Pokračování dotazu č. 17761: Vážený pane Jermáři, děkuji Vám za rychlou odpověď, i když je Vám jistě jasné, že jsem do toho vkládal větší naděje. Řešení v podobě změny banky mě samozřejmě také napadlo, ale změnilo by se tím něco? Nezjistil bych, že se i jiná banka v budoucnu ve stejné situaci zachová úplně stejně? Myslel jsem si, že třeba víte o nějakém obecném právním rámci, který bankám vymezuje základní podmínky v oblasti kreditních karet (případně i vracených plateb či bezúročného období) a že se třeba ukáže, že již toto bylo porušeno. Ale možná je to tak, že jakékoliv bezúročné období je už čistě dobrá vůle banky a v rámci něj si tudíž mohou dělat, co chtějí. Nebo že máte při svých zkušenostech jiný nápad, jak bych mohl ještě postupovat. Už mi nejde ani tak o tu tisícovku úroků, ale o princip. Nerad jsem za hlupáka, kterého někdo převezl pomocí účelové manipulace s pravidly - připadám si jako v nějaké jiné době či jiné zemi. Tou mou bankou je Hello bank (což jste z některých indicií možná i poznal). Skutečně jsem jim třikrát psal (pokaždé jsem přidal další nové argumenty, z nichž ty nejsilnější jsem Vám všechny shrnul do své včerejší otázky) a třikrát zamítavě odpověděli zcela shodnou formou (v první větě slušně poděkují za můj mail a pak se krátce odvolají na své podmínky). Pořád to vede do téhož "Oddělení péče o klienty" bez ohledu na to, zda píši z prostředí elektronického bankovnictví nebo přes formulář na jejich stránkách anebo jim jen posílám klasický mail. Vždy mi ale odpoví nějaký jiný pracovník, jenže názory mají všichni totožné (holt jsou za to zamítání dobře placeni). V té komunikaci je přitom dobře vidět historie všech mých marných pokusů na dané téma, jenže ani tato moje vytrvalost nestačí k tomu, aby to třeba konečně předali někam výš, kde by mohl působit někdo uznalejší s kompetencemi pro udělení výjimky. Ale nazývají to "péčí" o klienty. Říkám si aspoň, že i když mi nevyhoví, tak je to třeba upozorní na slabé místo v podmínkách, které snad následně pro budoucí klienty upraví. Jenže pak mi došlo, že určitě nebudu první, kdo se jim na toto téma ozval. Vrácené platby nejsou až tak výjimečné, určité procento z nich proběhne na přelomu účetního období, z nich část připadá na klienty využívající bezúročné období a z nich se aspoň někteří ozvou s námitkou. Při velkém množství klientů a jejich karetních transakcí prostě určitě nejsem první. Takže je to naopak skrytá nastražená past, do které jsem se chytil, takže ničeho nedosáhnu ani teď pro sebe, ani do budoucna obecně. A o této pasti jistě vědí i v ostatních bankách a je to jen o jejich korektnosti, kterou ale při změně banky neodhadnu. Kterou banku byste mi tedy doporučil (tj. kde si myslíte, že by mi tyto úroky buď vůbec nenaúčtovali anebo bych se domohl jejich následného stornování)? Děkuji Vám za trpělivost při čtení a uvítám jakékoliv Vaše další případné rady, i když chápu, že dotaz jste mi již zodpověděl.
Dobrý den,
neexistuje žádný právní rámec který by bankám stanovoval podmínky bezúročného období u kreditních karet. Délka bezúročného období, které transakce jsou bezúročné a které nikoliv, atd. - to vše si mohou banky stanovit zcela libovolně. Pokud se Vám podmínky vaší banky nelíbí, změňte banku. V životě se Vám ještě mnohokráte stane, že Vás obchodní partner svým jednáním nepotěší. Vás to stálo relativně nízkých 1 000 Kč. Nemá smysl vynakládat další úsilí na záležitosti, které nezměníte. Pro výběr nové banky doporučuji náš srovnávač produktů běžný účet, kreditní karta, spořicí účet a další.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, chci se zeptat - jak dlouho zpětně bude banka kontrolovat mé údaje z výpisu z účtu?
Chci si vzít hypotéku, ale před 2 roky mi odcházela výplata na účet sázkových kanceláři.
Bude se teď, když dva roky nesázím, banka zajímat o tuto dva roky starou záležitost? Děkuji
Dobrý den, plánuji koupi bytu v družstevním vlastnictví a jeho další pronájem. Nikde na internetu jsem nenarazil na informace, zda lze úroky z úvěru na pořízení takového bytu uplatnit jako náklad (při danění "skutečnými náklady") a zda lze uplatňovat odpisy takového bytu. Dříve jsem pronajímal byt, ve kterém teď hodlám bydlet. Příjem z pronájmu tohoto bytu jsem danil paušálem. Pokud dejme tomu od příštího roku začnu pronajímat jiný byt, mohu si zvolit danění skutečnými náklady? Byt, který jsem danil paušálem, již nepronajímám. Pokud si mohu zvolit, jak se postupuje, pokud bych začal opět původní byt, který jsem danil paušálem, opět pronajímat a druhý koupený byt bych danil skutečnými náklady? Děkuji, s pozdravem, Josef
Dobrý den, po měsíci v nové práci jsem onemocněl (zkušební doba 2 měsíce). Během neschopnosti jsem si našel lepší práci. Mohu dát výpověď ve zkušební době během pracovní neschopnosti? A ještě pár dní být na neschopence než nastoupím do nové práce? Nebo musím dát výpověď až když ukončím neschopenku? Mockrát dekuji
Dobrý den, přítel poctivě splácí své závazky, má exekuci na plat. Přesto nás navštívil exekutor, velmi nepříjemný, kamera zapnutá. Vzali klíče od auta, majetek v autě nezapsán (autolékárnička, stan, osobní věci). Můžeme se nějak bránit, když splácíme? Děkuji za odpověď.
Dobrý den, něco podobného se stalo i mně a stálo mě to bezmála 200 000 Kč Pan Marek Klos, bylo-li to jeho jméno. Už měsíc se potýkám z odrážením společností zprostředkováním půjček. Policie koná, ale to asi nestačí. Tato firma by se měla dostat do povědomí jako neseriózní. Je mi 72 let a nikdy jsem neměla opletačky se zákonem.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Hledáte bydlení, které vám nezruinuje rozpočet? Přemýšlíte, kde v České republice můžete měsíčně zaplatit nejméně za pronájem bytu? Sestavili jsme přehled měst a regionů, kde jsou nájmy nejlevnější. Ale i těch, kde za nájem dáte největší část příjmů (odpovídajících průměru pro danou lokalitu). Ukážeme, kolik lidí platí jak vysoké nájemné a jestli v menším městě vždycky vydáte za bydlení méně než ve velkoměstě. Víte, co snižuje nájem a jak na něm ušetřit?
Co je zajištění úvěru a jaké má formy? Zajištění úvěru je způsob, kterým se věřitel chrání před rizikem nesplácení úvěru, a může zahrnovat nemovitosti, osobní záruky nebo jiné prostředky. Právě to, jaké zajištění je vyžadováno, závisí na druhu úvěru a bonitě dlužníka.
Chcete vědět, kolik peněz obdržíte každý měsíc na účet po odečtení daně a sociálního a zdravotního pojištění a kolik peněz za vás odvede váš zaměstnavatel? Tyto informace vám poskytne mzdová kalkulačka, do které stačí zadat hrubou mzdu a daňové slevy a získáte výpočet čisté mzdy.