Dobrý den, příbuzná je pendler pracující v Německu, trvale žije v Čechách. Je v insolvenci a s největší pravděpodobností bude od dubna díky nařízení o uzavření hranic bez práce. Německý zaměstnavatel jí není povinen platit náhrady za rozhodnutí českých úřadů. I kdyby nezůstala úplně bez příjmu, ale jen s nějakým minimálním, je jasné, že jí nebude stačit na základní potřeby a služby, natož na splátky insolvence. Na dotaz s požadavkem na případný odklad splátek, ji insolvenční správce sdělil, že má zavřeno a ať se se svým požadavkem obrátí na insolvenční soud. Není nám jasné, zda a hlavně z čeho, má dál platit až do rozhodnutí soudu a také zda se může prakticky stát, že jí bude insolvence zrušena než se se rozhodne. Bylo by v tomto případě dostačující do rozhodnutí soudu, nebo vyřešení situace, že bude zatím hradit pouze povinnou platbu určenou insolvenčnímu správci? Děkuji
Dobrý den, jsem OSVČ, mám insolvenci ještě na 3 roky. Nyní mám z nařízení vlády zavřenou provozovnu služeb a jsem bez příjmu. Má vůbec smysl žádat soud o odklad splátkového kalendáře? Prodloužila by se tak lhůta 5 let, kdy je povinnost oněch 30% dluhu splatit? Splátka mi činní 12 500 Kč.
Dobrý den, v insolvenci mám nastavený splátkový kalendář s maximální měsíční splátkou 14 000 Kč. Tento měsíc jsem obdržel mimořádnou odměnu ve výši dvou průměrných výdělků, která mi zůstala a účetní mi poslala na účet také odstupné ve výši 3 průměrných výdělků, jelikož mi nemohla strhnout více než měsíční strop. Správně by se mi mělo rozpočítat odstupné na 3 třetiny v následujících měsících a přičíst k reálnému příjmu, je to tak? Tzn. že tím pádem tam mám pořád ten splátkový strop a může se mi strhnout vždy jen 14 000 Kč? Kdyby to byla klasická situace, tak je mi jasné, že mi všechno strhnou a pak maximálně budou ty 3 měsíce udržovat životní minimum. Ale od soudu mám nastaveno tu maximální měsíční splátkou (zálohu), tak nevím? Splátkový kalendář přes rok řádně platím. Děkuji za odpověď.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.