Pokračovaní dotazu č. 3350: Dobrý den, takže 30.01.2017 jsem posilala 970 eur na Ukrajinu. Platba nepřišla, informovala jsem se v bance a tam nic nevěděli, po urgenci (když jsem tam udělala křik) zjistili, že 02.02. přišla zprava z korespondenční banky, že banka přijemce nema žadnou kor. banku, ktera umí přijmout platbu v EUR nebo něco v tom smyslu, ukrajinska banka byla hned požadana o informaci přes kterou kor. banku se to ma odeslat, všechno bylo ješte v ten ted vyřešeno a řekli že 02.02. platba v pořadku odešla. Dneska je 8.2. a penize pořad nepřišly, volala jsem do banky a stejna situace, aboslutní neochota řešit situaci, musela jsem nalehat at se na to zeptaji kolegu, znova po me urgenci zjistili že platbu jen dneska banka korespondenta strhla a penize tam budou do 3 dnu. Duvod proč to tak dlouho trva neřekli. Doufam že penize přijdou a nebudu to muset řešit potřetí... Podle mě bude vina u Monety která je absolutně neprofesionalní a bez ochoty něco řešit. Penize jsem odesilala pokažde z čs a přišli do 3 dnu, ted jak jsem posilala z monety tak je hned tento problem... Mužete se vyjadřit kde muže byt problem? Proč to tak dlouho trva nebo jak to cele vidite Vy? Připadně mam narok na odškodné z banky za problemovou platbu? Jde o to že přijemce na peníze čeká a pořad si myslí, že ja jsem penize neodeslala a celkově to budí dojem o me neserioznosti.
Dobrý den,
jak psal kolega v odpovědi na předchozí dotaz č. 3350, problém je v rozdílných korespondenčních (zprostředkovatelských) bankách. Každá tuzemská banka má cestu peněz na Ukrajinu řešenou jinak (přes jiné banky). Tudíž jedno spojení (ČS) může být rychlejší a bezproblémovější než jiné (MONETA). Banky se v mezinárodních platbách liší cenou (výše poplatku), kvalitou (rychlost platby) a ochotou (celkový přístup k zákazníkovi). Volte takovou banku, která Vám vyhovuje nejvíce (na trhu jich máme přes 30, rozhodně je z čeho vybírat). Případný nárok na odškodné je dle podmínek vaší banky (obvykle pokud by banka porušila závažným způsobem smluvní podmínky pro mezinárodní platební styk z jiného důvodu než "force majeure"). Nicméně zatím to celé trvá lehce nad týden, což se ještě výrazně nevymyká normálu.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, jsem v insolvenci, ale únorový příjem mi bude dělat 14 800 Kč. Mám strach, že mi to zruší. Podle výpočtu kalkulačky nemám ani na tu nejnižší splátku, budu v mínusu 1 000 Kč. Ale jsem ochotná to dorovnat. Můžou mi oddlužení zrušit? Děkuji za odpověď.
Dobrý den, po zemřelé babičce probíhá dědické řízení, které ještě není u konce. Co se týče účtu, hotovost se následně rozdělí mezi dědice (stav ke dni úmrtí). Co se ale stane s penězi, které přijdou na účet až po několika dnech od úmrtí? Děkuji za odpověď. Kateřina
Dobrý den, mám dotaz. Mám půjčku u nebankovní společnosti a dali mi tam úroky, A hrozí, že přijde nějaký interní pracovník. Zajímá mě, co může interní pracovník udělat. A jestli je nejdřív potřeba to dát k soudu, aby přišel exekutor nebo aby mi sáhli na účet. A jestli musí nejdřív poslat písemně, že se něco takové bude dít. Děkuji za odpověď.
Dobrý den, před dvěma lety jsem měl exekuci a blokaci na účtu, kdy jsem využil svého práva na jednorázový výběr. Exekuce byla následně vyřešena a účet mi byl odblokován a mohl jsem ho opět volně používat. Nyní mi byl účet opětovně zablokován kvůli exekuci a chci se zeptat - když se jedná o novou exekuci a novou blokaci, mám nárok na jednorázový výběr ve výši trojnásobku životního minima? Děkuji za odpověď
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Správně zvolené pojištění na hory ochrání především vaši peněženku. Když už se stane úraz nebo někomu způsobíte škodu, pojištěni za vás uhradí veškeré výdaje. V opačném případě můžete čelit statisícovým až milionovým exekucím. Podívejte se, co doporučují ve společnosti Broker Trust všem, kdo vybírají pojištění na hory a kdo se připravují na odjezd na zasněžené svahy.
Silným motivem k dlouhodobému investování by se mohly stát pro řadu Čechů vlastní děti. Jak ukázal průzkum, který pro Asociace pro kapitálový trh ČR (AKAT ČR) provedla agentura Perfect Crowd, až 66 % respondentů svým potomkům spoří, aby jim v budoucnu ulehčilo vstup do dospělosti. Nejpočetnější skupina dotázaných, konkrétně 29 %, podle citovaného průzkumu naspoří ročně do 10 000 Kč, mezi 10 tisíci a 30 tisíci Kč ročně pak odloží 28 % Čechů.
Po dvou letech vysokých sazeb nastává na hypotečním trhu zásadní zlom. Srovnání nájmu a hypotéky ukazuje překvapivé výsledky: v některých krajích České republiky vychází poprvé od roku 2022 výhodněji hypotéka než nájem. Které to jsou a o kolik méně tam zaplatíte na hypotéce než na nájmu? A co zbývající kraje? Přinášíme srovnání napříč regiony ČR.