Dobrý den, v současnosti se s manželem nacházíme v insolvenci, ve fázi před rozhodnutím o úpadku (soud zatím vyhláškou zveřejnil, že s námi zahájil insolvenční řízení). Oba máme s manželem své běžné bankovní účty zároveň tam, kde i dlužíme a máme tam úvěry (Komerční banka + Česká spořitelna). Protože víme, že nyní již nesmíme nikomu nic hradit, založili jsme si účty jinde, protože u těch stávajících nám vždy banky strhávaly měsíční splátky z peněz na účtu automaticky. Když však nebudeme tyto účty používat, můžeme je zrušit, i když se jedná o naše věřitele? Jsou to účty, kde se platí za poplatky za vedení účtu. Můžeme je tedy zrušit tak, že půjdeme na pobočku a doplatíme poplatky za vedení účtu, nebo jak máme postupovat? Máme obavu, abychom neudělali něco špatného, a soud nám pak nepovolil oddlužení. To by pro nás byla katastrofa. Děkuji za Vaši odpověď, jak bychom měli v této situaci správně postupovat.
Dobrý den, při dědickém řízení po smrti otce mi bylo notářem sděleno, že na jeho bankovním účtu je jen několik mámo tisíc. Má nevlastní matka a zároveň jeho žena s nevlastními syny tvrdí, že to je vše co za 85 let našetřil. Je možno zjistit zpětně pohyb na jeho účtu?
Dobrý den, mám na offshore účtu větší částku peněz. Ozvala se pracovnice FCA oddělení pro vyšetřování s tím, že mi pomůžeš dostat peníze, ale že musím zaplatit provizi 4,5% z částky. Po zaplacení mi sdělila, že když mám půjčku u banky, tak mi peníze nemohou převést na můj účet a když manželka nemá půjčku, tak je převedou na její účet, ale musím zaplatit 1 200 euro za ověření účtu. Zaplatil jsem a než stačila banka vše ověřit, účet napadli hackeři. Offshore účet banka zablokovala. Za odblokování mám zase zaplatit 1 921 EUR. Je to normální postup u offshore účtu? Předem děkuji za odpověď. S pozdravem
Dobrý den, cca po 8 letech soužití druh družka dochází k rozchodu a já mám odejit z domu družky. Dům jsem zhodnotil, na zahrádce postavil saunu, dával jsem do společné kasy každý měsíc 10 000 Kč a jinak platil i vše ostatní, i náklady 2 automobilů. Jak se to má následně řešit? Je mi 60 let a nevím kudy kam. Děkuji za odpověď.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.