Dobrý den, již cca 20 let mám kreditku u jedné banky, pravidla znám a respektuji, za tu dobu jsem kartou zaplatil (a bance splatil) pár milionů, moje platební morálka je bezchybná. Využívám její výhody, především bezúročné období. Myslel jsem, že mě nic nemůže překvapit, ale stalo se toto: Koncem února jsem platbou online v eshopu zaplatil 30 tisíc, takže spolu s běžnými únorovými nákupy za celkových cca 20 tisíc byl na únorovém výpise koncový dluh 50 tisíc - pokud celou částku uhradím do 25.března, bude to bezúročné. Ale eshopové zboží jsem po pár dnech vrátil a již 2.března jsem měl na kartě zpět od obchodníka připsáno těch 30 tisíc. Bance jsem v termínu proto uhradil jen zbylých 20 tisíc (na korunu přesně, aby bylo jasné, jak je to myšleno). Přesto mi byly na následujícím březnovém výpise naúčtovány úroky přes 1000 Kč, protože podle obchodních podmínek i podle pokynu na výpisu je potřeba pro využití bezúročného období uhradit KLIENTEM úplně CELOU koncovou částku (vratky obchodníků prý nemají tuto vlastnost). Toto ale nemělo praktický smysl, když už ty peníze byly dávno připsány zpět obchodníkem (i přes další provedené březnové platby kartou u obchodníků bych se tím dostal do pěticiferného přeplatku, což je vlastně i v rozporu s obecným účelem kreditních karet). Třikrát jsem bance psal a uváděl různé argumenty, ale banka se prostě točí na obchodních podmínkách, z nichž nepřipouští výjimku. Přitom k té situaci došlo jen díky té meziměsíční hranici - kdyby se nákup i vratka provedly v témže měsíci (a je jedno, zda v únoru či v březnu), vůbec by problém nevznikl. Přitom více než polovina vyměřené tisícovky za úroky vzniká jako úrok za těch 30 tisíc od okamžiku nákupu koncem února až do konce března. Pokud ale vrácená platba má svůj specifický charakter, tak by měla mít i své specifické úročení maximálně jen na těch několik dní, než byla vrácena. Takto měla banka svých 30 tisíc už na počátku března od obchodníka zpět, ale mě je až do konce března plně úročila. V obchodních podmínkách jsem k tomu nic nenašel, ale přijde mi to přinejmenším v rozporu s dobrými mravy. Za správné nadále považuji nehradit úroky vůbec žádné, ale jak vidíte, nebráním se kompromisu, jenže ani s návrhem na vynulování úroků ze stornované platby za období po jejím vrácení jsem u nich nepochodil. Co si o celé situaci myslíte? Neexistují třeba nějaká obecná pravidla nadřazená jejich obchodním podmínkám? Mám nějakou šanci? Zkusil bych třeba i jejich jejich ombudsmana, ale oni ho zřízeného vůbec nemají. Děkuji za radu a pokud to k něčemu bude, mohu následně uvést, o jakou banku konkrétně jde.
Dobrý den,
z morálního hlediska je toto samozřejmě nepochopitelné, ale v případě sporu by mohl nad zdravým rozumem vyhrát puristický výklad obchodních podmínek banky pro kreditní karty. Doporučit lze pouze jediné - změňte banku.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, potřebovala bych poradit. Chci koupit investiční byt, cena 3 290 000 Kč po rekonstrukci. Potřebuji půjčit 1 500 000 Kč. Měsíčně můžu splácet 15 000 Kč z pronájmu. Podle RK dostanu 10 000 Kč. Co byste mi doporučil - půjčku nebo hypotéku? Byt mám městský. Nemovitost žádnou nevlastním. Syn začne za 2 roky vydělávat. Chci mít možnost dřívějšího splacení bez pokut. Mnohokrát děkuji.
