Banky.cz Bankovní poradna zdarma Platba #19092,Hotel mi naúčtoval útratu v jiné měně

Hotel mi naúčtoval útratu v jiné měně, Platba

REKLAMA
Běžný účet s bonusem 3 000 Kč
13.9.2022 Platba

Dobrý den, obracím se na Vás s dotazem. Při pobytu v hotelu v ČR jsem platila úhrady platební kartou. Až později doma z výpisu z účtu jsem zjistila, že všechny platby proběhly řádně v Kč, jen jedna platba prostřednictvím platební karty byla stržena v cizí měně (místo v Kč v GBP). Při kontaktu s hotelem bylo uznáno, že servírka zadala špatnou měnu. Majitel přislíbil, že bude vrácena částka (ponížená o útratu). Ale v závěru je to méně o 1 909 Kč. Dle sdělení majitele hotelu je tato částka za bankovní poplatky. Sice majitel se hájí tím, že jsem si to měla zkontrolovat, což sice má pravdu, ale nepředpokládala jsem, že pokud jsem v ČR, a vyloženě nepožádám o úhradu v jiné měně, že mi tam zadají jinou měnu. Předpokládala jsem, že automaticky se platí v Kč. Můj dotaz zní, mám nárok i na úhradu celkové částky, tj. i částky 1 909 Kč za bankovní transakce za úhradu v cizí měně od hotelu? Předem děkuji. 

Dobrý den,

tento dotaz je spíše z oblasti proklientského přístupu českých hoteliérů. Dobrý hotel by se měl řídit heslem "náš zákazník, náš pán" a v případě nespokojenosti chybu napravit a peníze vrátit. Čistě z právního hlediska - chybu třeba udělal číšník při markování útraty, ale Vy jste tuto chybu odsouhlasila dokončením transakce. Banky s tímto (jak Vám hotel naúčtoval útratu) nemají nic společného.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2024, všechna práva vyhrazena