Banky.cz Bankovní poradna zdarma Běžný účet #24023,Nelíbí se mi rušené pokladny, nemám ráda bankomaty

Nelíbí se mi rušené pokladny, nemám ráda bankomaty, Běžný účet

REKLAMA
Běžný účet s bonusem 3 000 Kč
9.9.2024 Běžný účet

Dobrý den, chci odpověď na situaci, jaký a čí je zájem a záměr používat jen karty k výběrům (do budoucna). Minulý týden jsem si šla k pokladně vybrat. Bylo mi sděleno, že pokladna bude otevřena jen dva dny v týdnu (pondělí a čtvrtek). Dnes je pondělí a byla tam fronta na půl hodiny. Banka píše na webu o tradicích, službách a jak chcete lidi učit hospodařit a být prosperující. Prosperující znamená, kdy se věc daří rozvíjet a dávat dobré naděje do budoucna. My lidi, náš čas, kvůli svým zájmům chceme využívat hotovost tzv. cash peníze na ruku (bez karet), kartu nechceme používat, protože máme k tomu své důvody, jsme stále a více nuceni k tomu, abychom si karty pořídili a platili s nimi. Osobně vidím v kartách bez hotovosti více negativ než pozitiv a cash je pro mě stále důležitý. Platí se v některých službách jen cash. Osobně mít peníze v ruce je pro mě stále bezpečnější než mít pouze kartu, i když si z kartou ten cash mohu vybrat. V Prachaticích proběhla rekonstrukce pobočky spořitelny, májí tam krásné zázemí, dokonce i stěnu z živého mechu, panečku to vše muselo stát. Nyní se zase omezují služby, které lidi stále vyžadují, ale zájmy a pravidla jako služba si určuje jen svrchní panstvo, nikoli lidi. Proč tomu tak je? Jaké má banka záměry? Jaký je záměr až nebude vůbec hotovost, bude nám banka určovat a kontrolovat i to o čem mnozí z nás neví? Děkuji za zpětnou vazbu, Monika

Dobrý den, bankovnictví je business jako každý jiný. Banky klientům nic nenutí - naopak se snaží nabízet přesně to, co si klienti žádají. Pekař bude také péct jen takové pečivo, po kterém je poptávka. Pokud by lidé přestali jíst rohlíky, pekař by je přestal péct.

Hotovost si můžete vybrat z bankomatu kartou a to kdykoliv (24/7), zdarma a bez nutné asistence pracovníků banky. Pro klienty je to extrémně pohodlné a pro banku nákladově optimální (nemusí platit pokladníka, odpadá riziko s padělky a přepadeními, chybovost oproti lidské síle je zcela minimální). Dnes už si téměř nikdo nechodí vybírat hotovost na pobočky bank - proto banky pokladny na svých pobočkách ruší (nebo jim jako ve Vašem případě omezují otevírací dobu). Reálné náklady na výdej hotovosti na pobočce jsou kolem 150-200 Kč (lidská práce a práce s hotovostí jsou velmi nákladné záležitosti). Takto vysoký poplatek byste předpokládám nebyla ochotna platit.

Ještě před průmyslovou revolucí chodili lidé do práce 6-7 dní v týdnu na 12-14 hodin denně. Postupně se díky technickým vymoženostem stává život pohodlnější, na produkci většiny zboží a služeb je potřeba méně lidí, které nahrazují stroje. I díky tomu se máme lépe - v práci trávíme méně času (dnes už jen 5 dní po 8 hodinách), dožíváme se vyššího věku (lepší zdravotní péče, méně namáhavé práce a škodlivého prostředí), za své dnešní příjmy si můžeme koupit mnohem více věcí než dříve. To je pokrok. Stejně jako koňské povozy byly nahrazeny automobily a emaily nahrazují dopisy, tak i např. prodej jízdenek je dnes řešen přes aplikace nebo automaty (pokladny na nádražích se ruší). A i výběry na pobočkách za asistence pobočkových pracovníků pomalu končí, protože lidstvo objevilo mnohem pohodlnější a levnější způsob - bankomaty. Vyzkoušejte, vřele doporučuji.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2024, všechna práva vyhrazena