Pokračování dotazu č. 17761: Vážený pane Jermáři, děkuji Vám za rychlou odpověď, i když je Vám jistě jasné, že jsem do toho vkládal větší naděje. Řešení v podobě změny banky mě samozřejmě také napadlo, ale změnilo by se tím něco? Nezjistil bych, že se i jiná banka v budoucnu ve stejné situaci zachová úplně stejně? Myslel jsem si, že třeba víte o nějakém obecném právním rámci, který bankám vymezuje základní podmínky v oblasti kreditních karet (případně i vracených plateb či bezúročného období) a že se třeba ukáže, že již toto bylo porušeno. Ale možná je to tak, že jakékoliv bezúročné období je už čistě dobrá vůle banky a v rámci něj si tudíž mohou dělat, co chtějí. Nebo že máte při svých zkušenostech jiný nápad, jak bych mohl ještě postupovat. Už mi nejde ani tak o tu tisícovku úroků, ale o princip. Nerad jsem za hlupáka, kterého někdo převezl pomocí účelové manipulace s pravidly - připadám si jako v nějaké jiné době či jiné zemi. Tou mou bankou je Hello bank (což jste z některých indicií možná i poznal). Skutečně jsem jim třikrát psal (pokaždé jsem přidal další nové argumenty, z nichž ty nejsilnější jsem Vám všechny shrnul do své včerejší otázky) a třikrát zamítavě odpověděli zcela shodnou formou (v první větě slušně poděkují za můj mail a pak se krátce odvolají na své podmínky). Pořád to vede do téhož "Oddělení péče o klienty" bez ohledu na to, zda píši z prostředí elektronického bankovnictví nebo přes formulář na jejich stránkách anebo jim jen posílám klasický mail. Vždy mi ale odpoví nějaký jiný pracovník, jenže názory mají všichni totožné (holt jsou za to zamítání dobře placeni). V té komunikaci je přitom dobře vidět historie všech mých marných pokusů na dané téma, jenže ani tato moje vytrvalost nestačí k tomu, aby to třeba konečně předali někam výš, kde by mohl působit někdo uznalejší s kompetencemi pro udělení výjimky. Ale nazývají to "péčí" o klienty. Říkám si aspoň, že i když mi nevyhoví, tak je to třeba upozorní na slabé místo v podmínkách, které snad následně pro budoucí klienty upraví. Jenže pak mi došlo, že určitě nebudu první, kdo se jim na toto téma ozval. Vrácené platby nejsou až tak výjimečné, určité procento z nich proběhne na přelomu účetního období, z nich část připadá na klienty využívající bezúročné období a z nich se aspoň někteří ozvou s námitkou. Při velkém množství klientů a jejich karetních transakcí prostě určitě nejsem první. Takže je to naopak skrytá nastražená past, do které jsem se chytil, takže ničeho nedosáhnu ani teď pro sebe, ani do budoucna obecně. A o této pasti jistě vědí i v ostatních bankách a je to jen o jejich korektnosti, kterou ale při změně banky neodhadnu. Kterou banku byste mi tedy doporučil (tj. kde si myslíte, že by mi tyto úroky buď vůbec nenaúčtovali anebo bych se domohl jejich následného stornování)? Děkuji Vám za trpělivost při čtení a uvítám jakékoliv Vaše další případné rady, i když chápu, že dotaz jste mi již zodpověděl.
Dobrý den,
neexistuje žádný právní rámec který by bankám stanovoval podmínky bezúročného období u kreditních karet. Délka bezúročného období, které transakce jsou bezúročné a které nikoliv, atd. - to vše si mohou banky stanovit zcela libovolně. Pokud se Vám podmínky vaší banky nelíbí, změňte banku. V životě se Vám ještě mnohokráte stane, že Vás obchodní partner svým jednáním nepotěší. Vás to stálo relativně nízkých 1 000 Kč. Nemá smysl vynakládat další úsilí na záležitosti, které nezměníte. Pro výběr nové banky doporučuji náš srovnávač produktů běžný účet, kreditní karta, spořicí účet a další.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, potřebovala bych poradit. Chci koupit investiční byt, cena 3 290 000 Kč po rekonstrukci. Potřebuji půjčit 1 500 000 Kč. Měsíčně můžu splácet 15 000 Kč z pronájmu. Podle RK dostanu 10 000 Kč. Co byste mi doporučil - půjčku nebo hypotéku? Byt mám městský. Nemovitost žádnou nevlastním. Syn začne za 2 roky vydělávat. Chci mít možnost dřívějšího splacení bez pokut. Mnohokrát děkuji.