Dobrý den, ráda bych se zeptala ohledně slevy na manželku v daňovém přiznání. Započítává se do limitu 68 000 Kč za rok rovněž jednorázově vyplacená výsluhová penze z penzijního připojištění (tj. vyplaceno 50% naspořených peněz, státních příspěvků a výnosů po 15 letech penzijního připojištění)? Děkuji
Dobrý den, mám několik bankovních a nebankovních půjček. V bance mi odmítli konsolidaci.
Ma otázka zní, co lépe udělat pro získání konsolidace. Splatit úplně ty nejmenší 2 půjčky nebo si nechat půjčky otevřené a vše řádně splácet? Jde mi o bankovní a nebankovní registry. Když půjdu do banky za 6 měsíců a ta se podívá do registru, tak co je lepší? Když část svých závazků budu mít již splacenou nebo spíše že vše budu řádně splácet? Děkuji.
Dobry den, ptala jsem se jiz v minulosti. Ziji v zahranici (Velka Britanie), kde jsem v zamestnaneckem pomeru. Jsem danovym rezidentem ve Velke Britanii. Mam v CR ucet u CREDITAS banky - jde o sporici ucet (ceske koruny). Nechci danit uroky z toho sporiciho uctu v miste trvale adresy, teda ve V. Britanii, ale v CR. V prosinci 2024 jsem dostala sms od Creditas sdelujici, ze potvrzeni o danovem domicilu expiruje k 31.12. a budou mi danit dle zakona c. 586/1992 Sb. o dani z prijmu. Nyni v lednu 2025 dalsi sms sdelujici, ze mi nastavili na uctu dan dle zakona c.586/1992 Sb. o dani z prijmu. A dale sdeluji, ze ma-li byt na mem uctu nastavena jina srazkova dan, mam dolozit platne potvrzeni o dan. domicilu pro dany kalendarni rok. Zarazi me ta cast hovorici o " jina srazkova dan ". Mela jsem za to, ze srazkova dan je jen jedna, teda ve vysi 15 % a pouziva se pro zdaneni uroku na uctu. Nechci danit tyto prijmy ze spor. uctu v trv. bydlisti, ale chci danit v CR. Dekuji za objasneni. Hezky den.
Dobrý den, v roce 2024 jsem zkoušel obchodovat na Roboforex a Robomarkets v měnových párech, ale ve výsledku jsem nic nevydělal a skončil ve ztrátě. Musím tuto ztrátu uvést v daňovém přiznání v příloze č. 2 / ř.10? Jsem zaměstnanec a daňové přiznání mi bude dělat zaměstnavatel. Děkuji za odpověď, s pozdravem.
Pokračování dotazu č. 24548: Dobrý den, chci se ještě doptat na můj předešlý dotaz ohledně prohlášení poplatníka. Takže i kdybych ten růžový papír omylem během jednoho roku podepsala u dvou různých zaměstnavatelů před 4 lety, tak nyní už nemusím řešit nápravu?
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Co byste řekli na možnost, získat za své nákupy odměnu v podobě vrácení určité částky? Zní vám to dobře? Tento atraktivní bonus je spojený s pojmem cashback. Pojďme se tedy společně podívat na to, co to přesně cashback je, jak funguje, jak ho začít využívat a s jakými výhodami je spojený.
Jak funguje vymáhání dluhů v praxi? Od první upomínky, přes soud, až po exekuci vede dlouhá cesta, během které máte více možností, než si možná myslíte. Nezaplacená splátka ještě neznamená exekuci na účtu nebo zabavený majetek. Naopak: při správném postupu můžete i vážné finanční problémy vyřešit s minimem následků. Připravili jsme pro vás přehledného průvodce vymáháním dluhů, včetně praktických tipů, jak se bránit a na co máte právo.
Češi opouštějí „starý“ typ penzijního spoření, jehož výnos v uplynulých letech zdaleka nepokryl ani inflaci. V rámci dobrovolného spoření na stáří s podporou státu jsou naopak na vzestupu doplňkové penzijní spoření (DPS) a dlouhodobý investiční produkt (DIP), který byl spuštěn na začátku letošního roku. Jeho cílem je motivovat více lidi, aby se zabezpečili na stáří.