Pokračování dotazu č. 17354: Děkuji vám za propagaci něčeho, co bytostně odmítám. Nepřesvědčil jste mě. Je to pro mě jako důchodce všechno stokrát složitější. A mimochodem - nemám chytrý telefon, takže žádný otisk palce nepřipadá v úvahu. Co se týká paušálních výdajů z autorských honorářů, jsou stejné, ať podávám daňové přiznání jako živnostník, či neživnostník - to jest 40 % z příjmů. Důchodci OSVČ mají jiné podmínky pro podnikání než běžní občané či úředníci, a měl by na to být brán zřetel. Hlavně na to, že neumí s počítačem a nemají všichni smartphony, takže co je pro vás jednoduché, pro nás to přináší velké výdaje a překážky. Úředníci nejsou schopni empatie vůči starším občanům a jednají arogantně a bezohledně. Elektronické podání by mělo být dobrovolné a o opaku mě nikdo nepřesvědčí! Povinné datové schránky jsou donucovací nástroj jako EET a čiší z něho všechno možné, jenom ne svoboda. V našem právním systému není uzákoněno, že kdo chce podnikat, je to podmíněno vlastnictvím PC, smartphonu a jiných vynálezů, ani speciálním vzděláním v oboru IT. Podnikala jsem 22 roků a nikdy jsem neměla problémy při své práci samotné, ani s konkurencí, jen s úřady, které se spolu s politiky rozhodly drobné živnostníky šikanovat a co nejvíce jim znepříjemnit život. Budu bojovat s Podnikatelskými odbory do posledních sil, aby tato nepříjemná překážka byla odstraněna, tak, jako bylo odstraněno EET. Lidé jsou různě založení, někteří mají k technickým věcem větší vlohy, někteří pramalé, a proto by v tomto měla být svoboda. Přece např. nikdo nikoho nenutí, aby jeho podnikání bylo podmíněno perfektní znalostí angličtiny. To by asi ubylo živnostníků v Čechách! A nutit někoho násilím k užívání datových schránek či jiných e-vychytávek při běžném styku s veřejnou správou je to samé! Uvědomte si, že to, co je pro vás běžná rutina, je pro nás stres!!! Myslíte si - no jo, stará hloupá ženská - takto uvažují všichni, kteří mají IT v malíku. No nevím, možná jsem hloupá na IT, ale zase jsem napsala 22 funkčních učebnic angličtiny, 1 z toho s doložkou MŠMT pro gymnázia, které pomohly spoustě lidí k lepším studijním výsledkům. Mimochodem můj manžel má tituly JUDr. Ing. a také je nad jeho síly mi pomoci dopracovat se např. ke kontaktu s PSSZ. Mimochodem, moje banka je FIO, a ta neumožňuje kontakt s veřejnou správou jako jiné banky. Proto manžel před lety přerušil podnikání jako právník, aby nemusel povinně mít datovou schránku. A takových lidí je mnoho, stačí si přečíst názory na článek o povinných datových schránkách. No nic, vy jste mě nepřesvědčil, ale ani já vás nepřesvědčím. O to tady vlastně nešlo, že?
Dobrý den,
nesnažil jsem se Vám nic propagovat ani Vás o čemkoliv přesvědčovat. Pouze jsem Vám popsal možnosti a jejich přínosy. Rozhodnutí je vždy na Vás. Chytrý telefon není nutný, můžete přepisovat SMS kódy z klasického telefonu (opět jsem Vám pouze demonstroval, že to jde dělat i jednodušeji přes otisk prstu/chytrý telefon - neboť jste si stěžovala, že Vám nevyhovuje si pamatovat hesla a PINy).
Fio banka má nyní Bankovní IDentitu v pilotní provozu pro vlastní zaměstnance - klientům bude tato služba dostupná do 1 měsíce.
Důchodci mají stejné podmínky pro podnikání jako všichni ostatní. Ano, pokud je někomu 90 let, nemá smysl se snažit dotyčného nutit do nových technologií, pokud o to sám nestojí. Ale počítače a mobily jsou tu s námi od devadesátých let, tedy kdo dnes odchází do důchodu, prožil většinu své produktivní fáze života již s počítači a mobily.
