
Chybně vyplněný kód banky při platbě přes internetové bankovnictví - Jak požádat o vrácení platby nebo přesměrování na správnou banku?

Při zadávání platby přes internetové. bankovnictví byl chybně vyplněn kód banky, místo 2010 byl chybně uveden kód 2020. Platba proběhla 4.11.19. Mohu požádat o vraceni platby (170 Kč) na účet nebo přesměrování na banku Fio (2010)? Děkuji za rychlou odpověď.

Dobrý den,
banky nemohou připsané platby z cizího účtu vracet nebo přesměrovávat jinam. Jak by se Vám líbilo, kdybyste něco prodával, kupující Vám zaplatil, Vy mu věc předal a on pak dal pokyn bance k vrácení peněz?
Pokud cílový chybně zadaný účet neexistoval, platba se Vám již vrátila zpět na účet (proveďte kontrolu). V opačném případě kontaktujte svou banku, která vyzve majitele účtu k navrácení peněz. Pokud on peníze dobrovolně nevrátí, budete ho muset žalovat pro bezdůvodné obohacení se.


