Dobrý den, ráda bych znala názor na níže popsanou situaci, týká se ČSOB. V březnu 2022 mě uvedla má sestra coby ručitele na přepis hypotéky na svou osobu u ČSOB. Dle asi dva roky starého ověření v registrech typu Solus jsem měla být bezdlužná, a tudíž to mělo být možné. ČSOB nicméně registrovalo u mé osoby dluh, o kterém jsem neměla tušení. Po složitém dotazování se zjistilo, že se jedná a cca 1 200 Kč coby pozůstatek z kreditní karty z roku 2010. Abych urychlila následné jednání, tuto částku jsem ihned uhradila - opět po kolečku zjišťování informací, komu ji vůbec uhradit lze a kolik přesně činí, protože nikdo v bance si nebyl jistý. Následně jsem na radu pracovníků banky podala reklamaci stran záznamu v registru, a zde uvádím, proč jsem tak učinila. V roce 2019 jsem volala na ČSOB s dotazem ohledně dopisu do vlastních rukou. Byla jsem toho času v zahraničí, a dopis jsem tedy nemohla vyzvednout - chtěla jsem tedy pochopitelně vědět, o co se jedná, jestli za tím není nějaký závazek k bance. Pracovnice mi sdělila, že nikoliv, že se jedná jen o jakési povinné vyrozumění o změně podmínek, a posílá se to všem - upozornila jsem, že účet u CSOB již nemám dávno, ale podle ní šlo o hromadnou záležitost. Z pochopitelných důvodů jsem tedy po tomto rozhovoru měla i nadále za to, že vůči bance skutečně závazky nemám. Tuto skutečnost jsem uvedla i v reklamaci. Dnes mi přišla odpověď. Zde bych uvedla, že ČSOB nedodržela ani vlastní reklamační pravidla - v přijetí oznámení stálo, že odpoví do 15 dnů, a v případě, že budou potřebovat více času, dají okamžitě vědět. To se nestalo, proto jsem banku po 20 dnech urgovala, načež teprve mi přišla odpověď, že to do 15 dní nestihnou, ať vyčkám. 27.4. tedy přišla zamítavá odpověď - záznam v registru je oprávněný, a nebude tedy vymazán po další 4 roky. Vysvětlení obsahovalo odpověď, že při telefonátu jsem se nedotazovala jmenovitě na případný závazek na kreditní kartě, proto mi pracovnice v roce 2019 nic neřekla. Patrně to dle nich nespadá pod dotaz na všeobecné závazky, protože jsem se jich rozhodně nedotazovala na aktuální počasí, pochopitelně. ČSOB mi sdělila, že závazek vznikl v roce 2010 - uhradila jsem "většinu dluhu na kartě" (jejich slovy, musím si vyžádat přesná čísla, protože po 12 letech opravdu netuším), avšak jakási blíže neurčená částka tam zůstala. Vzhledem k poměrně nízké částce - 1200 kč po 12 letech - se domnívám, že šlo o korunové položky vzniklé rozdílem v úrocích za dny mezi informací o dluhu a zaplacením. Dle vyjádření ČSOB mi poslali informaci elektronicky - samozřejmě do internetového bankovnictví, které jsem přestala používat dnem, kdy jsem uzavřela účty. Dále v odpovědi stálo, že pokud mě zajímaly nějaké závazky, měla jsem se informovat na pobočce. Logika věci ovšem naznačuje, že pokud uhradíte dluh dle informací od banky, a následně se ještě o 9 let později přesvědčujete, že opravdu závazky nemáte - pak máte za to, že je opravdu nemáte, a tedy nemáte ani potřebu se chodit bezpředmětně ptát mezi procházkami na pobočku, jestli náhodou něco nedlužíte bance, se kterou nemáte již leta nic společného. Ráda bych ještě uvedla, že banka měla možnost mě kdykoliv informovat, protože v průběhu let stále měla mou adresu (viz zaslaný dopis), telefonní číslo, e-mail, a následně i datovou schránku. Nic z toho nevyužila, a místo toho dala přednost střádání úroků ze směšné částky. Je také jasné, že při výši částky se nejedná z mé strany o to, vyhnout se zaplacení - čemuž také nasvědčuje okamžitá úhrada v den, kdy jsem se o dluhu dozvěděla. Prosím tedy o názor, a radu, zda se obrátit na arbitra, či ČNB. Dle mého v celém procesu došlo k selhání na straně banky, a následný proces ukazuje, že ani dál nebyli pracovníci schopní vzájemné komunikace mezi sebou a mnou. Nejedná se v tomto případě o peníze, nic po nich vracet nechci, i když i to by bylo dle mého názoru možné - jedná se o výmaz záznamu v registru, díky němuž následující 4 roky budu pro případy hypotéky atd. nevěrohodná i coby ručitel - a právě v tomto případě hrozí, že sestra přijde o byt, protože se jí jedná o vyvázání exmanžela z hypotéky. Děkuji a přeji pěkný den.
