Dobrý den, mám běžný účet u Raiffeisenbank. Je to účet na kterém můžete mít více měn zároveň. Aktivní mám CZK, USD, EUR, GBP. Letos jsem začal pracovat v Uk takže platby chodí každý týden. A právě s librou nastal problem. Peníze mi přicházeli ale na CZK v českých korunách. Při tel na info linku Rb mi bylo řečeno že odesílatel musí přestat používat zprostředkovatelskou banku ( řekli mi že něž platba dojde z uk, jde přes 2 až 3 jiné banky ) protože právě tato "některá banka" mi to překonvertuje na české koruny. Kontaktoval jsem tedy zaměstnavatele který mi řekl že žádnou zprostředkovatelskou banku nepoužívá. Takže znova tel na Rb. Tam mi zase řekli že to není možné, že opravdu musí používat některou tu banku mezi něma. Při naléhání že potřebuju zjistit která a proč mi to mění, mi řekli že Rb je pasivní příjemce a nelze vystopovat platbu z jejich strany. Znova tel do práce tentokrát už na účetní která řekla že to prověří a dá vědět. Výsledek byl takový že mi poslala foto jak mají nastavený účet v bance a jasně tam šlo vidět že mají nastaveny můj účet jako GBP. Opět tel na Rb, kde jako vždy před tim sepsali žádost na oddělení a dají mi vyjádření. Další postup byl takový že mám kontaktovat zaměstnavatele s tím aby provedl sledování platby. Odpověď byla že účetní mluvila s bankéřem a žádnou banku nepoužívají. Další hovor s Rb kde jsem oznámil že mi bylo řečeno že žádná zprostředkovatelská banka nastavena není, a také že mám doklad o tom jak je nastaveny můj účet. Opět sepsání a čekání na odpověď. Náhle se ozvali s Rb že jde podat žádost z mé strany ( i když předtím mi bylo řečeno že to nelze ) o prověření ohledně konverze a to dvěma způsoby. Buď zaslání poslední platby zpátky do banky z které přišla a napsat kolik £ mělo přijít takže by konečně zaslali peníze ve správné měně, nebo požádat o vyrovnání kurzovního lístku ( rozdíl kurzu jejich a středového ). Už osobně s ostřejším hlasem ( protože mi zase bylo řečeno o zprostředkovatelské bance ) jsem zažádal o vyrovnání kurzovního lístku ( obava z toho že by peníze nemuseli přijíždím zpět ). Konečně do £ složky mi přišlo vyrovnání. A od té doby mi přestali chodit výplaty. Zase proběhly telefonáty mezi bankou, kde mi první řekli že musím čekat 7 dní protože mezinárodní platby trvají déle ( i když jsem to vždy měl na účtu hned druhý den - ale v czk ). Po týdnu mi bylo řečeno na lince Rb že musím zaslat foto od zaměstnavatele že peníze odešli na můj účet. Vše jsem zaslal na email Rb. Odpověděli že neevidují platbu na mém účtu ( to jsem viděl i já v internetovém bankovnictví ). Takže další tel do Rb kde jsem jim důrazně oznámil že podklady k dohledání mají a email s vysvětlením že platba není na úctě mi nestačí. Sepsali žádost a čekám na vyjádření. Připadám si jako mezi mlýnskými kameny kde si ze mě dělá už někdo srandu. Vystřídal jsem hromadu operátorů Rb a jejich system jsem už asi pochopil ( zavoláte, blbý na lince sepíše žádost, předá chytrému který napíše odpověď - mají jich jen pár a odpovídají stejně, a blbý vám zavolá zpátky, přitom když máte případně k tomu další podotázku tak sepíše žádost....) Už mi celkem praskají nervy a chystám se osobně na pobočku kde bude ostřejší výměna názorů. Tu se dostáváme k otázkám. 1) je vůbec stanovená lhůta pro mezinárodní platby? 2) mohu zpětně žádat o vyrovnání kurzovního lístku třeba půl roku zpátky? (jedná se o to že platby měli vždy přijít do £ složky a při převodu jsem ztratil část financí) 3) až dohledám platbu (snad) mohu žádat nějaké % z částky za neoprávněně zadrženou platbu? (momentálně mi někde visí 2 výplaty které potřebuji) 4) popř jak by jste postupovali dále. Omlouvám se za délku popisu a děkuji za odpověď.
Dobrý den,
zprostředkovatelská banka je čistě technický pojem a tento institut využívají při mezinárodních platbách všechny banky. Jde o to, že britské banky nemají přímé spojení s těmi českými (jako např. má "česká banka 1" spojení s "českou bankou 2" přes tuzemskou centrální banku). Proto platba z UK do ČR putuje přes několik "zprostředkovatelských bank" (např. UK banka pošle peníze FR bance, ta je přepošle německé bance a ta teprve pošle peníze té české). O tomto nemá Váš zaměstnavatel (ani mnozí přepážkoví pracovníci banky) vůbec tušení, je to čistě technické provedení mezinárodní platby (proto také tyto platby trvají déle než tuzemské).
