Hezký den, když mé heslo získá zloděj, který obešel antivirový program bez oznámení napadení (žádný antivirový program neochrání před moderními Trojskými koni) a autorizační SMS kód je operátorem zaslán na cizí mobilní číslo bez oznámení příjmuté SMS zprávy a odeslané SMS zprávy, je vinen klient, operátor O2, banka nebo ČNB, která dává bankám licence a nehlídá jaké má banka zabezpečení klientů? Informoval jsem se v Německu v bance a bylo mně řečeno, že se to u nich nemůže stát a kdyby se stalo, ztrátu vyplatí pojišťovna. Prosím o vysvětlení čím by způsobil ztrátu peněz klient?
Dobrý den,
toto se skutečně nemůže stát, neboť potvrzovací SMS kód je vždy zaslán pouze na mobilní číslo klienta. Toto číslo je možné změnit pouze na pobočce při osobní návštěvě a po předložení OP. Žádný virus nemůže z technického hlediska tuto proceduru narušit na počítači klienta. Způsobenou škodu při zneužití osobních údajů nese vždy dle míry zavinění buď banka nebo klient (ČNB, O2 ani nikdo třetí do tohoto procesu nevstupuje).
Příklad pochybení na straně banky: Pachatel napadl systém banky a získal osobní údaje klientů, které zneužil - toto by hradila banka, která pochybila.
Příklad pochybení na straně klienta: Klient pachateli sdělil své přihlašovací údaje k internetbankingu, heslo k mobilu (gesto, kód) a půjčil mu svůj mobilní telefon. Tato škoda by nebyla jakkoliv zaviněna bankou, a proto by za ni byl odpovědný klient. Dobrovolně by to nikdo příčetný neudělal, ale byly případy, kdy se podvodník vloudil do klientovi přízně a tyto údaje z něj i s telefonem vymámil. Zde by klient o náhradu škody musel žalovat pachatele.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, mám na Vás dotaz ohledně darování vozidla. OA je v majetku s.r.o. 10 let, plně odepsán - OA bude vyřazen do soukromého vlastnictví majitele, odvedeme DPH z ceny obvyklé. Následně chce majitel auto darovat rodičům, kde již nemáme ani jedna strana povinnosti co se týče daní, pokud OA neprodají do 1 roku. Bude to takto v pořádku? Děkuji za odpověď.
Dobrý den, asi před třemi týdny jsem pod vlivem alkoholu poskytl cizí osobě přístup k mému účtu. Dnes jsem se na účet podíval a k mému údivu jsem zjistil, že si tam posílali peníze úplně neznámí lidé a účet mi byl zablokován s minusovým zůstatkem přes 200 000 Kč. Co mám dělat? Děkuji za odpověď.
Dobrý den, žádáme si o hypotéku společně se ženou. Banka chce zpětně výpisy z účtu za 6 měsíců. Jsme hodnoceni jako bonitní s poměrně velkou rezervou, ale když si to procházím, tak krom pravidelné výplaty mi občas přijde nějaký freelancerský příspěvek přes PayPal - za ten půl rok jich bylo celkově asi 12 v hodnotě 500 - 9 000 korun. Může být tento příjem pro banku zásadní problém?
Dobrý den, mám v péči pravnuka v poručnické péči. Založili jsme mu stavební spoření, které bude během roku končit a přemýšlíme, kam peníze dále uložit do 18 let. Vnuk má svůj dětský účet u spořitelny, kde má nějakou menší částku k potřebě. Mysleli jsme mu založit dětský spořicí účet na jeho jméno třeba u spořitelny. Ale teď otázka - pokud tam bude mít peníze uloženy na jeho jméno a mně se něco stane, jak to bude s dědictvím těchto peněz? Mám ještě dospělé tři dcery. Zda jeho účet a nebo spořicí účet je pouze jeho a nespadá do dědictví? Děkuji moc za odpověď. Jaroslava
Dobrý den, v Raiffeisen bance mi vznikly neoprávněné internetové platby, a banka mi kartu zablokovala. Mohu se domáhat náhrady škody za blokaci karty (10 dní nemám kartu k dispozici)?
Při větších platbách (5 000+ Kč) nebyla spuštěna vícefaktorová autentifikace – není to náhodou porušením pravidel nebo smlouvy?
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Nemocenská dávka je důležitým nástrojem sociálního zabezpečení, který pomáhá lidem překlenout období pracovní neschopnosti. Ať už jste zaměstnanec nebo osoba samostatně výdělečně činná (OSVČ), nemocenská zajišťuje finanční podporu v čase, kdy se nemůžete věnovat své práci. V tomto článku se dozvíte, kdo má na nemocenskou nárok, jaké jsou podmínky jejího získání, a co vše je s ní spojeno.
Jednodušší a pohodlnější. Takové je hlášení a správa dočasné pracovní neschopnosti pomocí eNeschopenky – tedy elektronické neschopenky. Zaměstnavatel se totiž o nemoci či úrazu zaměstnance dozví elektronicky od ČSSZ. Nepotřebuje tak žádné papírové dokumenty.
Máte nárok na vdovský důchod, ale nevíte, s jakou částkou můžete počítat? Výši vdovského důchodu můžete jednoduše vypočítat díky přehledné kalkulačce vdovského důchodu pro rok 2024. Přiblížíme vám také, jak výpočet vdovského důchodu probíhá, a poradíme, jak o něj zažádat.