Jak sama píšete, máte s manželem tituly JUDr. Ing., píšete učebnice, hovoříte anglicky, atd. Máte i email a zvládáte si s námi psát v naší online poradně. Určitě se tedy zvládnete přihlásit i do internetbankingu (stejně složité je přihlášení k portálu občana přes Bankovní IDentitu - je to identický proces). Určitě není třeba mít žádné speciální vzdělání z oboru IT. Naší babičce je přes 80 let a elektronickou komunikaci zvládá bez problémů (je to spíše o přístupu - kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody).
Stejná bouře ve sklenici vody byla kolem e-receptů/e-neschopenek (jak ubude doktorů), EET (jak ubude živnostníků) i digitalizace státní správy (jak ubude úředníků). Svět se nezastavil, život šel dál. Stejně tomu bude nyní v případě datových schránek. Opravdu totiž nejde o "rocket science". Držím Vám palce!
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, jsem v insolvenci, ale únorový příjem mi bude dělat 14 800 Kč. Mám strach, že mi to zruší. Podle výpočtu kalkulačky nemám ani na tu nejnižší splátku, budu v mínusu 1 000 Kč. Ale jsem ochotná to dorovnat. Můžou mi oddlužení zrušit? Děkuji za odpověď.
Dobrý den, po zemřelé babičce probíhá dědické řízení, které ještě není u konce. Co se týče účtu, hotovost se následně rozdělí mezi dědice (stav ke dni úmrtí). Co se ale stane s penězi, které přijdou na účet až po několika dnech od úmrtí? Děkuji za odpověď. Kateřina
Dobrý den, mám dotaz. Mám půjčku u nebankovní společnosti a dali mi tam úroky, A hrozí, že přijde nějaký interní pracovník. Zajímá mě, co může interní pracovník udělat. A jestli je nejdřív potřeba to dát k soudu, aby přišel exekutor nebo aby mi sáhli na účet. A jestli musí nejdřív poslat písemně, že se něco takové bude dít. Děkuji za odpověď.
Dobrý den, před dvěma lety jsem měl exekuci a blokaci na účtu, kdy jsem využil svého práva na jednorázový výběr. Exekuce byla následně vyřešena a účet mi byl odblokován a mohl jsem ho opět volně používat. Nyní mi byl účet opětovně zablokován kvůli exekuci a chci se zeptat - když se jedná o novou exekuci a novou blokaci, mám nárok na jednorázový výběr ve výši trojnásobku životního minima? Děkuji za odpověď
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Správně zvolené pojištění na hory ochrání především vaši peněženku. Když už se stane úraz nebo někomu způsobíte škodu, pojištěni za vás uhradí veškeré výdaje. V opačném případě můžete čelit statisícovým až milionovým exekucím. Podívejte se, co doporučují ve společnosti Broker Trust všem, kdo vybírají pojištění na hory a kdo se připravují na odjezd na zasněžené svahy.
Silným motivem k dlouhodobému investování by se mohly stát pro řadu Čechů vlastní děti. Jak ukázal průzkum, který pro Asociace pro kapitálový trh ČR (AKAT ČR) provedla agentura Perfect Crowd, až 66 % respondentů svým potomkům spoří, aby jim v budoucnu ulehčilo vstup do dospělosti. Nejpočetnější skupina dotázaných, konkrétně 29 %, podle citovaného průzkumu naspoří ročně do 10 000 Kč, mezi 10 tisíci a 30 tisíci Kč ročně pak odloží 28 % Čechů.
Po dvou letech vysokých sazeb nastává na hypotečním trhu zásadní zlom. Srovnání nájmu a hypotéky ukazuje překvapivé výsledky: v některých krajích České republiky vychází poprvé od roku 2022 výhodněji hypotéka než nájem. Které to jsou a o kolik méně tam zaplatíte na hypotéce než na nájmu? A co zbývající kraje? Přinášíme srovnání napříč regiony ČR.