Dobrý den, dozvěděla jsem se o uzavření Vaší pobočky v Plzni na Doubravce Habrmannovo náměstí, kterou zde ČS provozuje dlouhá léta. Vím, že je podmíněno prodejem domu, kde jste asi v nájmu. Přesto si myslím, že i tato situace má svá řešení. Jsem tímto stavem jako Váš dlouhodobý klient, doubravecký občan, zaměstnanec hospodářské komory Regensburg, ale především dcera stárnoucích rodičů, opravdu velmi znepokojena!!!! Starší generace si převážně nezvykla a na nové poměry (internet, e-mail, nové supermarkety, tržní hospodářství.....) a hlavně už s obtížemi někam dojde, případně i vzhledem k vyššímu věku a nemocem dojede automobilem. Zabýval se prosím někdo při tomto rozhodnutí průměrným věkem doubraveckých občanů. Např. moji rodiče nikdy nebyli v novém Tescu na Rokycanské, kam má být Vaše pobočka přeložena! Proč nevyužít nově rekonstruované prostory v doubraveckém Centrumu, které jsou navíc bezbariérové? Či další krásné na Zábělské třídě? Velmi Vás prosím o zamyšlení se nad tímto rozhodnutím, očekávám Vaše stanovisko a jsem připravena Vás podpořit. Očekávám více orientace nejen na mladé a vídělečně činné spoluobčany, ale především na ty stárnoucí, patřící do jiné generace. Ulehčeme jim život, neberme jim jejich zvyky a obchody a provozovny. Jsem přesvědčena, že zrovna mezi stárnoucí generací má Vaše bankovní instituce pořád hodně dobrých a bonitních klientů, kterým by se měla snažit vycházet maximálně vstříc. I to patří do strategického a komerčního uvažování dobrých manažerů, kterými Vaše instituce určitě oplývá. Děkuji a jsem s pozdravem Mgr. Petra Hrušková
Dobrý den,
nejsme Česká spořitelna ani jiná banka, ale pouze bankovně poradenský portál, tedy do tohoto konkrétního případu nevidíme. Nicméně obecně trendu snižování poboček a nákladů se do budoucna české bankovnictví nevyhne, je to nutný vývoj.
Provozovat pobočku na dobrém místě v centru je poměrně nákladné, platíte vyšší nájem, zaměstnance, energie, dodatečné náklady za práci s hotovostí atd. a lidé jsou ochotni platit na poplatcích čím dál méně, čemuž banky musí nutně přizpůsobit svůj provoz. Vemte si jen, když si příslušník starší generace zajde do banky podat příkaz k úhradě, což zabere 10-15 min času přepážkového pracovníka, což stojí jen na přímé mzdě zaměstnance třeba 30 Kč, s vedlejšími náklady více. A pak tu máme možnost podat příkaz přes internetbanking, kde vše zpracuje systém a operace stojí pár halířů. Internetový převod nabízí moderní banky zdarma, převod na přepážce klasické banky zpoplatňují 20-50Kč za položku. Při průměrných čtyřech příkazech měsíčně to dělá ročně až 2400 Kč, což je pětina měsíčního důchodu, který pobírá většina důchodců...a to už je důvod se zamyslet a začít dělat věci jinak, ne? Přibývá klientů, kteří jsou ochotni ročně utratit za bankovní poplatky max. 0Kč, což je naprosto v pořádku, ale je třeba počítat s tím, že si klienti pak vše budou obstarávat samostatně přes internetbanking.
Pokud máte v blízkém dosahu poštu, doporučuji přejít k Poštovní spořitelně.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Pokračování dotazu č. 24887: Dobrý den, omlouvám se za doplňující dotaz: mám pravdu, když v předtuše odpovědí na můj dotaz shrnují, že příjem z úroku vlastně z hlediska daně z příjmu není příjem, ale jakýsi speciální fígl, který stát staví do pozice a) pro občana horší než běžný příjem, neboť ho nelze v jeho prospěch vypořádat daňovým přiznáním a na druhé straně jde b) o institut resp. příjem lepší, než než ten běžný, neboť výše daně se nemění v závislosti na zisku? Každopádně tuto dvoukolejnost vnímám jako šlendrián. Díky za odpověď.
Dobrý den, mám dotaz k předešlé otázce, kdy jste odpověděli, že 15% daň z úroků je srážková daň, kterou již nelze vypořádat v daňovém řízení. Tedy a) který právní předpis toto exp. verb. řeší? b) Znamená to, že v hypotetickém případu může miliardář při správném investování uniknout zvýšené daní, i kdyby měl enormní příjem z úroků? Děkuji za odpověď, Jan
Dobrý den, ptám se - v bance UniCredit Bank jsem žádal o hypotéky. Jedna byla o účelová a druhá neúčelová. Obě jsou v hodnotě 1,3 mil. Kč a čeká se na podpisy do zástavy na katastr. Chtěl jsem se zeptat, jak je to se zrušením obou úvěrů. Jake jsou poplatky?
Dobrý den, v září roce 2024 jsem prodala byt. Měla jsem na něm hypotéku a úroky z banky jsem platila do 31.7. 2024. Dotaz zní, jestli pořád platí, že si můžu odečíst z daní adekvátní část? Anebo již nově nemůžu nic, protože jsem prodal byt v září a nebydlela jsem v něm celý rok 2024?
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Pojištění života a úrazové pojištění je důležitým nástrojem pro zajištění finanční stability rodiny při negativních událostech, jakými jsou nejen úraz a nemoc, ale i smrt. Často se lidé ptají, zda pojištění pokrývá sebevraždu, tedy úmyslně přivozenou smrt. Podívejme se podrobně na podmínky a možnosti pojištění smrti sebevraždou. Stanovují je nejen pojišťovny, ale dokonce i Občanský zákoník.
Raiffeisenbank od 3. 3. 2025 snižuje úrokové sazby u kratších a střednědobých fixací a odstartovala Jarní HYPODNY s poskytnutím hypotéky a odhadem nemovitosti zdarma.
Dne 3. 3. 2025 došlo v Moneta Money Bank k plošnému snížení úrokových sazeb o 0,1%. Hypotéku nad 1 mil. Kč a LTV do 60 % lze sjednat od 3,99% % s fixací na 3 a 5 let.