Dobrý den, chci odpověď na situaci, jaký a čí je zájem a záměr používat jen karty k výběrům (do budoucna). Minulý týden jsem si šla k pokladně vybrat. Bylo mi sděleno, že pokladna bude otevřena jen dva dny v týdnu (pondělí a čtvrtek). Dnes je pondělí a byla tam fronta na půl hodiny. Banka píše na webu o tradicích, službách a jak chcete lidi učit hospodařit a být prosperující. Prosperující znamená, kdy se věc daří rozvíjet a dávat dobré naděje do budoucna. My lidi, náš čas, kvůli svým zájmům chceme využívat hotovost tzv. cash peníze na ruku (bez karet), kartu nechceme používat, protože máme k tomu své důvody, jsme stále a více nuceni k tomu, abychom si karty pořídili a platili s nimi. Osobně vidím v kartách bez hotovosti více negativ než pozitiv a cash je pro mě stále důležitý. Platí se v některých službách jen cash. Osobně mít peníze v ruce je pro mě stále bezpečnější než mít pouze kartu, i když si z kartou ten cash mohu vybrat. V Prachaticích proběhla rekonstrukce pobočky spořitelny, májí tam krásné zázemí, dokonce i stěnu z živého mechu, panečku to vše muselo stát. Nyní se zase omezují služby, které lidi stále vyžadují, ale zájmy a pravidla jako služba si určuje jen svrchní panstvo, nikoli lidi. Proč tomu tak je? Jaké má banka záměry? Jaký je záměr až nebude vůbec hotovost, bude nám banka určovat a kontrolovat i to o čem mnozí z nás neví? Děkuji za zpětnou vazbu, Monika
Dobrý den, bankovnictví je business jako každý jiný. Banky klientům nic nenutí - naopak se snaží nabízet přesně to, co si klienti žádají. Pekař bude také péct jen takové pečivo, po kterém je poptávka. Pokud by lidé přestali jíst rohlíky, pekař by je přestal péct.
Hotovost si můžete vybrat z bankomatu kartou a to kdykoliv (24/7), zdarma a bez nutné asistence pracovníků banky. Pro klienty je to extrémně pohodlné a pro banku nákladově optimální (nemusí platit pokladníka, odpadá riziko s padělky a přepadeními, chybovost oproti lidské síle je zcela minimální). Dnes už si téměř nikdo nechodí vybírat hotovost na pobočky bank - proto banky pokladny na svých pobočkách ruší (nebo jim jako ve Vašem případě omezují otevírací dobu). Reálné náklady na výdej hotovosti na pobočce jsou kolem 150-200 Kč (lidská práce a práce s hotovostí jsou velmi nákladné záležitosti). Takto vysoký poplatek byste předpokládám nebyla ochotna platit.
Ještě před průmyslovou revolucí chodili lidé do práce 6-7 dní v týdnu na 12-14 hodin denně. Postupně se díky technickým vymoženostem stává život pohodlnější, na produkci většiny zboží a služeb je potřeba méně lidí, které nahrazují stroje. I díky tomu se máme lépe - v práci trávíme méně času (dnes už jen 5 dní po 8 hodinách), dožíváme se vyššího věku (lepší zdravotní péče, méně namáhavé práce a škodlivého prostředí), za své dnešní příjmy si můžeme koupit mnohem více věcí než dříve. To je pokrok. Stejně jako koňské povozy byly nahrazeny automobily a emaily nahrazují dopisy, tak i např. prodej jízdenek je dnes řešen přes aplikace nebo automaty (pokladny na nádražích se ruší). A i výběry na pobočkách za asistence pobočkových pracovníků pomalu končí, protože lidstvo objevilo mnohem pohodlnější a levnější způsob - bankomaty. Vyzkoušejte, vřele doporučuji.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, od začátku měsíce jsem na neschopence (prvních 14 dní kdy je náhrada mzdy, bylo 22.10.). Na kontrolu mám jít až 14.11., aby mi lékař poslal potvrzení na ČSSZ o trvání nemoci. Tzn. že bych dostal nemocenské dávky někdy až na konci listopadu nebo později a to za období 22.10.-14.11.? Mam insolvenci a kvůli výpočtu srážek bych měl mít vyplacenou nemocenskou pouze za říjen? Jak se prosím toto řeší? Myslel jsem, že lékař zasílá potvrzení o trvání nemoci vždy na konci měsíce. Mockrát dekuji.
