Dobrý den, chtěl bych se zeptat na negativní zápis v registru BRKI při posuzování žádosti o hypotéku. V této poradně jsem se dočetl, že banky přihlížejí k zápisům starým až 4-5 let a že se tyto záznamy z registru nevymazávají. Naopak jinde uvádějí, že negativní záznam z registru zmizí za čtyři roky po ukončení úvěru. Jak to tedy je s (ne)mazáním zpráv z registru? Zprávy starší 4-5 let v registru zůstávají, jenom k nim banky nepřihlíží, ať by v nich bylo cokoli? Co však v případě, kdy je tam negativní záznam kvůli nevyrovnanému kontokorentu k výročnímu datu splatnosti (např. -15 000 Kč), který byl vyrovnán až po upomínce, přičemž tento kontokorent je dodnes stále aktivní (i když nevyužívaný) a navázaný na běžný účet. Pak tedy banka při posuzování žádosti tento delikt vidí i dnes, protože úvěr (kontokorent) byl sice nakonec opožděně splacen, ale stále nebyl ukončen. Znamená to, že žadatel hypotéku nedostane ani v případě, že k tomuto došlo před např. 8 lety? Zohledňuje banka i negativní zápisy, které jsou starší než 5 let a které jsou v registru uvedeny? Děkuji
Dobrý den,
banky nepřihlíží k záznamů v registrech starších 4-5 let. Máte-li jakýkoliv prohřešek starší 4-5 let (pozdě doplacený kontokorent, atd.), nebude Vám to bránit v získání úvěru. Doba běží od momentu pozdní splátky, tedy pokud jste měl problém se splácením kontokorentu před 5 lety, nebude brán tento delikt bankami v potaz (přestože můžete mít stejný kontokorent sjednán dodnes).
Životní situace každého z nás se neustále mění. Smyslem registrů je dodat věřitelům relevantní informace o klientech z poslední doby. Negativní záznam v registrech také nemusí znamenat automatickou stopku. Banky mohou zohlednit závažnost prohřešku a menší delikty tolerovat nebo kompenzovat vyšším úrokem.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý deň prajem, pane Budín. Obraciam sa na Vás s pár dotazmi :) Platil som už prostredníctvom karty na zahraničných stránkach, samozrejme, že aspoň podľa môjho poznania na overených napr. (Gondwana Records). Všetko bolo zatiaľ ok. Tak som si povedal, že si stiahnem nejaké videjko zo SexArtu. Zaplatil som kartou a asi po hodine mi prišla sms, že z bezpečnostých dôvodov mi bola karta zablokovaná. Ak som pochopil správne, je to kvôli tomu, že ide o utajené miesto 866-452-5108, neskôr som za číslom zbadal miesto US. Kartu mi odblokovali, ale ako som znova navštívil stranku, karta sa opäť zablokovala. Chcel by som vedieť, či sa dá tomu predísť, alebo sa na to. Druhá vec, isto viete asi aká je fin. gramotnosť, preto sa opýtam. Mám založený druhý pilier a vidím v internetbankingu, že je tam istý pohyb peňazí, hore dole, nie veľké čiastky. Jedná sa o zhodnocovanie, prípadne opak u daného fondu? Veľká vďaka za odpovede a pekné sviatky prajem.
S pozdravom K. Špeťuch
Dobry den, měl jsem dluh, když jsem žil v Praze. Úroky z tohoto dluhu byly absurdní, takže i po té, co jsem zaplatil přes 500 000 Kč, jsem stále dostával účty. Jako cizinec jsem odešel a přestěhoval se do JARu. To bylo před 10 lety a nemám v plánu se vrátit do Prahy. Nicméně, je nějaký způsob, jak zjistit, kolik ještě dlužím, a případně jednat o snížení, například zaplatit 10% z původní částky? Je také možné, že promlčecí lhůta už dávno uplynula, takže dluh možná ani není v evidenci, ale jsem jen zvědavý to zjistit. Pokud by však dluh stále existoval, možná bych měl zájem dohodnout se na jeho vyrovnání, abych si očistil jméno. Musím ale říct, že celý systém je nastavený nespravedlivě, protože úroky, které jsem platil, byly tak nehorázné, že je prakticky nemožné se z dluhů dostat. S pozdravem, Toyo
Pokračování dotazu č. 24440: Dobrý den, v minulém dotazu jsem neuvedl podrobné informace. Od 1.1. 2024 do 31.10. 2024 jsem byl zaměstnanec, zaměstnavatel za mě platil odvody. Od 1.11. 2024 jsem veden na pracovním úřadě jako uchazeč o zaměstnání. Za listopad a prosinec jsem dostal podporu v nezaměstnanosti. Budu muset vyplňovat daňové přiznáni za rok 2024?
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Plánujete rodičovskou dovolenou a zajímá vás, jaká finanční podpora vás čeká? Naše podrobná příručka k rodičovskému příspěvku pro rok 2024, a především kalkulačka pro jeho výpočet, vám poskytne všechny potřebné informace.
Jak funguje vrácení DPH je otázka, kterou si klade mnoho podnikatelů působících v rámci Evropské unie. Vrácení DPH umožňuje registrovaným plátcům daně z přidané hodnoty získat zpět DPH za zboží a služby pořízené v jiných členských státech EU. Tento proces je zásadní pro optimalizaci nákladů a je řízen specifickými pravidly a podmínkami, které je třeba dodržovat.
Nedokáží vaše příjmy dostatečně pokrýt náklady na bydlení ani po obdržení příspěvku na bydlení? Pak pro vás může být řešením doplatek na bydlení. Poradíme vám, jak doplatek na bydlení funguje, kdo o něj může zažádat i jak se doplatek počítá v souvislosti s životním minimem.