Dobrý den, je banka povinna zajistit, aby moje heslo do internetového bankovnictví bylo silné? Můj příbuzný přišel o téměř všechny peníze z účtu podvodem. Částečně proto, že měl slabá hesla, je to starší člověk. Banka tvrdí, že to není její zodpovědnost vyžadovat dostatečně silné heslo. Ale na druhou stranu je v současné době zvykem, že všechny služby, i ty méně nebezpečné, vyžadují alespoň střední sílu hesla a bez takového vám nepovolí pokračovat ve využívání té služby. Děkuji
Dobrý den, prodávám byt, který je zčásti kupujícím hrazen prostřednictvím úvěru od ČMSS. Kupující mi dává podepsat smlouvu o zástavě této nemovitosti. Nebyla mi vysvětlena a některým ustanovením nerozumím. Při zevrubném pohledu pouze vidím, že mám nějaké povinnosti (dokonce za určitých podmínek je vyhrožováno pokutou). Práva ani jakékoli ujištění, že já osobně bance nic nedlužím ani vyjádření, že pokud by k vlastnímu prodeji z jakýchkoli důvodů nedošlo bylo by zástavní právo vymazáno a nemělo by platnost ve smlouvě nevidím. Čili smlouva se mi zdá jednostranná, výhodná pouze pro banku a já nejsem nijak chráněna. Proč bych měla mít já zastavenu svoji nemovitost? Co by se stalo v případě, kdyby v průběhu řízení došlo k nějaké neočekávané události a já nemovitost třeba nemohla prodat? Je v pořádku, že mi poskytovatel úvěru pošle papír a nic nevysvětlí a nekomunikuje se mnou? Mohla by být zástavní smlouva podepsána ve stejný den jako smlouva kupní? To bych byla klidnější. Moc Vám děkuji za odpověď. S pozdravem
Dobrý den, chci se zeptat, jak je to u devizových účtů v EUR, zdali platba kartou online přes internet u obchodníka se bere jako SEPA, či klasická "zahraniční odchozí platba" nebo je to jiný typ transakce. A bývá zdarma? Moc děkuji za radu a zdravím.
Dobrý den, syn podával kontrolní hlášení na finanční úřad s nulou, jeho přítelkyně je na rodičovské dovolené s 8 500 Kč měsíčně. Žádali o přídavky na děti (1,5 roku, 4 roky a 7 let). ÚP to zamítl, že je jejich příjem vyšší než je povoleno. Jak k tomu dospěli? Děkuji
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.