Dobrý den, dovoluji si vznést následující dotaz: Investuji do akcií jako soukromá nepodnikající osoba. V roce 2020 jsem daroval dceři akcie, nesplňující časový test. Převodem akcií se časový test přerušil. Pořizovací ceny akcií byly účetně spárovány s nulovým příjmem při darování a z účetního hlediska mi tak vznikla ztráta rovnající se pořizovací ceně darovaných akcií. Která z následujících možností je správně: 1) Pořizovací cena darovaných akcií se převádí na obdarovanou, která ji může při případném prodeji uplatnit jako náklad a já účetní ztrátu nemohu uplatnit proti ziskům z jiných obchodů s akciemi. 2) Pořizovací cena darovaných akcií se nepřevádí na obdarovanou a ani já účetní ztrátu nemohu uplatnit proti ziskům z jiných obchodů s akciemi. 3) Pořizovací cena darovaných akcií se nepřevádí na obdarovanou ale já účetní ztrátu mohu uplatnit proti ziskům z jiných obchodů s akciemi v příslušném zdaňovacím období. Darování akcií dceři je podle § 10 odst. 3 písm. c) bod 1. zák. č. 586/1992 Sb. o daních z příjmů od daně osvobozeno. Která z následujících možností je z hlediska posouzení nutnosti oznámení o osvobozených příjmech v tomto případě správně: a) Výše osvobozeného příjmu se stanoví podle § 19 zák. č. 151/1997 Sb. o oceňování majetku, ocení se závěrečným kurzem akcií vyhlášeným na regulovaném trhu v den ocenění. Kurz cenného papíru v zahraniční měně se přepočte kurzem devizového trhu ČNB platným ke dni ocenění. b) Výše osvobozeného příjmu se stanoví jako pořizovací cena darovaných akcií Děkuji za odpověď
Dobrý den, můj dotaz zní, jestli banka může na mém bankovním účtu vymazávat položky v pohybech či jiných službách. A dále jak s tím vším mohu naložit já, protože mě to celé vážně dost poškodilo vzhledem k charakteru mých zadaných odchozích plateb, které neproběhly. A to nemluvě o čase a nervech, které jsem nad tím strávila a ztratila. A na konec jsem byla ještě zesměšněna a neprávem osočena z chyby. Chtěla bych tuto zkušenost zveřejnit klidně i na sociálních sítích jako varování pro ostatní klienty. Tak bych chtěla vědět, zdali v dnešní době svobodného slova můžu.
Dobrý den, před 2 měsíci jsem v KB chtěl nechat zhodnotit na nějakém jejich produktu peníze z prodeje bytu, ale jak jsem později při revizi smluv zjistil, tak mi vnutili investiční životní pojištění (smlouva na 6 let) jejich nějaké dceřiné společnosti, což mi při podpisu zamlčeli. Dále mi neřekli jak nákladná taková smlouva je. Ale co je vůbec nejhorší, tak celou dobu vychvalovali, jak si tím ochráním a zhodnotím peníze. Ale bohužel opak je pravdou, po 2 měsících jsem již přes 50 000 Kč v ztrátě. Jak má člověk postupovat, aby co nejvíce zmenšil škody a nejlépe se dané smlouvy zbavil? Díky moc za radu.
Syn prodává auto, přišla mu nabídka, kterou později vyhodnotil jako podvod. Mezitím zadal číslo účtu, na které měly být poslány peníze. Může znalost bankovního spojení (u ČS) podvodníkem být pro něho nějak nebezpečná? Domnívám se, že ne, ale nejsem si dnes jistý už ničím. Děkuji za odpověď.
Dobrý deň, nám už schválenú hypotéku, peniaze boli prevedené na účet predávajúceho, čochvíľa sa sťahujem. Od 1. 4. nastupujem do novej práce, keďže v tej doterajšej dávam výpoveď. Môže banka nejako riešiť, že som ešte nezaplatil ešte ani jednu splátku a už som v novom zamestnaní? Ďakujem.
Dobrý den, Fio banka mi odmítá vyplatit dědictví (2 spoludědici), přestože dostala ode mne fotokopii kompletního usnesení od notáře s tím, že vše dědíme stejným dílem - práva a povinnosti vyplývající ze smlouvy o BÚ. Jediným důvodem podle banky je, že musíme vše (doklady o zrušení účtu apod. ) podepsat se spoludědicem jedině zároveň a společně (společně se musíme dostavit a společně podepsat). Spoludědic nekomunikuje a nespolupracuje. Jak mám postupovat, abych dostala vyplacen svůj zákonitý podíl? Nikde jsem nenašla ani zmínku o tom, že bychom se museli do banky dostavit společně a jedině společně podepisovat - jak to banka vyžaduje. Tato podmínka není uvedena v žádných smluvních podmínkách ani v bankovních dokladech k podpisu (při výplatě dědictví), které jsem si nechala od banky zaslat. Děkuji za odpověď.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.