Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji
Dobrý den,
plně chápu, že se Vám nastalá situace nelíbí, nicméně je třeba reagovat přiměřeně - podat reklamaci a nechat banku pochybení vyřešit v zákonem stanovené lhůtě (30 dnů). Přístup "když mi banka reklamaci nevyřeší do 5 dnů, podám na ni trestní oznámení" je úplně mimo. Opravené prostředky (reklamace, finanční arbitr, předžalobní výzva, soud, odvolání) mají svou posloupnost. Pokud banku nenecháte podanou reklamaci vyřešit v zákonem stanovené lhůtě, není možné použít vyšší opravný prostředek pro jeho bezdůvodnost. Trestní oznámení se podává při spáchaném trestném činu. Nezaúčtovaná platba pojistného ani nezjednání nápravy do 5 dnů není trestným činem.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, potřebovala bych poradit. Chci koupit investiční byt, cena 3 290 000 Kč po rekonstrukci. Potřebuji půjčit 1 500 000 Kč. Měsíčně můžu splácet 15 000 Kč z pronájmu. Podle RK dostanu 10 000 Kč. Co byste mi doporučil - půjčku nebo hypotéku? Byt mám městský. Nemovitost žádnou nevlastním. Syn začne za 2 roky vydělávat. Chci mít možnost dřívějšího splacení bez pokut. Mnohokrát děkuji.
Dobrý den, ráda bych se zeptala ohledně slevy na manželku v daňovém přiznání. Započítává se do limitu 68 000 Kč za rok rovněž jednorázově vyplacená výsluhová penze z penzijního připojištění (tj. vyplaceno 50% naspořených peněz, státních příspěvků a výnosů po 15 letech penzijního připojištění)? Děkuji
Dobrý den, mám několik bankovních a nebankovních půjček. V bance mi odmítli konsolidaci.
Ma otázka zní, co lépe udělat pro získání konsolidace. Splatit úplně ty nejmenší 2 půjčky nebo si nechat půjčky otevřené a vše řádně splácet? Jde mi o bankovní a nebankovní registry. Když půjdu do banky za 6 měsíců a ta se podívá do registru, tak co je lepší? Když část svých závazků budu mít již splacenou nebo spíše že vše budu řádně splácet? Děkuji.
Dobry den, ptala jsem se jiz v minulosti. Ziji v zahranici (Velka Britanie), kde jsem v zamestnaneckem pomeru. Jsem danovym rezidentem ve Velke Britanii. Mam v CR ucet u CREDITAS banky - jde o sporici ucet (ceske koruny). Nechci danit uroky z toho sporiciho uctu v miste trvale adresy, teda ve V. Britanii, ale v CR. V prosinci 2024 jsem dostala sms od Creditas sdelujici, ze potvrzeni o danovem domicilu expiruje k 31.12. a budou mi danit dle zakona c. 586/1992 Sb. o dani z prijmu. Nyni v lednu 2025 dalsi sms sdelujici, ze mi nastavili na uctu dan dle zakona c.586/1992 Sb. o dani z prijmu. A dale sdeluji, ze ma-li byt na mem uctu nastavena jina srazkova dan, mam dolozit platne potvrzeni o dan. domicilu pro dany kalendarni rok. Zarazi me ta cast hovorici o " jina srazkova dan ". Mela jsem za to, ze srazkova dan je jen jedna, teda ve vysi 15 % a pouziva se pro zdaneni uroku na uctu. Nechci danit tyto prijmy ze spor. uctu v trv. bydlisti, ale chci danit v CR. Dekuji za objasneni. Hezky den.
Dobrý den, v roce 2024 jsem zkoušel obchodovat na Roboforex a Robomarkets v měnových párech, ale ve výsledku jsem nic nevydělal a skončil ve ztrátě. Musím tuto ztrátu uvést v daňovém přiznání v příloze č. 2 / ř.10? Jsem zaměstnanec a daňové přiznání mi bude dělat zaměstnavatel. Děkuji za odpověď, s pozdravem.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Rozhodování mezi nájemním a vlastnickým bydlením je pro mnoho Čechů zásadním krokem ovlivňujícím jejich finanční stabilitu a životní styl. Jak jsme na tom podle zkušenosti odborníků v současnosti? Jak se vyvíjí požadavky nájemníků a nakolik jsou lidé, rozhodnutí pro vlastní bydlení, ochotni „uchýlit“ se nakonec do nájmu? Kdo je typický vlastník a kdo typický nájemník?
Co byste řekli na možnost, získat za své nákupy odměnu v podobě vrácení určité částky? Zní vám to dobře? Tento atraktivní bonus je spojený s pojmem cashback. Pojďme se tedy společně podívat na to, co to přesně cashback je, jak funguje, jak ho začít využívat a s jakými výhodami je spojený.
Jak funguje vymáhání dluhů v praxi? Od první upomínky, přes soud, až po exekuci vede dlouhá cesta, během které máte více možností, než si možná myslíte. Nezaplacená splátka ještě neznamená exekuci na účtu nebo zabavený majetek. Naopak: při správném postupu můžete i vážné finanční problémy vyřešit s minimem následků. Připravili jsme pro vás přehledného průvodce vymáháním dluhů, včetně praktických tipů, jak se bránit a na co máte právo.