara, ale platba skrze bankovní aplikaci by mi nijak nevadila), -Klasické výběry (vč. zahraničních, kam se min. 2x ročně ukazuji, aktuálně mám u Spořky za 125,- Kč a ERSTE tuším zdarma), -Posílání peněz skrze internetové bankovnictví (jak trvalé příkazy, tak jednoduché), -Klasická správa účtu (snadná kontrola historie plateb a stavu). Jelikož se v bankách vůbec nevyznám a nemám příliš chuť pobíhat mezi 6ti pobočkami, tak se ptám Vás, tedy specialistů jak by jste to viděli. Děkuji.
Dobrý den,
doporučuji zrušit oba současné účty u Raiffeisenbank i ČS a založit si nový běžný účet u Equa bank. Zde se platí pouze za výběry z bankomatů v zahraničí (9 Kč), jinak je vše kompletně zdarma (včetně neomezených výběrů z bankomatů všech bank v tuzemsku) a to zcela bez podmínek (není to ani vázáno na statut studenta - toto je nabídka platná pro všechny bez omezení). Bezkontaktní platební karta a přehledný internetbanking (přes který lze provádět všechny úkony, takže již nikdy více se nebudete muset obtěžovat s návštěvou pobočky) jsou samozřejmostí. Účet lze založit plně online, banka za Vámi pošle zdarma kurýra s podpisem smlouvy na libovolné místo, platební kartu pošle poštou.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, mám exekuce a nyní mi výrazně zvedli exekuční srážky na základě příkazu exekutora. Exekuce jsou pouze nepřednostní. Zároveň mám smlouvu u T-Mobile něco přes 3 roky, řádně a včas platím faktury a nic od nich na splátky nemám. Když půjdu do insolvence, mám strach, že mi smlouvu operátor zruší a přijdu o připojení na internet.
Dobrý den, mám exekuci na bankovní účty. Očekávám platbu z pojistky po záplavách. Tato platba by měla spadat pod ochranu §317 odst.1, pohledávky nepodléhající výkonu rozhodnutí, příjmy, které jsou vyloučeny z exekuce. Jak mám postupovat, když mi tato platba od pojišťovny přijde na účet, aby nebyla zablokována? Děkuji
Dobrý den, chci se informovat - včera se mi strhla platba z Fio banky 120 000 Kč do České spořitelny. Nešla dát okamžitá platba. Dnes stále na účtu České spořitelny nic není, přestože se to z účtu ve Fio strhlo. Nevíte za jak dlouho to dojde? Do banky jsme volali - tam nám sdělili, že to trvá 1-2 dny, že to máme očekávat v pátek, nejpozději v pondělí. Je to tedy tak?
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Nejméně jednu platební kartu vlastní většina z nás. Hradit nákupy jsme se s ní naučili velmi rychle. Ne každý už se ovšem zajímá o to, jak ji lze ochránit před zneužitím podvodníky. Těm obvykle nevědomky poskytneme citlivé údaje vedoucí přímo k našim penězům, které se snaží vyvést pryč z našeho účtu a získat je pro sebe. Stále přitom platí, že nejlepší ochranou je důkladné prověření protistrany, jíž peníze posíláme. Další tipy chránící naše finance přidává vedoucí oddělení prevence platebních karet z Komerční Banky, Pavel Šašek. V pořadu Nový Den uvedl, že prostředky svěřené bance navíc hlídají zkušení profesionálové i speciální systém.
Případy, kdy lidé při nakupování přes internet naletí podvodníkům, se stále množí. A to i přesto, že kyberspecialisté v bankách se mohou přetrhnout, aby okrádání lidí zabránili. Šíří osvětu a bdí nad transakcemi, mezi nimiž umí rozpoznat většinu těch, které mají jediný cíl — získání vašich peněz. Pokud je odhalí, snaží se klienta kontaktovat a ochránit ho. Háček je v tom, že tentýž způsob si k okrádání lidí volí i sami šejdíři. Jak poznat, kdo je kdo? V následujícím článku o tzv. vishingu vám napoví Pavel Šašek, vedoucí oddělení prevence karetních podvodů z Komerční banky.
Podle průzkumu Indexu prosperity a finančního zdraví Čechů z roku 2023 má pojištění domácnosti nebo pojištění nemovitosti sjednané 61 % české populace. Pojištění nemovitosti se zpravidla vztahuje i na okolní stavby, jako je kůlna nebo garáž. Pokrývá však pojištění majetku i drahé auto v garáži?