Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji
Dobrý den,
plně chápu, že se Vám nastalá situace nelíbí, nicméně je třeba reagovat přiměřeně - podat reklamaci a nechat banku pochybení vyřešit v zákonem stanovené lhůtě (30 dnů). Přístup "když mi banka reklamaci nevyřeší do 5 dnů, podám na ni trestní oznámení" je úplně mimo. Opravené prostředky (reklamace, finanční arbitr, předžalobní výzva, soud, odvolání) mají svou posloupnost. Pokud banku nenecháte podanou reklamaci vyřešit v zákonem stanovené lhůtě, není možné použít vyšší opravný prostředek pro jeho bezdůvodnost. Trestní oznámení se podává při spáchaném trestném činu. Nezaúčtovaná platba pojistného ani nezjednání nápravy do 5 dnů není trestným činem.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, v pátek mě kontaktovali z AiRally, vybrali si ode mě na mé jméno půjčky s tím, že peníze převedou na kryptoměny s tím, že až dokončíme proces, že vše vrátí i s výdělkem. Vše jsem ihned nahlásila na policií, na Revolut, dodala jsem i policejní protokol, zablokovala jsem účet. Ted jde o to, jaká je šance, že peníze získám zpět. Vše řeší Revolut, KB banka a Police, vše je už na kriminálce.
Dobrý den, chtěla bych se zeptat - letos v květnu mi skončila insolvence. Bohužel jsem byla nucena vzít si v srpnu letošního roku 4 nebankovní půjčky, které jsem samozřejmě plánovala zaplatit, ale co čert nechtěl, zůstala jsem úplně sama se dvěma malými dětmi a na rodičovském příspěvku. Tudíž jsem nedokázala zaplatit ani první splátku, zkrátka nic. Teď u jedné společnosti došlo bohužel k zesplatnění a u dalších tří k tomu dojde v nejbližší době. Uplynula už 5 denní lhůta pro zaplacení celé částky na té první půjčce, tato částka je během 3 měsíců více než dvojnásobek toho co jsem si půjčila. Mě by teď ovšem zajímalo, co bude následovat, nebo co můžu udělat? Kdy dojde k exekuci? Případně bude tato exekuce na účet nebo na rodičovský příspěvek? Znamená to, že už v prosinci mi nepřijde žádná koruna, nebo to nějaký čas trvá? Jak to teď bude prosím, můžete mi poradit?
Moc dekuji
Dobrý den, mám jako dědic po mém zemřelém otci nárok nechat si za úplatu vytisknout výpisy z jeho bankovního účtu za poslední rok od jeho úmrtí? Banka mě odmítla, že na to nemám právo, kvůli bankovním tajemství. U notáře jsem podepisoval usnesení, že přebírám i otcovy dluhy, tak i majetek. Proto mi to přijde od banky dost nekorektní. Stěžují mi situaci, protože budu muset čekat až přijdou upomínky (třeba i s penále), místo toho abych to řešil předem. Předem děkuji za odpověď.
Dobrý den, měl bych otázku týkající se zdanění kryptoměn, nicméně se nejedná o klasický prodej se ziskem. Popíši situaci. Vlastním např. 1 BTC zakoupený na ceně 50 000$. Tento BTC zamknu v DeFi protokolu jako collateral a vůči němu si půjčím USDT v hodnotě nákupu zboží na eshopu (pro jednoduchost výpočtu dejme tomu 10 000 USDT). Jakou formou se daní nákup zboží, pokud jej provedu na ceně 100 000$ za BTC? Hraje ve výpočtu daně nějakou roli hodnota collateralu v rámci DeFi platformy? Nebo se daň počítá z rozdílu hodnoty 10 000 USDT v době půjčky vs doba realizace nákupu na eshopu (okamžik konverze na CZK): Logicky by mi vycházelo, že možnost druhá (BTC jsem neprodal, čímž jsem de facto nerealizoval zisk z jeho ceny), nicméně v oblasti daní jsem ne úplně zkušený a neznám přesné vyznění zákona v této oblasti.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Statisíce lidí se v posledních měsících rozloučily se státními příspěvky na důchodové spoření a penzijní připojištění. Stát je totiž přestal vyplácet starobním důchodcům. Víte, jak v takovém případě naložit s naspořenými prostředky? A jak je co nejvýhodněji vybrat nebo zhodnotit? To všechno vám prozradíme.
Díky realitním investičním fondům určeným pro drobné investory můžete do nemovitostí investovat, aniž byste jako v případě nákupu vlastní investiční nemovitosti museli mít miliony. Vaše prostředky se navíc zhodnocují bez starostí. Výběru objektů a jejich správě se totiž věnuje tým zkušených profesionálů. Navíc investujete nikoliv do jedné, ale do celého portfolia odlišných typů nemovitostí v různých zemích a s různorodou skladbou nájemců. Diverzifikace snižuje rizika, a naopak zvyšuje stabilitu výnosu v čase. Pokud se rozhodnete začít investovat do realitního investičního fondu, poradíme vám, co sledovat při volbě toho konkrétního, kterému svěříte své finanční prostředky.
Již vyšly statistiky České bankovní asociace, nyní se tedy můžeme podívat na informace za měsíc říjen, které vyznívají veskrze pozitivně.