Dobrý den,
určitě si nelze stěžovat Finančnímu arbitrovi nebo ČNB stylem "sestra má problémy, možná přijde o byt, chtěl bych být jejím spoluručitelem za hypotéku, ale banka toto odmítá". Banka nemá povinnost Vám hypoteční úvěr poskytnout ani Vás u již běžícího úvěru měnit za manžela vaší sestry. Vy musíte banku slušně přesvědčit, že se jednalo o omyl, a poprosit o pochopení a pomoc. Stížnostmi si nepolepšíte, protože úvěry ani změny účastníků smluv nárokové nejsou. Nehledě na registry, banka má právo Vás odmítnout i bez udání důvodu.
Banka po Vás dluh 1 200 Kč z kreditní karty z roku 2021 nevymáhala, tedy velmi pravděpodobně bude dnes v roce 2022 takto starý dluh již promlčen. Tato chyba banky by v případě sporu by byla třeba ve Váš prospěch (nemusela byste dluh 1 200 Kč platit). Ale není to pochybení, pro které byste mohla podávat podnět dohledovým orgánům. Věřitelé totiž nemají povinnost Vás o dluzích informovat či je vymáhat (činí tak pouze ve svém zájmu, aby nepřišli o peníze).
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, v pátek mě kontaktovali z AiRally, vybrali si ode mě na mé jméno půjčky s tím, že peníze převedou na kryptoměny s tím, že až dokončíme proces, že vše vrátí i s výdělkem. Vše jsem ihned nahlásila na policií, na Revolut, dodala jsem i policejní protokol, zablokovala jsem účet. Ted jde o to, jaká je šance, že peníze získám zpět. Vše řeší Revolut, KB banka a Police, vše je už na kriminálce.
Dobrý den, chtěla bych se zeptat - letos v květnu mi skončila insolvence. Bohužel jsem byla nucena vzít si v srpnu letošního roku 4 nebankovní půjčky, které jsem samozřejmě plánovala zaplatit, ale co čert nechtěl, zůstala jsem úplně sama se dvěma malými dětmi a na rodičovském příspěvku. Tudíž jsem nedokázala zaplatit ani první splátku, zkrátka nic. Teď u jedné společnosti došlo bohužel k zesplatnění a u dalších tří k tomu dojde v nejbližší době. Uplynula už 5 denní lhůta pro zaplacení celé částky na té první půjčce, tato částka je během 3 měsíců více než dvojnásobek toho co jsem si půjčila. Mě by teď ovšem zajímalo, co bude následovat, nebo co můžu udělat? Kdy dojde k exekuci? Případně bude tato exekuce na účet nebo na rodičovský příspěvek? Znamená to, že už v prosinci mi nepřijde žádná koruna, nebo to nějaký čas trvá? Jak to teď bude prosím, můžete mi poradit?
Moc dekuji
Dobrý den, mám jako dědic po mém zemřelém otci nárok nechat si za úplatu vytisknout výpisy z jeho bankovního účtu za poslední rok od jeho úmrtí? Banka mě odmítla, že na to nemám právo, kvůli bankovním tajemství. U notáře jsem podepisoval usnesení, že přebírám i otcovy dluhy, tak i majetek. Proto mi to přijde od banky dost nekorektní. Stěžují mi situaci, protože budu muset čekat až přijdou upomínky (třeba i s penále), místo toho abych to řešil předem. Předem děkuji za odpověď.
Dobrý den, měl bych otázku týkající se zdanění kryptoměn, nicméně se nejedná o klasický prodej se ziskem. Popíši situaci. Vlastním např. 1 BTC zakoupený na ceně 50 000$. Tento BTC zamknu v DeFi protokolu jako collateral a vůči němu si půjčím USDT v hodnotě nákupu zboží na eshopu (pro jednoduchost výpočtu dejme tomu 10 000 USDT). Jakou formou se daní nákup zboží, pokud jej provedu na ceně 100 000$ za BTC? Hraje ve výpočtu daně nějakou roli hodnota collateralu v rámci DeFi platformy? Nebo se daň počítá z rozdílu hodnoty 10 000 USDT v době půjčky vs doba realizace nákupu na eshopu (okamžik konverze na CZK): Logicky by mi vycházelo, že možnost druhá (BTC jsem neprodal, čímž jsem de facto nerealizoval zisk z jeho ceny), nicméně v oblasti daní jsem ne úplně zkušený a neznám přesné vyznění zákona v této oblasti.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Již vyšly statistiky České bankovní asociace, nyní se tedy můžeme podívat na informace za měsíc říjen, které vyznívají veskrze pozitivně.
Plánujete investice do krypta? Pak byste měli být umět bezpečně rozpoznat krypto podvody, a také vědět, jak se chránit. Kryptoměny nabízejí skvělé investiční příležitosti, ale zároveň jsou lákadlem pro podvodníky. Shromáždili jsme pro vás ty nejdůležitější tipy, jak se vyhnout podvodům a podvodným kryptoměnovým projektům, jak nenaletět na phishing krypta a co dělat, pokud už jste své peníze podvodníkům přece jen poslali.
Máte v hlavě velké podnikatelské plány, které vám však narušuje představa toho, jak budete muset dlouho řešit nejrůznější administrativní úkony? V takovém případě je koncept prodeje takzvané ready-made společnosti určený přesně pro vás. Proč je právě tento způsob tak výhodný a co všechno klientovi přinese? Zdroj obrázku: Pixabay.com