Dobrý den, mám běžný účet u Raiffeisenbank. Je to účet na kterém můžete mít více měn zároveň. Aktivní mám CZK, USD, EUR, GBP. Letos jsem začal pracovat v Uk takže platby chodí každý týden. A právě s librou nastal problem. Peníze mi přicházeli ale na CZK v českých korunách. Při tel na info linku Rb mi bylo řečeno že odesílatel musí přestat používat zprostředkovatelskou banku ( řekli mi že něž platba dojde z uk, jde přes 2 až 3 jiné banky ) protože právě tato "některá banka" mi to překonvertuje na české koruny. Kontaktoval jsem tedy zaměstnavatele který mi řekl že žádnou zprostředkovatelskou banku nepoužívá. Takže znova tel na Rb. Tam mi zase řekli že to není možné, že opravdu musí používat některou tu banku mezi něma. Při naléhání že potřebuju zjistit která a proč mi to mění, mi řekli že Rb je pasivní příjemce a nelze vystopovat platbu z jejich strany. Znova tel do práce tentokrát už na účetní která řekla že to prověří a dá vědět. Výsledek byl takový že mi poslala foto jak mají nastavený účet v bance a jasně tam šlo vidět že mají nastaveny můj účet jako GBP. Opět tel na Rb, kde jako vždy před tim sepsali žádost na oddělení a dají mi vyjádření. Další postup byl takový že mám kontaktovat zaměstnavatele s tím aby provedl sledování platby. Odpověď byla že účetní mluvila s bankéřem a žádnou banku nepoužívají. Další hovor s Rb kde jsem oznámil že mi bylo řečeno že žádná zprostředkovatelská banka nastavena není, a také že mám doklad o tom jak je nastaveny můj účet. Opět sepsání a čekání na odpověď. Náhle se ozvali s Rb že jde podat žádost z mé strany ( i když předtím mi bylo řečeno že to nelze ) o prověření ohledně konverze a to dvěma způsoby. Buď zaslání poslední platby zpátky do banky z které přišla a napsat kolik £ mělo přijít takže by konečně zaslali peníze ve správné měně, nebo požádat o vyrovnání kurzovního lístku ( rozdíl kurzu jejich a středového ). Už osobně s ostřejším hlasem ( protože mi zase bylo řečeno o zprostředkovatelské bance ) jsem zažádal o vyrovnání kurzovního lístku ( obava z toho že by peníze nemuseli přijíždím zpět ). Konečně do £ složky mi přišlo vyrovnání. A od té doby mi přestali chodit výplaty. Zase proběhly telefonáty mezi bankou, kde mi první řekli že musím čekat 7 dní protože mezinárodní platby trvají déle ( i když jsem to vždy měl na účtu hned druhý den - ale v czk ). Po týdnu mi bylo řečeno na lince Rb že musím zaslat foto od zaměstnavatele že peníze odešli na můj účet. Vše jsem zaslal na email Rb. Odpověděli že neevidují platbu na mém účtu ( to jsem viděl i já v internetovém bankovnictví ). Takže další tel do Rb kde jsem jim důrazně oznámil že podklady k dohledání mají a email s vysvětlením že platba není na úctě mi nestačí. Sepsali žádost a čekám na vyjádření. Připadám si jako mezi mlýnskými kameny kde si ze mě dělá už někdo srandu. Vystřídal jsem hromadu operátorů Rb a jejich system jsem už asi pochopil ( zavoláte, blbý na lince sepíše žádost, předá chytrému který napíše odpověď - mají jich jen pár a odpovídají stejně, a blbý vám zavolá zpátky, přitom když máte případně k tomu další podotázku tak sepíše žádost....) Už mi celkem praskají nervy a chystám se osobně na pobočku kde bude ostřejší výměna názorů. Tu se dostáváme k otázkám. 1) je vůbec stanovená lhůta pro mezinárodní platby? 2) mohu zpětně žádat o vyrovnání kurzovního lístku třeba půl roku zpátky? (jedná se o to že platby měli vždy přijít do £ složky a při převodu jsem ztratil část financí) 3) až dohledám platbu (snad) mohu žádat nějaké % z částky za neoprávněně zadrženou platbu? (momentálně mi někde visí 2 výplaty které potřebuji) 4) popř jak by jste postupovali dále. Omlouvám se za délku popisu a děkuji za odpověď.
Dobrý den,
zprostředkovatelská banka je čistě technický pojem a tento institut využívají při mezinárodních platbách všechny banky. Jde o to, že britské banky nemají přímé spojení s těmi českými (jako např. má "česká banka 1" spojení s "českou bankou 2" přes tuzemskou centrální banku). Proto platba z UK do ČR putuje přes několik "zprostředkovatelských bank" (např. UK banka pošle peníze FR bance, ta je přepošle německé bance a ta teprve pošle peníze té české). O tomto nemá Váš zaměstnavatel (ani mnozí přepážkoví pracovníci banky) vůbec tušení, je to čistě technické provedení mezinárodní platby (proto také tyto platby trvají déle než tuzemské).
