Banky.cz Bankovní poradna zdarma Běžný účet #24527,Insolvence a zesplatnění kontokorentu

Insolvence a zesplatnění kontokorentu, Běžný účet

REKLAMA
Běžný účet s bonusem 3 000 Kč
10.1.2025 Běžný účet

Dobrý den, v letech 2012 - 2017 jsem měla oddlužení. V roce 2022 jsem šla dceři založit účet a při té příležitosti mi bylo nabídnuto opět aktivovat můj účet, který jsem u stejné banky (ČSOB - Poštovní spořitelna) nepoužívala cca od roku 2011. Při návštěvě v bance najednou paní sdělila, že tam je problém s dluhem, tak jsem jí sdělila, že to není možné vzhledem k proběhlé insolvenci. Pracovnice tedy zavolala někam do Prahy, kde tedy údajně dluh vymažou, že došlo k chybě. V loňském roce jsem si nechala vyhotovit výpis z Bankovního a Nebankovního registru, kde jsem zjistila, že v roce 8/2018 - 7/2020 proběhlo zesplatnění kontokorentu. Proč je zesplatnění od 8/2018 do 7/2020, v době, kdy byla již insolvence nějakou dobu ukončena, je to možné? Nemám nyní možnost si vzít žádný úvěr na bydlení.

Dobrý den, insolvence řeší jen dluhy vzniklé před vstupem do insolvence. Pokud závazek na kontokorentu vznikl až v průběhu insolvence nebo po insolvenci, je třeba tento dluh uhradit (nebyl prominut v rámci oddlužení). I pokud by dluh prominut byl, věřitel kterému jste takto zůstala dlužna  (byť s úředním prominutím dluhu) Vám velmi pravděpodobně další peníze nepůjčí nikdy (ani nemusí být ochoten poskytnout jiné služby). O běžný účet a půjčku tak doporučuji požádat v jiné bance. 

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2025, všechna práva vyhrazena