Dobrý den, měla bych dotaz. Mám více jak 2 roky od splacení insolvence a chtěla bych si vzít hypotéku s tím, že vlastním s manželem dům, který má hodnotu cca 7 mil. Hypotéku bych si brala na byt cca přes 2 mil. Kč, zaměstnaná jsem a mám vyšší příjmy. Je možné hypotéku získat? Děkuji za odpověď.
Dobrý den, na internetu zoufale hledám informace a pomoc ohledně chybné platby, kterou jsem omylem zadala. Mám spor (zatím ne soudní) s UniCredit Bank, ve které mám veden účet v CZK a EUR. Mimochodem, EUR účet vůbec nevyužívám (byl automaticky přidám k účtu TOP, kde mám svůj účet v CZK). Bohužel jsem z nepozornosti odeslala platbu z jiné své banky (mBank), a to ve výši 795 tisíc na svůj účet vedený v EUR. Platba měla samozřejmě směřovat na účet vedený v CZK. Ihned po odeslání jsem volala do obou bank, že jsem udělala chybu. Nejprve do své odesílající banky, která mi sdělila, že platbu již není možné vrátit (jednalo se o poslání platby po 16 h a nejednalo se o platbu na účet cizí osoby). Bylo mi sděleno, že se platba "asi" vrátí. Platba byla totiž odeslána jako obyčejná tuzemská platba ve stejné měně CZK, pouze jsem omylem zvolila špatně dvojčíslí účtu, které bylo pro euro účet. Poté jsem volala 3x do příchozí banky UniCredit Bank po následující 2 dny jsem s tím, že jsem platbu špatně zadala. Mám doklad o hovorech (výpis z účtu). Bohužel jsem se obrátila pouze na infolinku UniCredit Bank (neměla jsem kontakt ani jsem nevěděla o nějakém svém osobním bankéřovi - jinak bych mu logicky volala) - kde mi bylo sděleno, ať vyčkám, že banka si s platbou poradí nebo ji případně vrátí. Banka si čtvrtý den vesele platbu připsala na můj EUR účet. Na převodu jsem ztratila 54 tisíc a banka se tváří, že udělala vše v pořádku. Na pobočce mi paní řekla, že můj osobní bankéř dostává vždy při takových platbách upozornění do emailu a platbu musí ověřit, protože byla prostě "nestandardní platba". Což se vůbec nestalo. Žádná z mých reklamací směrem k bance nebyla samozřejmě uznána. Oni udělali vše v pořádku dle mého pokynu. Nenabídli mi ani možnost ani převodu peněz mezi účty za výhodnější kurz. Ještě si naúčtovali poplatek 1 500 Kč za příchozí platbu v cizí měně. Obrátila jsem se na finančního arbitra. Paní Nedelková mi z prvotního šetření sdělila, že pravděpodobně to vypadá na moji prohru, že banka nepochybila. O notifikaci a ověření platby ze strany příchozí banky v jejím návrhu rozhodnutí nebyla vůbec řeč, protože banka o tom nemá žádný důkaz (žádné ověření totiž nebylo, protože bych ho logicky samozřejmě nepovolila!). Tohle vůbec neprošetřovala. Ani všechny hovory. Prosím, kam se obrátit? Není nějaký zákon nebo určitý předpis nebo alespoň doporučení pro banky, jaká ověření mají učinit předtím, než připíšou takovouto platbu? Z interních zdrojů od jiných zaměstnanců již nyní vím, že UniCredit tyhle platby ověřuje, ale samozřejmě se mi to každý zaměstnanec bojí dát písemně, protože je to jeho zaměstnavatel. Možná na to mají i nějaký vnitřní předpis, ale ten mi samozřejmě banka neposkytne. Napadlo mě nahrát si nějaký hovor, kde se na tohle budu ptát. Nebo něco takového existuje? Proč mi banka prostě nepomohla v této nestandardní situaci, kdy volám, že platba je špatně - co teď dělat. Vždyť to se přece může stát denně komukoliv. Cítím se velmi poškozena a postoj FA mě značně překvapil. A to na něj čekám 7 měsíců a ještě jsem ho urgovala. Mockrát děkuji za radu, pokud nějakou máte. Jednalo se o peníze na převod hypotéky, pro nás prostě nesmírná finanční ztráta.
Dobrý den, velmi bych ocenil, kdybyste mi s tímto poradili. Za byt, který vlastním, dostávám čistý nájem, který vychází na 2 000 Kč měsíčně. To jsem finančnímu úřadu nepřiznal, protože jak jsem to pochopil, až 50 000 Kč za rok je osvobozeno od daně a není třeba je přiznávat. Minulý týden mi moje banka poslala oznámení prostřednictvím aplikace mobilního bankovnictví, abych učinil prohlášení o své daňové povinnosti. Je to jednostránkový (CRS portál) elektronický formulář s pouze dvěma možnostmi: 1) Platím 2) Neplatím a políčko pro daňové identifikační číslo. (Má to být předloženo do 30.6.2024). Mám tedy vybrat Platím nebo Neplatím? Nejsem podnikatel a nemám živnostenský list. Také nejsem zaměstnaný, ale žiji ze svých úspor. Děkuji
Dobrý den, prosím, vyřizuji z pozice opatrovníka svého syna nárok na vyplacení pojistky jeho náhle zemřelého otce. Notářkou mi byly sděleny údaje o účtu, kam byly posílány peníze. Ale žádná z pojišťoven se k tomuto účtu nehlásí. Můžete mi prosim poradit? Je to účet 212311003/2700 Děkuji za pomoc, Jarka
Pokračování dotazu č. 23918: Dobrý den, k níže uvedenému dotazu: Já nerozporuji, že jsem pochybila. Nicméně jsem do banky volala několik dnů před tím, než banka platbu připsala, tudíž ji přece mohla nějak zastavit nebo opravit, aby klient neutrpěl takovou ztrátu, když peníze na tomto účtu od prvopočátku nechtěl?
Dobrý den, mám dotaz ohledně předčasného splacení hypotéky. Mám smlouvu z roku 2017, novou fixaci na 3 roky jsem podepsala dnes, ale začíná platit až od 12.10. 2024. V případě že budu chtít předčasně splatit úvěr příští rok, bude po mne banka vyžadovat sankční poplatek podle nových pravidel, které platí od 1.9.2024? Děkuji za odpověď Liliana
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.