Dobrý den, ráda bych se zeptala ohledně slevy na manželku v daňovém přiznání. Započítává se do limitu 68 000 Kč za rok rovněž jednorázově vyplacená výsluhová penze z penzijního připojištění (tj. vyplaceno 50% naspořených peněz, státních příspěvků a výnosů po 15 letech penzijního připojištění)? Děkuji
Dobrý den, mám několik bankovních a nebankovních půjček. V bance mi odmítli konsolidaci.
Ma otázka zní, co lépe udělat pro získání konsolidace. Splatit úplně ty nejmenší 2 půjčky nebo si nechat půjčky otevřené a vše řádně splácet? Jde mi o bankovní a nebankovní registry. Když půjdu do banky za 6 měsíců a ta se podívá do registru, tak co je lepší? Když část svých závazků budu mít již splacenou nebo spíše že vše budu řádně splácet? Děkuji.
Dobry den, ptala jsem se jiz v minulosti. Ziji v zahranici (Velka Britanie), kde jsem v zamestnaneckem pomeru. Jsem danovym rezidentem ve Velke Britanii. Mam v CR ucet u CREDITAS banky - jde o sporici ucet (ceske koruny). Nechci danit uroky z toho sporiciho uctu v miste trvale adresy, teda ve V. Britanii, ale v CR. V prosinci 2024 jsem dostala sms od Creditas sdelujici, ze potvrzeni o danovem domicilu expiruje k 31.12. a budou mi danit dle zakona c. 586/1992 Sb. o dani z prijmu. Nyni v lednu 2025 dalsi sms sdelujici, ze mi nastavili na uctu dan dle zakona c.586/1992 Sb. o dani z prijmu. A dale sdeluji, ze ma-li byt na mem uctu nastavena jina srazkova dan, mam dolozit platne potvrzeni o dan. domicilu pro dany kalendarni rok. Zarazi me ta cast hovorici o " jina srazkova dan ". Mela jsem za to, ze srazkova dan je jen jedna, teda ve vysi 15 % a pouziva se pro zdaneni uroku na uctu. Nechci danit tyto prijmy ze spor. uctu v trv. bydlisti, ale chci danit v CR. Dekuji za objasneni. Hezky den.
Dobrý den, v roce 2024 jsem zkoušel obchodovat na Roboforex a Robomarkets v měnových párech, ale ve výsledku jsem nic nevydělal a skončil ve ztrátě. Musím tuto ztrátu uvést v daňovém přiznání v příloze č. 2 / ř.10? Jsem zaměstnanec a daňové přiznání mi bude dělat zaměstnavatel. Děkuji za odpověď, s pozdravem.
Pokračování dotazu č. 24548: Dobrý den, chci se ještě doptat na můj předešlý dotaz ohledně prohlášení poplatníka. Takže i kdybych ten růžový papír omylem během jednoho roku podepsala u dvou různých zaměstnavatelů před 4 lety, tak nyní už nemusím řešit nápravu?
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Co byste řekli na možnost, získat za své nákupy odměnu v podobě vrácení určité částky? Zní vám to dobře? Tento atraktivní bonus je spojený s pojmem cashback. Pojďme se tedy společně podívat na to, co to přesně cashback je, jak funguje, jak ho začít využívat a s jakými výhodami je spojený.
Jak funguje vymáhání dluhů v praxi? Od první upomínky, přes soud, až po exekuci vede dlouhá cesta, během které máte více možností, než si možná myslíte. Nezaplacená splátka ještě neznamená exekuci na účtu nebo zabavený majetek. Naopak: při správném postupu můžete i vážné finanční problémy vyřešit s minimem následků. Připravili jsme pro vás přehledného průvodce vymáháním dluhů, včetně praktických tipů, jak se bránit a na co máte právo.
Češi opouštějí „starý“ typ penzijního spoření, jehož výnos v uplynulých letech zdaleka nepokryl ani inflaci. V rámci dobrovolného spoření na stáří s podporou státu jsou naopak na vzestupu doplňkové penzijní spoření (DPS) a dlouhodobý investiční produkt (DIP), který byl spuštěn na začátku letošního roku. Jeho cílem je motivovat více lidi, aby se zabezpečili na stáří.