Pokračovaní dotazu č. 3350: Dobrý den, takže 30.01.2017 jsem posilala 970 eur na Ukrajinu. Platba nepřišla, informovala jsem se v bance a tam nic nevěděli, po urgenci (když jsem tam udělala křik) zjistili, že 02.02. přišla zprava z korespondenční banky, že banka přijemce nema žadnou kor. banku, ktera umí přijmout platbu v EUR nebo něco v tom smyslu, ukrajinska banka byla hned požadana o informaci přes kterou kor. banku se to ma odeslat, všechno bylo ješte v ten ted vyřešeno a řekli že 02.02. platba v pořadku odešla. Dneska je 8.2. a penize pořad nepřišly, volala jsem do banky a stejna situace, aboslutní neochota řešit situaci, musela jsem nalehat at se na to zeptaji kolegu, znova po me urgenci zjistili že platbu jen dneska banka korespondenta strhla a penize tam budou do 3 dnu. Duvod proč to tak dlouho trva neřekli. Doufam že penize přijdou a nebudu to muset řešit potřetí... Podle mě bude vina u Monety která je absolutně neprofesionalní a bez ochoty něco řešit. Penize jsem odesilala pokažde z čs a přišli do 3 dnu, ted jak jsem posilala z monety tak je hned tento problem... Mužete se vyjadřit kde muže byt problem? Proč to tak dlouho trva nebo jak to cele vidite Vy? Připadně mam narok na odškodné z banky za problemovou platbu? Jde o to že přijemce na peníze čeká a pořad si myslí, že ja jsem penize neodeslala a celkově to budí dojem o me neserioznosti.
Dobrý den,
jak psal kolega v odpovědi na předchozí dotaz č. 3350, problém je v rozdílných korespondenčních (zprostředkovatelských) bankách. Každá tuzemská banka má cestu peněz na Ukrajinu řešenou jinak (přes jiné banky). Tudíž jedno spojení (ČS) může být rychlejší a bezproblémovější než jiné (MONETA). Banky se v mezinárodních platbách liší cenou (výše poplatku), kvalitou (rychlost platby) a ochotou (celkový přístup k zákazníkovi). Volte takovou banku, která Vám vyhovuje nejvíce (na trhu jich máme přes 30, rozhodně je z čeho vybírat). Případný nárok na odškodné je dle podmínek vaší banky (obvykle pokud by banka porušila závažným způsobem smluvní podmínky pro mezinárodní platební styk z jiného důvodu než "force majeure"). Nicméně zatím to celé trvá lehce nad týden, což se ještě výrazně nevymyká normálu.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, mám exekuce a nyní mi výrazně zvedli exekuční srážky na základě příkazu exekutora. Exekuce jsou pouze nepřednostní. Zároveň mám smlouvu u T-Mobile něco přes 3 roky, řádně a včas platím faktury a nic od nich na splátky nemám. Když půjdu do insolvence, mám strach, že mi smlouvu operátor zruší a přijdu o připojení na internet.
Dobrý den, mám exekuci na bankovní účty. Očekávám platbu z pojistky po záplavách. Tato platba by měla spadat pod ochranu §317 odst.1, pohledávky nepodléhající výkonu rozhodnutí, příjmy, které jsou vyloučeny z exekuce. Jak mám postupovat, když mi tato platba od pojišťovny přijde na účet, aby nebyla zablokována? Děkuji
Dobrý den, chci se informovat - včera se mi strhla platba z Fio banky 120 000 Kč do České spořitelny. Nešla dát okamžitá platba. Dnes stále na účtu České spořitelny nic není, přestože se to z účtu ve Fio strhlo. Nevíte za jak dlouho to dojde? Do banky jsme volali - tam nám sdělili, že to trvá 1-2 dny, že to máme očekávat v pátek, nejpozději v pondělí. Je to tedy tak?
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Případy, kdy lidé při nakupování přes internet naletí podvodníkům, se stále množí. A to i přesto, že kyberspecialisté v bankách se mohou přetrhnout, aby okrádání lidí zabránili. Šíří osvětu a bdí nad transakcemi, mezi nimiž umí rozpoznat většinu těch, které mají jediný cíl — získání vašich peněz. Pokud je odhalí, snaží se klienta kontaktovat a ochránit ho. Háček je v tom, že tentýž způsob si k okrádání lidí volí i sami šejdíři. Jak poznat, kdo je kdo? V následujícím článku o tzv. vishingu vám napoví Pavel Šašek, vedoucí oddělení prevence karetních podvodů z Komerční banky.
Podle průzkumu Indexu prosperity a finančního zdraví Čechů z roku 2023 má pojištění domácnosti nebo pojištění nemovitosti sjednané 61 % české populace. Pojištění nemovitosti se zpravidla vztahuje i na okolní stavby, jako je kůlna nebo garáž. Pokrývá však pojištění majetku i drahé auto v garáži?
Volají, píší, slibují, straší a všechno s jediným cílem — okrást lidi o peníze. Tak by se dalo shrnout chování finančních kyberpodvodníků. Ti se stávají větší a větší hrozbou. Kde se ale berou? A jak je možné, že se i přes nekonečná varování najdou lidé, kteří jim naletí? Podle Marka Macháčka z Komerční banky, jenž méně i více zdařilé pokusy o nelegální převody peněz řeší denně, se jedná o rozsáhlý a mimořádně výdělečný byznys za hranou zákona, který se s největší pravděpodobností nikdy nepodaří vymýtit. S nadsázkou ho přirovnává k chobotnici, jíž jedno chapadlo useknete a další dvě narostou. Součástí výcviku členů podvodných skupin bývá nejen spisovná čeština nebo základní finanční pojmy, ale třeba i výslech na detektoru lži.