Dobrý den, dne 6.4 2017 mi zemřel manžel, dispoziční právo k účtu má doposud jeho matka, bohužel po měsíci 9.5. kdy byl účet blokován (blokace trvala dlouho -vím, že se musí zablokovat do určitých hodin...zjištěno právníkem) byl následně účet vybrán její osobou. Problém nastal, když účet byl vybrán aniž by paní setrvala do ukončení dědického řízení. Bohužel nejsme v dobrém vztahu, ale i tak ji spořitelna měla zastavit, nebo upozornit, že je účet blokován do doby ukončení dědického řízení. Bohužel po ukončeném dědickém řízení jsem podala na centrálu dotaz k prověření účtu, kdo kdy jak měl dispoziční právo. Nesedí mi tam podpisy, ani úkony, prý se vůbec takto nedělají. Ale to je druhá věc. Ještě dodám, že byl proveden pokus o platbu kartou (blokována) v zahraničí dne 10.9. Odpovědi se mi k dnešnímu dni vůbec nedostalo. Paní není prohlášena dědičkou, tudíž dle mého názoru poškodila vědomě mě i dceru. Už nevím kam bych se měla obrátit. Na ombudsmana, nebo na ředitelství spořitelny nebo přímo na soud? Přeji hezký den Pavla
Dobrý den, zákazník nám platbu v EUR omylem poslal na CZK účet. Banka bez toho že by nás informovala převedla sumu svým kurzem (pro naši firmu nevýhodným, tj. pro naši firmu je to ztráta). Má banka povinnost se zeptat, zda chceme platbu přijmout? Děkuji.
Dobrý den pane Jermáři, četl jsem Váš článek ohledně zasíťování stavebního pozemku. Ohledně VAK přípojky uvádíte následující:
"Nejprve je nutné ověřit stav stávající VaK infrastruktury, aneb jestli kolem vaší parcely vedou hlavní řady a je-li možné se na ně napojit. Informace získáte u distributora/provozovatele VaK, z územního plánu obce či z technické mapy obce/GIS (pasport sítí). Distributor resp. obec Vás může odmítnout připojit v těchto případech:
Druhý důvod jsem nikde nedokázal najít v zákoně 274/2001 ani jinde. Z jakého pramene práva prosím čerpáte? Řeším aktuálně přesně takový argument obce a chci vědět, zda je oprávněn. Děkuji předem za reakci!
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.