Banky.cz Bankovní poradna zdarma Půjčka #3788,Důvody zamítnutí

Důvody zamítnutí, Půjčka

29.8.2017 Půjčka

Dobrý den, v odpovědi zde uvádíte, že, cituji "Pokud Vám banka žádost o půjčku zamítla, pak máte buď nedostatečný příjem či jste v registrech dlužníků. Jiný důvod pro zamítnutí není." Ovšem z vlastní zkušenosti vím, že tomu tak není. Přestože nejsem nikde v registrech a mám dostatečný příjem, odmítla mi domovská banka půjčku z tzv. "interních důvodů". Na dotaz, co to znamená mi bylo sděleno, že zaměstnanci banky neznají důvod a je to zkrátka interní důvod a s tím se musím spokojit. Neřeším, že jsem nedostal půjčku, ale fakt, že mi banka nedokáže nebo nechce sdělit co znamená "interní důvod". Obávám se, že pokud jsem klientem banky a banka si mě takto "ocejchuje", mám právo vědět, proč. Předem děkuji za Vaši odpověď a jsem s pozdravem

Dobrý den,

předchozí odpověď byla myšlena spíše tak, že pokud Vám banka chce půjčit, tak toto mohou být jediné dvě objektivní překážky. Jinak samozřejmě banky mohou půjčku zamítnout i z jiných důvodů, i když toto je velmi neobvyklé. Půjčka je produkt a banka je prodejcem, který chce prodávat. Tedy pokud to jen trochu jde, snaží se banky vyhovět všem. 

Důvody zamítnutí žádosti o libovolný bankovní produkt banky obvykle nesdělují (není to jejich povinnost), stejně jako např. zaměstnavatel nesděluje důvody, proč ve výběrovém řízení dal přednost jinému uchazeči. Samozřejmě že by žadateli o práci (či půjčku) vždy velmi pomohlo dozvědět se pravý důvod odmítnutí (byť to může být nepříjemné, ale aspoň víte, na čem jste - např. "je Vám přes 60 let a do kolektivu hledáme mladšího zaměstnance"). Nicméně v rámci politické korektnosti k Vám nikdo nemůže být takto upřímný, protože by na něj obratem naběhl ombudsman s ochránci lidských práv. Proto se důvody odmítnutí zobecňují na "interní důvody/dali jsme přednost jinému uchazeči".

Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2024, všechna práva vyhrazena