Dobrý den, mám prosím dotaz k výplatě renty. Ukončil jsem penzijní připojištění a požádal o výplatu renty z naspořené částky 550 000 Kč. Penzijní společnost Allianz mi s první splátkou zaslala informace na základě kterých jsem pochopil, že moje naspořené prostředky nejsou zhodnocovány a prakticky mi penzijní společnost nezaplatí téměř žádný úrok. Na základě těchto informací jsem se tedy rozhodl o změnu a požaduji jednorázové vyrovnání. To mi však společnost zamítla s tím, že to nelze, protože je vše nahlášeno již na MF. Já s tímto však nesouhlasím, protože mi přece nikdo v této republice nemůže zabránit k přístupu k mým naspořeným fin. prostředkům. Vždyť se může i stát případ, že se účastník penz. připojištění může dostat do fin. problémů a své peníze bude potřebovat. Jde přece o jednoduchou fin. operaci, kterou zvládne i začínající účetní. Obrátil jsem se na MF a zatím čekám na reakci. Jak bych měl prosím dále postupovat? Děkuji
Dobrý den,
formu výplaty penzijního připojištění si můžete samozřejmě zvolit dle svého uvážení (jednorázové vyrovnání, renta na dobu určitou či neurčitou). Každá varianta má svá pro a proti. Jakmile však jednou formu výplaty zvolíte (např. renta na dobu neurčitou), nelze rozhodnutí dále měnit a později např. požadovat jednorázové vyrovnání. Nemůžete argumentovat "sice jsem si zvolil rentu, ale co když se dostanu do finančních problémů a budu potřebovat více peněz, atd.". To jste si měl rozmyslet dříve a zvolit případně jinou formu výplaty (jednorázové vyrovnání). Obracet se kvůli tomuto na MF je zcela zbytečné.
Technicky se už také nejedná o vaše peníze. Za svých 550 000 Kč jste si koupil službu "doživotní renta", kterou jste začal čerpat. Byla Vám spočítána výše měsíční výplaty na základě očekávané doby dožití. Opravdu není možné tuto službu "doživotní renta" vrátit a požadovat navrácení peněz (550 000 Kč).
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý deň prajem, pane Budín. Obraciam sa na Vás s pár dotazmi :) Platil som už prostredníctvom karty na zahraničných stránkach, samozrejme, že aspoň podľa môjho poznania na overených napr. (Gondwana Records). Všetko bolo zatiaľ ok. Tak som si povedal, že si stiahnem nejaké videjko zo SexArtu. Zaplatil som kartou a asi po hodine mi prišla sms, že z bezpečnostých dôvodov mi bola karta zablokovaná. Ak som pochopil správne, je to kvôli tomu, že ide o utajené miesto 866-452-5108, neskôr som za číslom zbadal miesto US. Kartu mi odblokovali, ale ako som znova navštívil stranku, karta sa opäť zablokovala. Chcel by som vedieť, či sa dá tomu predísť, alebo sa na to. Druhá vec, isto viete asi aká je fin. gramotnosť, preto sa opýtam. Mám založený druhý pilier a vidím v internetbankingu, že je tam istý pohyb peňazí, hore dole, nie veľké čiastky. Jedná sa o zhodnocovanie, prípadne opak u daného fondu? Veľká vďaka za odpovede a pekné sviatky prajem.
S pozdravom K. Špeťuch
Dobry den, měl jsem dluh, když jsem žil v Praze. Úroky z tohoto dluhu byly absurdní, takže i po té, co jsem zaplatil přes 500 000 Kč, jsem stále dostával účty. Jako cizinec jsem odešel a přestěhoval se do JARu. To bylo před 10 lety a nemám v plánu se vrátit do Prahy. Nicméně, je nějaký způsob, jak zjistit, kolik ještě dlužím, a případně jednat o snížení, například zaplatit 10% z původní částky? Je také možné, že promlčecí lhůta už dávno uplynula, takže dluh možná ani není v evidenci, ale jsem jen zvědavý to zjistit. Pokud by však dluh stále existoval, možná bych měl zájem dohodnout se na jeho vyrovnání, abych si očistil jméno. Musím ale říct, že celý systém je nastavený nespravedlivě, protože úroky, které jsem platil, byly tak nehorázné, že je prakticky nemožné se z dluhů dostat. S pozdravem, Toyo
Pokračování dotazu č. 24440: Dobrý den, v minulém dotazu jsem neuvedl podrobné informace. Od 1.1. 2024 do 31.10. 2024 jsem byl zaměstnanec, zaměstnavatel za mě platil odvody. Od 1.11. 2024 jsem veden na pracovním úřadě jako uchazeč o zaměstnání. Za listopad a prosinec jsem dostal podporu v nezaměstnanosti. Budu muset vyplňovat daňové přiznáni za rok 2024?
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Plánujete rodičovskou dovolenou a zajímá vás, jaká finanční podpora vás čeká? Naše podrobná příručka k rodičovskému příspěvku pro rok 2024, a především kalkulačka pro jeho výpočet, vám poskytne všechny potřebné informace.
Jak funguje vrácení DPH je otázka, kterou si klade mnoho podnikatelů působících v rámci Evropské unie. Vrácení DPH umožňuje registrovaným plátcům daně z přidané hodnoty získat zpět DPH za zboží a služby pořízené v jiných členských státech EU. Tento proces je zásadní pro optimalizaci nákladů a je řízen specifickými pravidly a podmínkami, které je třeba dodržovat.
Nedokáží vaše příjmy dostatečně pokrýt náklady na bydlení ani po obdržení příspěvku na bydlení? Pak pro vás může být řešením doplatek na bydlení. Poradíme vám, jak doplatek na bydlení funguje, kdo o něj může zažádat i jak se doplatek počítá v souvislosti s životním minimem.