Nicméně pokud Vám byla odeslána výplata z UK v GBP, Vy ji musíte obdržet na svůj účet v GBP (je-li veden v GBP). K žádné konverzi "po cestě" u zprostředkovatelských bank docházet nesmí. Hned zpočátku bych RB předložil potvrzení o provedené platbě (které Vám vystaví mzdová účtárna zaměstnavatele), ze kterého bude patrné, že platba odešla v GBP. Za každou příchozí platbu z UK platíte RB 1% z platby (min. 300 Kč, max. 1 200 Kč). To je nejvíce ze všech bank v ČR (srovnání zde). Možná je tedy na místě uvažovat o změně banky (kde by byly levnější poplatky a bezchybné zahraniční platby).
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, prosím o radu, ako správne napísať mail. Aký zvoliť text. Priateľ si v ťažkej životnej situácii požičal peniaza od nebankoviek, ktoré nedokázal splácať. Dané spoločnosti si buď neoverili jeho bonitu, alebo im bol zaslaný jeho výpis z účtu, kde bolo zjavné, že má mnoho ďalších požičiek a dokonca sázky. Spoločnosti pohladávky postupili. Jeho snahou je teraz všetko vyriešiť, ale nechceme platiť vzniklé penále. Zaslali sme zatial písomne žádost o zaslaní uznání závazku. Jedná sa o podnikateľske požičky. Dakujem moc za odpoveď.
Dobrý den, v roce 2024 jsem 4 měsíce vydělávala a bydlela v Rakousku, jinak jsem byla v ČR jako student bez příjmu. Následující rok budu bydlet a vydělávat jen v Rakousku. Trvalý pobyt mám stále hlášený i v ČR. Musím za nějaký nebo za oba tyto roky podávat daňové přiznání či jiný dokument i v ČR? Děkuji
Dobrý den, dnes jsem u podnikatelského účtu zvyšovala kontokorent. Zatím se nová částka k čerpání neobjevila a starou stále vidím (mám ji na účtu k dispozici v plné výši). Změnila se mi ale splatnost původního kontokorentu na dnešní den. Dokumenty na nový kontokorent jsou řádně podepsané, ale peníze se ještě nezobrazily. Nemůže se stát, že banka původní kontokorent ukončí a nový nedá k dispozici, i když jsou podepsané dokumenty?
Dobrý den, naletěla jsem podvodníkům při žádosti o půjčku. Platila jsem jim různé poplatky a pak se rozhodla vše zrušit. Samozřejmě po mně chtějí opět poplatek za zrušení. Vyhrožují mi pokud ho nezaplatím, že se stane něco hrozného, nebudu mít klid, fyzickým napadením atd. Máte prosím zkušenosti s tímto, je to opravdu možné? Policii jsem kontaktovala, bohužel pozdě. A rozum ten jsem někde zřejmě ztratila už při počátku zřízení půjčky tímto způsobem. Děkuji za odpověď.
Dobrý den, chci se zeptat, jestli se nejedná o podvod, děkuji. Dobrý den, pane, kontaktují vás kvůli závazné vzniklé situaci, která vznikla vaším slovem platby. Teď hrozí statisícová pokuta od Fu, je nutné dnes uhradit chybějící část, není čas, jinak to bude v řádech statisíců, je potřeba uhradit obratem 7 800 Kč na číslo účtu 5666957063/0800 obratem a bez výmluv děkuji státní zástupce Jurgača
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Uvažujete o rekonstrukci domu, ale trápí vás financování? Nová státní půjčka "Oprav dům po babičce" může být řešením. Nabízí kombinaci dotace a úvěru až 4 miliony Kč bez zástavy, s nízkým úrokem a dlouhou dobou splatnosti. Zjistěte, jak tuto výhodnou nabídku využít pro vaše bydlení a proč ji už zvolilo téměř 500 lidí.
Začínající podnikatelé často využívají bezplatné fakturační programy. Jsou dostupné, dobře se používají a fakturu vygenerují na pár kliků. Bezplatné programy mají ale i svá úskalí – přečtěte si, o čem byste měli vědět, než je začnete využívat.Zdroj obrázku: Pexels.com
Jednoduché, minimalistické a zároveň dostupné bydlení. Přesně to nabízejí tiny housy – malé domky, které zaberou jen kolem 20 m2. Umístíte je tak i na malé pozemky. A často se obejdete i bez stavebního povolení. Podívejte se, jaké mají výhody, jak je financovat a jak získat na tiny house hypotéku.