Nicméně pokud Vám byla odeslána výplata z UK v GBP, Vy ji musíte obdržet na svůj účet v GBP (je-li veden v GBP). K žádné konverzi "po cestě" u zprostředkovatelských bank docházet nesmí. Hned zpočátku bych RB předložil potvrzení o provedené platbě (které Vám vystaví mzdová účtárna zaměstnavatele), ze kterého bude patrné, že platba odešla v GBP. Za každou příchozí platbu z UK platíte RB 1% z platby (min. 300 Kč, max. 1 200 Kč). To je nejvíce ze všech bank v ČR (srovnání zde). Možná je tedy na místě uvažovat o změně banky (kde by byly levnější poplatky a bezchybné zahraniční platby).
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, potřebovala bych poradit. Chci koupit investiční byt, cena 3 290 000 Kč po rekonstrukci. Potřebuji půjčit 1 500 000 Kč. Měsíčně můžu splácet 15 000 Kč z pronájmu. Podle RK dostanu 10 000 Kč. Co byste mi doporučil - půjčku nebo hypotéku? Byt mám městský. Nemovitost žádnou nevlastním. Syn začne za 2 roky vydělávat. Chci mít možnost dřívějšího splacení bez pokut. Mnohokrát děkuji.
Dobrý den, ráda bych se zeptala ohledně slevy na manželku v daňovém přiznání. Započítává se do limitu 68 000 Kč za rok rovněž jednorázově vyplacená výsluhová penze z penzijního připojištění (tj. vyplaceno 50% naspořených peněz, státních příspěvků a výnosů po 15 letech penzijního připojištění)? Děkuji
Dobrý den, mám několik bankovních a nebankovních půjček. V bance mi odmítli konsolidaci.
Ma otázka zní, co lépe udělat pro získání konsolidace. Splatit úplně ty nejmenší 2 půjčky nebo si nechat půjčky otevřené a vše řádně splácet? Jde mi o bankovní a nebankovní registry. Když půjdu do banky za 6 měsíců a ta se podívá do registru, tak co je lepší? Když část svých závazků budu mít již splacenou nebo spíše že vše budu řádně splácet? Děkuji.
Dobry den, ptala jsem se jiz v minulosti. Ziji v zahranici (Velka Britanie), kde jsem v zamestnaneckem pomeru. Jsem danovym rezidentem ve Velke Britanii. Mam v CR ucet u CREDITAS banky - jde o sporici ucet (ceske koruny). Nechci danit uroky z toho sporiciho uctu v miste trvale adresy, teda ve V. Britanii, ale v CR. V prosinci 2024 jsem dostala sms od Creditas sdelujici, ze potvrzeni o danovem domicilu expiruje k 31.12. a budou mi danit dle zakona c. 586/1992 Sb. o dani z prijmu. Nyni v lednu 2025 dalsi sms sdelujici, ze mi nastavili na uctu dan dle zakona c.586/1992 Sb. o dani z prijmu. A dale sdeluji, ze ma-li byt na mem uctu nastavena jina srazkova dan, mam dolozit platne potvrzeni o dan. domicilu pro dany kalendarni rok. Zarazi me ta cast hovorici o " jina srazkova dan ". Mela jsem za to, ze srazkova dan je jen jedna, teda ve vysi 15 % a pouziva se pro zdaneni uroku na uctu. Nechci danit tyto prijmy ze spor. uctu v trv. bydlisti, ale chci danit v CR. Dekuji za objasneni. Hezky den.
Dobrý den, v roce 2024 jsem zkoušel obchodovat na Roboforex a Robomarkets v měnových párech, ale ve výsledku jsem nic nevydělal a skončil ve ztrátě. Musím tuto ztrátu uvést v daňovém přiznání v příloze č. 2 / ř.10? Jsem zaměstnanec a daňové přiznání mi bude dělat zaměstnavatel. Děkuji za odpověď, s pozdravem.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Co byste řekli na možnost, získat za své nákupy odměnu v podobě vrácení určité částky? Zní vám to dobře? Tento atraktivní bonus je spojený s pojmem cashback. Pojďme se tedy společně podívat na to, co to přesně cashback je, jak funguje, jak ho začít využívat a s jakými výhodami je spojený.
Jak funguje vymáhání dluhů v praxi? Od první upomínky, přes soud, až po exekuci vede dlouhá cesta, během které máte více možností, než si možná myslíte. Nezaplacená splátka ještě neznamená exekuci na účtu nebo zabavený majetek. Naopak: při správném postupu můžete i vážné finanční problémy vyřešit s minimem následků. Připravili jsme pro vás přehledného průvodce vymáháním dluhů, včetně praktických tipů, jak se bránit a na co máte právo.
Češi opouštějí „starý“ typ penzijního spoření, jehož výnos v uplynulých letech zdaleka nepokryl ani inflaci. V rámci dobrovolného spoření na stáří s podporou státu jsou naopak na vzestupu doplňkové penzijní spoření (DPS) a dlouhodobý investiční produkt (DIP), který byl spuštěn na začátku letošního roku. Jeho cílem je motivovat více lidi, aby se zabezpečili na stáří.