Dobrý den, jsem posledním rokem v insolvenci a nyní jsem dědila po tatínkovi částku 400 tisíc Kč. Paní správkyně vypočítala, že musím doplatit celých 100%, což je v mém případě nyní 100 000 Kč. Prosím jak to nyní bude probíhat? Správce komunikuje s notářem nebo jak se to nyní bude řešit? Vím, že budu platit teda těch 100 tisíc plus odměnu správci a po té mi zbytek peněz bude vrácen nebo já to celé posílám správci? A ještě jak dlouho to asi bude trvat? Děkuji moc za odověď.
Dobrý den, chtěl bych se zeptat na něco podobného k blokaci účtu. Mým zahraničním partnerům se toto stalo také, že jim banka zablokovala peníze a trvá to nyní již už více jak 3 týdny. Subfirmy a pracovníci nedostali zaplaceno, takže hromadně odcházejí. Nechápu to, že banka bez jakéhokoliv důkazu zadržuje peníze a v podstatě ani nekomunikuje. Měl jsem vždy za to, že podnět k nějaké blokaci konta musí přijít od Policie a ne že si to Banka udělá sama? Uvědomuje si vůbec Banka, že tímto způsobem může i položit jakoukoliv firmu? Když tato škoda nastane, kdo to zaplatí? Nemohu se ubránit dojmu, že tento způsob v mnoha případech neoprávněného zadržování peněz bankám náramně vyhovuje, jelikož ten kapitál pro další investice musí být závratný.
Dobrý den, před X lety jsem posílal hodně svoji občanku na různé nebankovní půjčky. Po té už jsem situaci nezvládal a zažádal o insolvenci. V září mi byla odebrána poslední 60. splátka a čekám teď na rozhodnutí od soudu. Můj dotaz zní, najednou mi začali volat neznámá čísla o dokončení žádosti o půjčku a znají moje jméno. Přitom žádnou půjčku jsem si nežádal a žádnou už ani nechci. Může si na mě někdo něco vzít? Občanku jsem si během insolvence dělal novou skrz stěhování, děkuji za odpověď.
Hezký den, dnes mi z mého účtu odešly všechny peníze na nějaký účet u Revolutu, který jsem nezadával. Zablokoval jsem nejdříve účet, nechal vyrobit novou platební kartu a přesto včera ještě nezaúčtovaná platba dnes byla provedena. Zůstal jsem zcela bez peněz.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Kdokoliv uvažuje o půjčce, měl by nejprve pochopit, jak se počítají úroky z půjčky nebo měsíční splátky úvěru. Vědět by také měl, jaké další faktory ovlivňují celkové ceny půjček (přeplatek nad půjčenou částku). S naším návodem se v této oblasti lépe zorientujete. Ukážeme vám, jak minimalizovat náklady půjčky refinancováním, předčasným splacením, ale především hned na začátku procesu: výběrem nejlevnější půjčky.
Dobrá zpráva pro vaši peněženku! Připravte se na výrazné snížení účtů za energie v roce 2025. E.ON oznámil rekordní zlevnění o 18 %, což znamená roční úsporu až 12 000 Kč pro domácnosti s elektrickým vytápěním. A není jediný - i další dodavatelé chystají příjemnější ceny. Přečtěte si, kolik ušetříte právě vy a co pro to musíte (ne)udělat.
Investice do aut nejsou jen o penězích, ale i o emocích a lásce k jedinečným strojům. Auta, ať už jde o veterány nebo moderní limitované edice, mohou nabídnout zajímavý investiční potenciál. Nejenže jejich hodnota často roste, ale vlastnictví takového vozu přináší radost a výjimečný zážitek. Co vše je třeba vědět o investování do automobilů? Jaká auta mají největší šanci na zhodnocení a jaká rizika je třeba zvážit?